Knauf Insulationin tutkimus avaa tien kestävälle eurooppalaiselle rakennuslainsäädännölle

Lehdistötiedote   •   Kesä 18, 2018 14:00 EEST

Knauf Insulationin Sloveniassa tekemä uraauurtava kestävän kehityksen tutkimus voi näkyä tulevassa eurooppalaisessa lainsäädännössä ja elinkaariajatteluun perustuvassa rakennusdirektiivissä.

Skofja Lokassa sijaitsevan Knauf Insulationin tutkimuskeskuksen yhteyteen rakennetaan 640 neliömetrin kokoinen testauskeskus uuden eurooppalaisen Level(s)-ohjelman edellyttämiä ratkaisuja varten. Työhön valjastetaan koko yrityksen osaaminen sekä energiaa säästävät ja kestävän kehityksen vaatimukset täyttävän rakentamisen tuotteet.

– Uusi rakennus on herättänyt Green Building Councilin, DGNB:n, arkkitehtien ja Slovenian viranomaisten huomiota, koska sen avulla halutaan kehittää tunnuslukuja rakennusten ympäristö- ja sosiaalisen vaikutuksen arvioimiseksi koko niiden elinkaaren ajan, kertoo Knauf Insulationin Sustainability and Product Regulatory Affairs Director Vincent Briard.

Knauf Insulation on osa Knauf Groupia, joka on maailmanlaajuisesti toimiva perheomisteinen rakennusmateriaaleihin keskittyvä konserni. Konsernin liikevaihto on yli viisi miljardia euroa. Olemme yksi maailman suurimmista eristeiden valmistajista, ja me toimimme yli 35 maassa. Meillä on yli 40 tuotantolaitosta, joissa valmistetaan lasivillaa, kivivillaa, suulakepuristettua polystyreeniä (XPS), solupolystyreeniä (EPS) ja suulakepuristettua polyetyleeniä (XPE). Palveluksessamme on yli 5 500 työntekijää, ja me olemme asiantuntijoita eristeiden valmistuksessa, tutkimuksessa ja kehitystyössä. Tarjoamme edistyksellisiä ratkaisuja, jotka parantavat rakennusten energiatehokkuutta ympäri maailmaa. Lue lisää meistä ja tuotteistamme osoitteessa www.knaufinsulation.se

Kommentit (0)