Turvan vahva kasvu jatkuu - panostamme henkilökohtaiseen palveluun

Lehdistötiedote   •   Helmi 25, 2016 11:32 EET

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva teki viime vuodelta 5,6 miljoonan euron kokonaistuloksen. Yhtiön vakuutusmaksutulo kasvoi 5,9 prosenttia 107,6 miljoonaan euroon (101,6 m€ / -14). Vahinkosuhteeksi muodostui 78,3 % (76,4 % /-14).

Toiminnan tehokkuutta mittaava yhdistetty kulusuhde ilman laskuperustemuutoksia oli 95,3 % (96,2 % / -14).

Turvan vakuutusmaksutulo on jo pitkään kasvanut reilusti alan keskiarvoa nopeammin. Myös vuonna 2015 esimerkiksi kotivakuutusten osalta maksutulo kasvoi 10,2 prosenttia.

- Kasvatamme markkinaosuuttamme vakaasti. Turvan menestys osoittaa, että keskittyvilläkin vakuutusmarkkinoilla on tilaa pienelle toimijalle, joka valitsee kohderyhmänsä ja keskittyy hyvään palveluun, sanoo Turvan toimitusjohtaja Minna Metsälä.

- Asiakkaat arvostavat edelleen henkilökohtaista palvelua, vaikka se tapahtuisikin modernien verkkokanavien kautta, Metsälä iloitsee.

Vuonna 2015 Turvan sijoitusten nettotuotto käyvin arvoin oli 7,1 miljoonaa euroa. Nettotuotto sitoutuneelle pääomalle oli 3,8 % (5,3 % / -14). Yhtiön vakavaraisuus säilyi erinomaisella tasolla. Vastuunkantokyky parani prosentilla 130 %:in. Turva täyttää selvästi myös uudet, aiempaa merkittävästi tiukemmat, Solvenssi 2-vakavaraisuuskriteerit.

Luvut ovat tilintarkastamattomia ennakkotietoja.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Minna Metsälä, 050 590 1232
talousjohtaja Timo Laukas, 040 553 8395

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva on valtakunnallinen keskinäinen vahinkovakuutusyhtiö. Keskinäisyys tarkoittaa sitä, että asiakkaat eli vakuutuksenottajat omistavat Turvan. Asiakkaille keskinäisyys näkyy kilpailukykyisinä hintoina, alennuksina ja omistaja-asiakasetuina.

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva on suomalainen yhtiö, jonka palveluvalikoima kattaa kaikki vahinkovakuutukset. Lisäksi välitämme LähiTapiola-ryhmän lakisääteisiä työeläkevakuutuksia sekä vapaaehtoisia henki- ja eläkevakuutuksia. Asiakkaamme ovat pääasiassa kotitalouksia, yhteisöjä ja pk-yrityksiä. Tärkein kohderyhmämme ovat palkansaajaperheet.

Turvan palveluverkosto kattaa koko maan ja vakuutusedustajamme palvelevat joustavasti ja lähellä asiakkaitamme.

Kommentit (0)