JYSK palkitsee henkilöstöä ennätysbonuksin

Yli 500 myymälätyöntekijän keskimääräinen bonus nousi tilikaudella peräti 2360 euroon. Kun bonuksien kokonaissumma suhteutetaan maksettuihin palkkoihin, vastaa se 11,3 %:n lisäystä vuosiansioihin kaikille bonusjärjestelmään kuuluville työntekijöille. Kasvua edellisvuoden bonuskertymään tuli 33 %.

- Tämän vuoden bonukset nousivat aivan uudelle tasolle, ja olemme todella ylpeitä ja iloisia siitä, että myymälähenkilöstömme kokonaiskertymä ylitti ensimmäistä kertaa miljoona euroa. Uskomme vahvasti kannustavan bonusjärjestelmän lisäävän henkilöstön tyytyväisyyttä, motivaatiota ja sitoutuneisuutta yritykseemme, JYSK Suomen Country Manager Ville Velin kiteyttää.

Ainutlaatuinen palkitsemisjärjestelmä kaupan alalla

JYSK maksaa kaikille myyjilleen palkkaa kaupan alan TESin mukaan ja yrityksen bonusjärjestelmässä on mukana koko yrityksen myymälähenkilökunta Suomessa, mukaan lukien yrityksen lyhytaikaisissa työsuhteissa olevat työntekijät. JYSK maksaa bonuksia jo työntekijän ensimmäisen kokonaisen kvartaalin jälkeen, mikä tarkoittaa, että myös kesätyöntekijät saavat nauttia bonuksista.

Bonukset maksetaan kullekin työntekijälle toimenkuvan perusteella asetettujen kriteerien mukaisesti oman myymälän tuloksiin pohjautuen. Huomionarvoista on, että työntekijät pystyvät itse vaikuttamaan tuloksiin merkittävissä määrin omalla toiminnallaan.

- Kuluneella tilikaudella henkilökuntamme onnistui asiakaspalvelussa ja myynnissä ennätyksellisen hyvin. Liikevaihtomme kehitys ylitti markkinoiden yleisen kehityksen kaksinumeroisin luvuin, Ville Velin painottaa.

JYSK panostaa henkilöstöön ja vahvaan yrityskultuuriin

Myymälähenkilökunnan bonusta maksetaan pitkin vuotta aina kunkin kvartaalin jälkeen, jolloin työntekijät saavat välittömän palkkion onnistumisestaan.

Tilikauden viimeiseltä kvartaalilta eli Q4:ltä (kesä-elokuu) bonuksia maksettiin ennätyksellisesti 500 henkilölle.

- JYSK on kautta aikojen halunnut palkita laajasti henkilöstöään hyvistä tuloksista. Olemme jo useana peräkkäisenä vuotena päätyneet maksamaan ennätyksellisiä summia erinomaisen menestyksemme vuoksi. JYSKin merkittävä kasvu on suoraan seurausta tuotevalikoiman kehittymisestä skandinaavisempaan suuntaan, tuotelaadun parantamisesta erinomaiselle tasolle sekä entistä parempien hintojen tarjoamisessa asiakkaalle, kertoo Velin.

JYSK Oy tilikauden 2017 (1.9.2016 – 31.8.2017) tulos julkistetaan lehdistötilaisuudessa 1.12.2017.

Lisätietoa JYSKin menestyksen taustalla olevasta sitoutuneesta henkilöstöstä liitteenä olevassa taustatiedotteessa.

JYSK Suomi, Country Manager Ville Velin, p. 0400 579587

Aiheet

JYSK on kansainvälinen myymäläketju, jolla on skandinaaviset juuret ja joka myy kaikkea kotiin. Ensimmäinen myymälä avattiin Tanskassa vuonna 1979. Tällä hetkellä JYSKillä on yli 2 500 myymälää ja 21 000 työntekijää 48 maassa. Myymälöiden nimi on Saksassa ja Itävallassa Dänisches Bettenlager, muualla maailmassa JYSK. JYSKin omistaja on tanskalainen liikemies Lars Larsen, joka omistaa useita yrityksiä. Niiden vuotuinen liikevaihto on 27 miljardia Tanskan kruunua. JYSKin liikevaihto on 23,2 miljardia Tanskan kruunua.

Taija Paavola

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäpäällikkö +358 407 797 298 JYSK Suomi

Tervetuloa JYSK Suomi !

JYSK on kansainvälinen nukkumiseen, huonekaluihin ja sisustukseen erikoistunut tanskalainen perheyritys. Skandinaaviset juuret ja muotoilukieli tekee sisustamisesta helppoa niin kotona, toimistossa kuin ulkona puutarhassa.

JYSKillä on yli globaalisti 3300 myymälää ja verkkokauppa 48 eri maassa. Tarjoamme huipputarjouksia ja asiantuntevaa asiakaspalvelua lähellä asiakasta.

Perustaja Lars Larsen avasi ensimmäisen myymälänsä Tanskassa vuonna 1979. Nykyään JYSK työllistää yli 30 000 kolleegaa. JYSK on osa perheomistuksessa olevaa Lars Larsen -konsernia, jonka kokonaisliikevaihto oli 5.9 € miljardia. JYSKin kokonaisliikevaihto oli 5.2 miljardia euroa tilikaudella 2022/23.