BIMobject, Knauf Insulation

BIMobject – menestys jatkuu

Knauf Insulation laajentaa BIMobject-palvelussa olevaa sisältöään muun muassa Norjan ja Tanskan markkinoille räätälöidyillä digitaalisilla ratkaisuilla.

– Panostuksemme BIM-objekteihin on ollut menestys. Puolessatoissa vuodessa BIM-objektejamme on käyty katsomassa lähes 40 000 kertaa, ja niitä on ladattu liki 8 000 kertaa, Knauf Insulation Nordicin tekninen johtaja Kenneth Ingemarsson sanoo.

Knauf Insulation julkisti ensimmäiset tuotteet BIMobject-palvelussa vuoden 2014 syyskuussa. Yksinkertaistetusti sanottuna jokainen yksittäinen BIM-objekti on digitaalinen rakennuspalikka (esimerkiksi seinää tai kattomoduulia varten), joka sisältää monia teknisiä tuotetietoja. Eristyksen osalta näitä tietoja ovat muun muassa U-arvo ja äänieristys.

Tämä tarkoittaa, että arkkitehdit, rakennuttajat ja urakoitsijat voivat jo ennen rakentamisen aloittamista luoda kolmiulotteisen mallin, josta on mahdollista nähdä jokainen pieni yksityiskohta eristeistä aina olohuoneeseen suunniteltuun sohvaan. Objektit sisältävät tarkan tiedon jokaisesta yksityiskohdasta ja sen vaikutuksesta suurempaan kokonaisuuteen.

67 UUTTA OBJEKTIA
Knauf Insulation on vaiheittain laajentanut BIMobject-palvelussa olevaa sisältöään. Nyt objektit ovat saatavilla myös Norjan ja Tanskan markkinoita varten. Lisäksi järjestelmään on lisätty 67 uutta BIM-objektia.

Suurin osa näistä on tanskalaisia BIM-objekteja, jotka koskevat perustusta, ulkoseinää, palkistoa ja kattoa. Loput ovat täydennyksiä Ruotsin markkinoille tarkoitettuihin raskaisiin rakenteisiin.

– Nyt meillä on hyvä valikoima BIM-objekteja Ruotsin, Tanskan ja Norjan markkinoille. BIMobject-palvelussa asiakkaat voivat nyt löytää kysytyimpien tuotteiden digitalisoidut BIM-objektit sekä markkinakohtaisia ratkaisuja, Kenneth Ingemarsson sanoo.

– Täydennämme luonnollisesti tarvittaessa tarjontaamme markkinoiden kysynnän mukaan ja uusien tuotteiden julkistamisen jälkeen.

Lisätietoja:
Peter Isacsson, Nordic General Manager | +46 (0)706 45 00 06
Fredrik Stengarn, Press Officer | +46 (0)735 23 23 32
Daniel Tholén, Product Manager Nordics | +46 (0)706 24 28 34

Kategoriat

Knauf Insulation on osa Knauf Groupia, joka on maailmanlaajuisesti toimiva perheomisteinen rakennusmateriaaleihin keskittyvä konserni. Konsernin liikevaihto on yli viisi miljardia euroa. Olemme yksi maailman suurimmista eristeiden valmistajista, ja me toimimme yli 35 maassa. Meillä on yli 40 tuotantolaitosta, joissa valmistetaan lasivillaa, kivivillaa, suulakepuristettua polystyreeniä (XPS), solupolystyreeniä (EPS) ja suulakepuristettua polyetyleeniä (XPE). Palveluksessamme on yli 5 500 työntekijää, ja me olemme asiantuntijoita eristeiden valmistuksessa, tutkimuksessa ja kehitystyössä. Tarjoamme edistyksellisiä ratkaisuja, jotka parantavat rakennusten energiatehokkuutta ympäri maailmaa. Lue lisää meistä ja tuotteistamme osoitteessa www.knaufinsulation.se

Lehdistön yhteyshenkilö Marknadskoordinator Nordic Sverige

Meistä

Knauf Insulation on osa Knauf Groupia, joka on maailmanlaajuisesti toimiva perheomisteinen rakennusmateriaaleihin keskittyvä konserni. Konsernin liikevaihto on yli viisi miljardia euroa. Olemme yksi maailman suurimmista eristeiden valmistajista, ja me toimimme yli 35 maassa. Meillä on yli 40 tuotantolaitosta, joissa valmistetaan lasivillaa, kivivillaa, suulakepuristettua polystyreeniä (XPS), solupolystyreeniä (EPS) ja suulakepuristettua polyetyleeniä (XPE). Palveluksessamme on yli 5 500 työntekijää, ja me olemme asiantuntijoita eristeiden valmistuksessa, tutkimuksessa ja kehitystyössä. Tarjoamme edistyksellisiä ratkaisuja, jotka parantavat rakennusten energiatehokkuutta ympäri maailmaa. Lue lisää meistä ja tuotteistamme osoitteessa www.knaufinsulation.se

Ruotsi