Oberon - ergonominen pöytäsarja Kinnarpsilta

Kinnarpsin uusi pöytäsarja sai nimen Oberon erään Uranuksen kuun mukaan. Kuun, jonka kaikki kraaterit on nimetty Shakepearen näytelmien mukaisesti. Nimi syntyi tästä innoituksesta, sillä kuten Shakespearen näytelmät, Oberonkin on taideteos – ainutlaatuinen ja innovatiivinen pohjautuen kuitenkin klassiseen perintöön.

Oberonin muotoilun keskeinen ajatus on ergonomia. Jo kauan on tiedetty, että liike on hyväksi keholle, kuten myös ponnistelun ja palautumisen tärkeys hyvinvoinnille. Nykyisin käytämme lähes puolet valveillaoloajastamme työhön ja siitä suuren osan työpöydän ääressä. Tästä syystä tarvitaan hyviä tuoleja ja pöytiä jotka suosivat liikettä ja tarjoavat rentoutusta jäykkiin työasentoihin. Oberon on esimerkki tällaisesta pöydästä.

“Tänä päivänä on itsestään selvää, että pöytä on saatavana korkeussäädöllä. Näin ei ollut vielä 25 vuotta sitten kun Kinnarps toi ensimmäisten joukossa markkinoille korkeussäädettävän pöydän. Se oli mullistava askel, jotain uutta joka herätti paljon epäilyä monien joukossa. Tänä päivänä korkeussäädettävät työpöydät ovat vakiona Pohjoismaiden markkinoilla ja monet ihmiset tietävät, että on hyvä säätää työskentelykorkeutta tehtävän mukaan. Ongelma on, että tästä huolimatta ihmiset eivät tee niin,” kertoo Per Enskär, Kinnarps International Product Manager Desks.

Jotta säätäminen kävisi helposti, Kinnarps on suunnitellut uuden korkeussäätimen Oberon-mallistoonsa. Säädin antaa mahdollisuuden ohjelmoida pöytä siten, että se asettuu itse valitulle korkeudelle. Tästä toiminnosta on erityisesti hyötyä silloin kun pöytää käyttävät useat ihmiset, kuten esimerkiksi tehtävien mukaisessa, Activity based –työympäristössä.  Näin on suurempi mahdollisuus, että ihmiset työskentelevät sopivalla korkeudella, kun pöytää ei tarvitse hienosäätää uudelleen joka kerran kun joku istahtaa sen ääreen.

Oberon-sarjassa on saatavana työpöytiä sekä neuvottelu- ja kahvilapöytiä. Vaihtoehtoja on paljon ja valittavissa on persoonallisia viimeistelyjä – jalustaa ja kansilevyä voidaan yhdistellä usealla eri tavalla sekä muodon, koon että materiaalien osalta. Tämä tarkoittaa myös, että pöydän käyttö voidaan päättää tilan mukaan, sillä sitä voidaan käyttää usealla eri tavalla. Pöytien kansilevyissä on viistetty reuna joka antaa leijuvan vaikutelman ja jalustan muotoilu sopii hyvin kapeisiin ja sulavalinjaisiin jalkoihin.

Kinnarps lanseeraa Oberonin kevään 2014 aikana. Pöytäsarja on saatavana tammi-, pyökki- ja koivuviilulla, pähkinä-, tammi-, pyökki- ja koivulaminaattina sekä vaalean harmaana, valkoisena ja mustana. Jalustan värejä ovat hopea, valkoinen ja musta sekä kromattu viimeistely. Pöytää on myös mahdollista muokata tapauskohtaisesti jos halutaan vielä yksilöllisempi vaikutelma.

Lisätiedot ja kuvat:
Liselott Bergholm-Slotte, markkinointipäällikkö, Kinnarps Oy
puh. 0207 561 200, email: kinnarps@kinnarps.fi

• ergonomia
  • monitilatoimisto
  • työympäristö
  • työpiste
  • työhyvinvointi
  • toimistokalusteet
  • sisustaminen
  • kalusteet
  • sähköisesti säädettävä työpöytä
  • työpöytä

Kinnarps Oy on suomalainen perheyhtiö, joka toimittaa sisustamisen kokonaisratkaisuja toimisto- ja julkitiloihin. Koko toimitusketjun työtä määrittävät korkea laatu ja ympäristöystävällisyys – aina raaka-aineiden hankinnasta kalusteratkaisun toteuttamiseen saakka. Kinnarps Oy:n liikevaihto on n. 15 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää noin 50 henkilöä. Yhtiö on Perheyritysten liiton sekä Suomen Yrittäjien jäsen. Kansainvälinen Kinnarps-konserni on Euroopan johtava työympäristön kalustaja. Toiminta ulottuu 40 maahan ja konsernin palveluksessa on n. 2700 työntekijää.

Liselott Bergholm-Slotte

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointipäällikkö 0207 561 200