Kérastase Hair Coach Smartbrush Powered by Withings

Kérastase Hair Coach Powered by Withings

Lehdistötiedote 1/2017 L’Oréal Finland Oy

CES®, LAS VEGAS, 3.1.2017 Kérastase, maailman johtava hiuskosmetiikkabrändi ja Withings (Nokia), terveysteknologian edelläkävijä, esittelevät Kérastase Hair Coach powered by Withings – maailman ensimmäisen älyhiusharjan. Harja on toteutettu yhteistyössä L’Oréal Research –tutkimuslaitosten ja Innovation Technology Incubator -innovaatiohautomon kanssa. Harjassa on Withings-yrityksen kehittyneet sensorit ja tyylikäs muotoilu sekä L’Oréalin (patentit vireillä) signaali-analyysi-algoritmejä. Näillä algoritmeillä mitataan hiusten laatua ja tarkkaillaan erilaisten hiustenhoitorutiinien vaikutusta hiuksissa. Yhteenkuuluva mobiilisovellus antaa lisätietoa ja räätälöi hiustenhoitorutiineja havaintojensa mukaan, jotta hiuksista voidaan pitää parempaa huolta.

Harja on saanut tämän vuoden International CES Innovation Award -palkinnon, jolla nostetaan esille saavutuksia tuotemuotoilussa ja kuluttajille suunnatussa teknologisessa tuotesuunnittelussa.

L’Oréal-tutkijoiden* raportin mukaan, voimakas hiustenharjaaminen aiheuttaa hiuksissa vaurioita, kuten katkeilua ja kaksihaaraisuutta. The Kérastase Hair Coach Powered by Withings minimoi näitä riskejä hyödyntäen erilaisia sensoreita, joilta saadaan tietoa hiuksista ja niiden harjaamistottumuksista. Näitä ominaisuuksia ovat muun muassa:

● Mikrofoni, joka kuuntelee ääntä, jota hiukset päästävät harjatessa, tunnistaakseen hiusten hallittavuutta, pörröisyyttä, kuivuutta, kaksihaaraisia ja katkeilua.

● 3-akseliset punnituskennot, jotka analysoivat harjauksen voimaa hiuksissa ja hiuspohjassa ja muuttavat sen tiedoksi.

● Kiihdytysmittari ja gyroskooppi, jotka auttavat analysoimaan harjausrutiinia, sen toistuvuutta ja tuntohavaintoon perustuva välitön palaute, jos harjaus on liian voimakasta.

● Varaussensorit, jotka havainnoivat käytetäänkö harjaa kuiviin vai kosteisiin hiuksiin, jolloin mittaustulos on varmempi. Harja itsessään on roiskeenkestävä.

Nämä sensorit syöttävät dataa automaattisesti Wi-Fin tai Bluetoothin kautta älyharjamobiilisovellukseen, joka ottaa huomioon sääolosuhteet, kuten ilmankosteuden, lämpötilan, UV-säteilyn ja tuulen, jotka osaltaan myös vaikuttavat hiusten hallittavuuteen ja laatuun. Kun hiusten harjaamisesta ja ympäristöstä kerätään tietoa antaa älyharjasovellus arvokasta tietoa, kuten hiusten kunnon pisteytyksen, harjaamisen tehokkuuden, räätälöityjä vinkkejä ja Kérastase tuotesuosituksia.

“Teknologia muuttaa kuluttajien päivittäisiä kauneusrutiineja, ja älylaitteilla on suuri potentiaali vaikuttaa siihen, miten hoidamme ihoamme ja hiuksiamme.” sanoo Guive Balooch, Global Vice President of L’Oréal’s Research and Innovation Technology Incubator. “Kun yhteensopivia teknologioita sovelletaan hiusharjassa – päivittäin käytettävässä esineessä – Whitings ja Kérastase ovat keksineet, millainen henkilön suhde hiuksiin voikaan tulevaisuudessa olla ja samalla näyttävät miten erilaiset tekniset innovaatiot voivat muuttaa kauneusteollisuutta”

Laadukas paristokäyttöinen hiusharja toimii kaikenlaisille erilaisille hiustyypeille ja yksinkertaisesti hiusten harjaaminen aloittaa tiedon keräämisen.

Hiusharja on kolmen tahon yhteistyö: Kérastase, Withings ja L’Oréal Research –tutkimuslaitosten ja innovaatiohautomo. Innovaatiohautomo on laboratorio, joka keskittyy keksintöihin, jotka vastaavat kosmetiikkakuluttajientarpeisiin teknologisen osaamisen kautta. Hautomo valvoi harjan testausta ja kehitti signaalikäsittelyalgoritmeja, joiden avulla laite toimii. Withings kehitti itse laitteen ja sen lisäksi älysensorit ja he myös johtivat mobiilisovelluksen kehitystä. L’Oréalin omistama Kérastase jakoi asiantuntemuksensa hiustenhoidoissa ja ammattimaiset hiustenhoitosuositukset sovelluksessa.

“Withings täydentää osaamisellaan päivittäisten tuotteiden, kuten vaakojen, hammasharjojen ja kellojen teknologisia ominaisuuksia. Näillä laitteilla ihmiset saavat laajemman käsityksen päivittäin tehtävistä rutiineista ja omasta käyttäytymisestään. Innoissamme tuomme tämän teknologian myös kauneudenhoitoon.” ,sanoo Cedric Hutchings, Vice President, Digital Health, Nokia. “Joka kerta, kun henkilö käyttää harjaa, hän saa itselleen tietoa, jota ei ennen ollut saatavilla, ja voi näin parantaa kokonaisvaltaista hiustenhoitokokemustaan.”.

“Jo yli 50 vuoden ajan Kérastase on ollut ylellisen hiustenhoidon edelläkävijä ja hiustutkimuksen suunnannäyttäjä,” sanoo Vincent Nida, General Manager, Kérastase. “Asiakkaamme ilmaisevat persoonallisuuttaan hiustensa kautta ja haluamme antaa heille mahdollisuuden käyttää mahdollisimman laadukkaita työvälineitä, joilla he voivat saavuttaa kauneimmat mahdolliset hiukset. Kérastase Hair Coach Powered by Withings’ –älyhiusharjan avulla henkilökohtainen informaatio ja reaaliaikaiset tuotesuositukset antaa aivan uudenlaista näkökulmaa hiusten kotihoitoon ja entistäkin räätälöidympi hoitosuositus tehdään mahdolliseksi.”.

Älyhiusharjan hinnaksi tullee n. 200€, ja harja on saatavilla vuoden 2017 loppupuolella valikoiduista mm. Kérastase-kampaamoista, brändin nettisivuilta ja Withings:n nettisivuilta.

*Luengo, G.; Galliano, A.; Dubief, C. (2014), Aqueous Lubrication in Cosmetics. Hackensack, New Jersey: World Scientific Publishing.

• hyvinvointi
  • kauneus