Ohita
JYSK rekrytoi jopa 100 kesätyöntekijää   – Mahdollisuus vakituiseen työhön kesän jälkeen
JYSK rekrytoi jopa 100 kesätyöntekijää – Mahdollisuus vakituiseen työhön kesän jälkeen

Uutinen -

JYSKin menestyksekäs, voimakkaan kasvun vuosi mahdollistaa entistäkin mittavammat rekrytoinnit. Yritys tarjoaa monipuolisia töitä noin sadalle uudelle kesätyöntekijälle, joista moni voi jatkaa kesän jälkeen esimerkiksi vakituisena osa-aikaisena opiskelujen ohessa. Samaan aikaan JYSK rekrytoi myös kokoaikaisia työntekijöitä ympäri Suomen vakituiseen työsuhteeseen.

JYSK palkkaa kesäksi koko maasta jopa 100 uutta työntekijää, joista hyvin monella etenkin pääkaupunkiseudulla on mahdollisuus saada vakituinen työpaikka kesän jälkeen. JYSK erottuu työnantajana myönteisesti, sillä kesätyöt ovat sisällöltään aidosti vaihtelevia ja mielekkäitä. Jokainen kesätyöntekijä rekrytoidaan huolellisesti, perehdytykseen panostaen. Koska suurin osa JYSKin työntekijöistä on nuoria, nuorten hyvinvointi ja työllistyminen puhuttelevat yritystä arjessakin paljon.

– Valtaosa työntekijöistämme on alle 30-vuotiaita. Olemmekin iloisia, että meillä on mahdollisuus vaikuttaa myönteisesti nuorten työllisyyteen ja osallistua yhteiskunnalliseen haasteeseen palkkaamalla kesätyöntekijöitä monipuolisiin tehtäviin yli 50 paikkakunnalla. Uskomme myös jatkomahdollisuuksien kiinnostavan monia hakijoita, JYSKin henkilöstöpäällikkö Leena Saario kertoo.

Onnistumisesta palkitaan: myös kesätyöntekijöille bonukset ja aitoa vastuuta

JYSKin menestyksekäs viime vuosi konkretisoitui ennätyksellisenä tuloksena ja vastaavina bonuksina henkilöstölle. On ainutlaatuista, että yritys maksaa bonuksia jo työntekijän ensimmäisen kokonaisen kvartaalin jälkeen. Siten JYSKin bonusjärjestelmä koskee myös kesätyöntekijöitä, jotka ovat työsuhteessa viimeistään kesäkuun alusta elokuun loppuun saakka.

JYSKissä ollaan vakuuttuneita siitä, että ennätystuloksen taustalla on voimakas panostaminen positiiviseen tiimihenkeen ja työhyvinvointiin. Kesätyöntekijät toimivat tärkeänä osana myymälöiden toimintaa siinä missä vakituinen henkilökuntakin; kesätyöntekijä saa monipuolisen tehtäväkentän hoitaakseen ja samalla aidosti vastuuta.

– Hyvä tiimi- ja yrityshenki ovat epäilemättä aivan keskeisiä voimavarojamme. Tämän vuoksi painotamme rekrytoinnissakin ensisijaisesti oikeanlaista tyyppiä vaikkapa koulutustaustan sijaan. Huolehdimme osaamisen kehittämisestä tehokkaasti sisäisten koulutusohjelmiemme avulla; heti alkuvaiheessa hyödynnämme mm. MYLEARN-mobiilioppimisympäristöä. Osaava tekeminen yhdessä tuo ne mahtavimmat onnistumisen kokemukset,Saario kiteyttää.

Urapolku kesätyöntekijästä myymäläpäälliköksi

Yllättävän moni jyskiläinen on käynnistänyt uransa kesätyöntekijänä. Myös suurin osa nykyisistä esimiehistä on aloittanut työnsä myyjänä, edeten myymälä- ja aluepäälliköiksi.

- Viime maaliskuussa valmistuin lähihoitajaksi, ja minulle tarjottiin alalta heti vakituista työpaikkaa. Samanaikaisesti mielessäni pyöri kuitenkin kaipuu myyntiin ja asiakaspalveluun, joiden parissa olin tehnyt aiemmin töitä jo pitkään. Pari hakemusta se vaati, kunnes tarjoutui tilaisuus päästä kesätöihin. Vaakakupissa olivat vakituinen työ ja kesätyö tehtävissä, joita rakastin. Lopulta päätin, että otan kesätyön ja näytän mihin pystyn! Päiväkään en tähänastiselta uraltani vaihtaisi pois. Olen ikuisesti kiitollinen minut palkanneelle myymäläpäällikölle, joka antoi mahdollisuuden päästä jyskiläisten joukkoon, myynti- ja palveluvastaava Merja Viitala Järvenpäästä kertoo.

JYSKin kesätyöpaikkojen haku alkaa 1.2.

Kaikki avoimet tehtävät ja paikkakunnat löytyvät oheisen linkin kautta: https://tyopaikat.jysk.fi/open-positions

Leena Saario, henkilöstöpäällikkö, puh. 050 598 6166, LSAA@jysk.com

JYSK on kansainvälinen myymäläketju, jolla on skandinaaviset juuret ja joka myy kaikkea kotiin. Ensimmäinen myymälä avattiin Tanskassa vuonna 1979. Tällä hetkellä JYSKillä on yli 2 500 myymälää ja 21 000 työntekijää 49 maassa. Myymälöiden nimi on Saksassa ja Itävallassa Dänisches Bettenlager, muualla maailmassa JYSK. JYSKin omistaja on tanskalainen liikemies Lars Larsen, joka omistaa useita yrityksiä. Niiden vuotuinen liikevaihto on 27 MRD DKK. JYSKin liikevaihto on 23,2 MRD DKK.

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3400 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.