Lakiuudistus on moninkertaistanut kiinnostuksen liikennevakuutusta kohtaan – ”Patouma vaikuttaa taustalla”

Uusi liikennevakuutus on vilkastanut selvästi kauppaa alkuvuoden aikana.

Turva on saanut uusia liikennevakuutusasiakkaita noin 2,5 kertaa enemmän kuin viime vuoden ensimmäisinä päivinä. Liikennevakuutus-tuotteensa vaihtaneiden vanhojen asiakkaiden määrä on jopa kahdeksankertaistunut.

– Asiakkaat ovat olleet todella kiinnostuneita ja aktivoituneet vahvasti vertaamaan vanhan ja uuden tuotteen ominaisuuksia ja hintaa. Todella monet asiakkaat ovat vaihtaneet uuteen liikennevakuutukseen. Se on ollut aika monelle edullisempi kuin vanha, toteaa Turvan palvelujohtaja Juha Aho.

Liikennevakuutuslaki uudistui vuoden 2017 ensimmäisenä päivänä, ja seuraavana päivänä tuli markkinoille Turvan uusi liikennevakuutus.

Uusi laki mahdollistaa sen, että asiakkaan vakuutus- ja vahinkohistoria voidaan nyt huomioida hinnoittelussa aikaisempaa joustavammin. Se laskee monien, erityisesti huolellisten kuskien, liikennevakuutuksen hintaa.

Aho arvioi, että suuren kysynnän taustalla on patoutunutta kiinnostusta uutta liikennevakuutusta kohtaan.

– Tästä on uutisoitu jo syksyllä, mutta emme voineet antaa asiakkaille vertailutietoa, ennen kuin uusi tuote on markkinoilla. Nyt ihmiset ovat lähteneet joukoittain vertaamaan vanhan ja uuden tuotteen hintaa.

Uuden vakuutuksen hinnan voi käydä tarkastamassa laskurilla Turvan verkkosivuilla.

Reilut bonukset

Turva laskee uuteen liikennevakuutukseen mukaan asiakkaan kaikkien autojen historiatiedot kaikista vakuutusyhtiöistä. Tämä tarkoittaa asiakkaalle reilumpia bonuksia, esimerkiksi sitä, että kakkosautolle tulee sama bonus, kun vakuutukset ovat yhden henkilön nimissä ja alkavat samaan aikaan.

Kokenut ja huolellinen kuljettaja voi saada autolleen välittömästi täyden 80 prosentin bonuksen eli maksimialennuksen sekä bonusturvan, joka suojaa bonuksen tippumiselta vahinkotilanteessa.

Lähtöbonus on Turvan liikennevakuutusasiakkaille vähintään 20 prosenttia, kun asiakkaalla ei ole aiempia vahinkoja. Lähtöbonusta voi saada jopa 30 prosenttia, sillä Turva huomioi asiakkaan aikaisemman ajokokemuksen sekä huolellisuuden liikenteessä käyttämällä muun muassa ajokorttitietoja. Tämä on etu erityisesti nuorille kuljettajille.

Turvan vakuutuksen etuna on kilpailijoihin verrattuna esimerkiksi se, että bonus on mahdollista nostaa 80 prosenttiin vain kahdeksassa vuodessa, kun ajaa ilman vahinkoja.

• liikenne
  • uusi liikennevakuutus