L'Oréal: kaikkien aikojen ensimmäinen iholle kiinnitettävä mikrofluidistinen anturi, joka mittaa ihon pH-tasoa

L'Oréal esitteli prototyypin kaikkien aikojen ensimmäisen iholle kiinnitettävän mikrofluidistisen anturin, joka mittaa ihon pH-tasoa

L’Oréal esitteli tämän vuoden Consumer Electronics Show -messuilla L’Oréal Technology Incubator -osastonsa tuoreimman innovaation. My Skin Track pH by La Roche-Posay on ensimmäinen iholle kiinnitettävä sensori, joka mittaa ihon pH-tasoa. Sensorin ja sitä täydentävän sovelluksen avulla voidaan valita iholle sopivimmat tuotteet ja täten hoitaa ihoa paremmin. Sensorille myönnettiin CES 2019 Innovation Award -palkinto Wearable Technology Products -tuoteryhmässä. My Skin Track pH kehitettiin L’Oréalin La Roche-Posay -tuotemerkin kanssa. Brändi tekee tiivistä yhteistyötä ihotautilääkäreiden kanssa tavoitteenaan kehittää turvallisia ja tehokkaita ihonhoitotuotteita sekä tuoda tieteellisen tutkimustyön hedelmät kuluttajien ulottuville.

”Ihoasiantuntijat ja lääketieteelliset yhteisöt ovat jo pitkään tienneet, että ihon pH-tason ja miljoonille ihmisille tuttujen, yleisten iho-ongelmien välillä on yhteys”, sanoo Guive Balooch, L’Oréal Technology Incubator-osaston Global Vice President. L’Oréal Technology Incubatoron osaL’Oréal’s Research and Innovation -yksikköä.”Tämän edistyksellisen teknologian avulla pyrimme tarjoamaan kuluttajille tärkeää tietoa heidän ihostaan, jotta kuluttajat voivat helpommin löytää yksilöllisiä tarpeitaan vastaavat tuotteet. Me L’Oréalilla tiedämme, että kauneus kumpuaa enenevässä määrin terveydestä. Edistyksellisen teknologian avulla voimme kehittää tehokkaita ratkaisuja ja sovellutuksia, jotka palvelevat kuluttajia.”

pH vaihtelee happamasta emäksiseen asteikolla 0–14. Terveen ihon pH on lievästi hapan vaihdellen välillä 4,5–5,5. pH-tasapainon häiriintyminen ympäristötekijöiden tai sisäisten syiden johdosta voi aiheuttaa tulehdusreaktion, minkä tyypillisiä oireita ovat ihon kuivuus ja karheus sekä erilaiset ihottumat. Miljoonat amerikkalaiset kärsivät näistä iho-oireista; National Eczema Association -järjestön mukaan yhdellä kymmenestä amerikkalaisesta (31,6 miljoonalla) on jonkin tyyppinen ihottuma.

Maailman suurimman kosmetiikkayrityksen L’Oréalin esittelemä pienikokoinen, ohut ja taipuisa My Skin Track pH edustaa uuden sukupolven henkilökohtaista ihonhoidon teknologiaa. Se on ensimmäinen iholle kiinnitettävä sensori, joka mittaa ihon yksilöllisen pH-tason mikrofluidistiikkaa hyödyntäen. Sensori analysoi hikirauhasten erittämästä hiestä tarkan pH-arvon 15 minuutissa.

Tähän asti ihon pH:n mittaaminen on edellyttänyt järeää laitteistoa tai mittavia hikinäytteitä. My Skin Track pH pystyy analysoimaan tarkan pH-arvon hyvin pienestä hikimäärästä.

My Skin Track pH -sensori selvittää ihon tarkan pH-arvon seuraavasti:

1) Käyttäjä kiinnittää sensorin käsivarren sisäpuolen iholle 5–15 minuutiksi – kunnes sensorin keskellä olevat kaksi pistettä ovat muuttuneet värillisiksi.

2) Käyttäjä avaa My Skin Track pH -kännykkäsovelluksen ja ottaa kuvan sensorista. Edistyksellisen algoritmin avulla sensori lukee ihon pH-arvon ja mittausalueelta erittyneen hien määrän ihon terveydentilan määrittelemiseksi. Saatujen tietojen avulla sovellus laatii henkilökohtaisen ehdotuksen La Roche-Posay -tuotteista, jotka hoitavat ihoa ja tasapainottavat pH-arvoa.

My Skin Track pH täyttää L’Oréalin lupauksen tulevaisuuden kuluttajatuotteista. Lisäksi se auttaa edistämään maailman suurimman kosmetiikkayrityksen ihoon kohdistuvaa tutkimustyötä ja tuotekehitystä.

”pH on ihon terveydentilan tärkein indikaattori”, sanoo professori Thomas Luger, Head of the Department of Dermatology Münsterin yliopistosta. ”Potilaani kysyvät asiaa jatkuvasti, mutta tähän asti pH-arvon selvittäminen ilman kliinisiä koejärjestelyjä on ollut hyvin haasteellista. Tässä työkalussa on potentiaalia innostaa kuluttajia pitämään ihostaan parempaa huolta. Lääketieteen ammattilaisille sensori tarjoaa täysin uuden keinon laatia ihonhoito-ohjelmia.”

My Skin Track pH kehitettiin yhteistyössä Epicore Biosystemsin kanssa. Epicore Biosystems on johtava yritys mikrofluidistiikka-alustojen ja pehmeiden iholle kiinnitettävien sensoreiden alalla. Yrityksen teknologia pohjautuu yli kaksi vuosikymmentä kestäneisiin mikrofluidistiikan ja pehmeiden materiaalien tutkimukseen, jota tehdään Northwestern-yliopiston Bio-Integrated Electronics -keskuksen Professor John Rogers' -laboratoriossa ja Simpson Querrey -insituutissa.

”Yhteistyö ihonhoidon asiantuntijan L’Oréalin kanssa oli innostavaa. Se mahdollisti teknologiallemme uuden käytännön sovellutuksen, joka edistää tutkimusta ja lisää ihon pH-arvoon liittyvää tietämystä”, sanoo Roozbeh Ghaffari, PhD, Epicore Biosystemsin toimitusjohtaja ja yksi perustajista.

My Skin Track pH -sensorin myötä L’Oréalille tarjoutuu mahdollisuus osallistua kliinisiin lisätutkimuksiin yhdessä Northwestern-yliopiston kanssa. L’Oréal on jo mukana tutkimuksessa, jossa kartoitetaan mikrofluidistiikan suomia mahdollisuuksia. Tutkimusten tarkoituksena on selvittää pH:n ja erilaisten iho-ongelmien välistä yhteyttä.

My Skin Track pH on uusi luku L’Oréalin tavoitteessa hyödyntää uusia teknologioita ihon terveyden edistämiseksi. Marraskuussa 2018 L’Oréal toi markkinoille henkilökohtaisen UV-sensorin nimeltään My Skin Track UV by La Roche-Posay. Sitä myyvät valitut Apple Storet Yhdysvalloissa ja apple.com.

”Uusi prototyyppi on seuraava askel La Roche-Posay -sarjan matkalla kauneusteknologian maailmassa. Haluamme tuoda tieteen saavutukset kuluttajien ulottuville ja auttaa heitä pitämään parempaa huolta ihostaan”, sanoo Laetitia Toupet, La Roche-Posayn Global General Manager.

My Skin Track pH -sensori esitellään vuoden 2019 aikana valituille La Roche-Posay -ihotautilääkäreille Yhdysvalloissa. Tavoitteena on saada lisää tutkimustietoa ja lopulta lanseerata markkinoille kuluttajatuote.

L'Oréal

L'Oréal on omistautunut kauneudelle yli 100 vuoden ajan. Yrityksen ainutlaatuiseen portfolioon kuuluu 34 erilaista ja toisiaan täydentävää kansainvälistä brändiä. Vuonna 2017 L'Oréal-ryhmän myynti oli 26,02 miljardia euroa ja yrityksellä oli maailmanlaajuisesti 82 600 työntekijää. Maailman johtava kauneusalan yritys L'Oréal on kattavasti edustettuna jakeluverkossa: päivittäistavaraliikkeissä, tavarataloissa, apteekeissa, kampaamoissa, tax free -alueilla, brändikohtaisissa erikoisliikkeissä ja verkkokaupassa.

Tutkimus- ja innovaatiotyö sekä siitä vastaava asialleen omistautuva 3 885 henkilön tutkijatiimi ovat L'Oréalin strategian ydin. Sen tavoitteena on tarjota ratkaisuja maailmanlaajuisesti kauneuden vaalimiseksi. L’Oréalin vuoteen 2020 yltävä Sharing Beauty With All -vastuullisuusohjelma asettaa kunnianhimoiset kestävän kehityksen tavoitteet koko yritysryhmän arvoketjulle. Lisätietoja: http://mediaroom.loreal.com/en/

Lisätietoja: tarja.kuusela@loreal.com

La Roche-Posay

Maailmalaajuisesti ihotautilääkäreiden suositteleman La Roche-Posay -sarjan missiona on tarjota herkälle iholle parempi elämä. Farmaseutin vuonna 1975 perustama sarja on edustettuna yli 60 maassa. La Roche-Posay tarjoaa ainutlaatuisen valikoiman kaikille ihotyypeille sopivia ja päivittäiseen käyttöön tarkoitettuja hoitotuotteita, jotka täydentävät ihotautilääkäreiden hoitoja ja edistävät erilaisten ongelmaihojen kotihoitoa. Tuotteiden perusta on runsaasti seleeniä sisältävä antioksidanttinen ja ihoa rauhoittava vesi, joka on peräisin Euroopan ensimmäisen, ihotautien hoitoon erikoistuneen kylpylän lähteistä. Lähdeveden lisäksi La Roche-Posay -tuotteisiin käytetään mahdollisimman vähän eri raaka-aineita optimaalisina pitoisuuksina. Tiukoilla kliinisillä testeillä varmistetaan, että koostumukset ovat sekä tehokkaita että turvallisia – myös herkälle iholle. Tärkeimmät La Roche-Posay -tuotelinjat ovat: Lipikar (kuivalle iholle), Anthelios (UV-suojaukseen), Effaclar (akneiholle) ja Toleriane (herkälle iholle).

Lisätietoja: www.laroche-posay.us

Epicore Biosystems

Epicore Biosystems on kehittänyt ihoa jäljitteleviä, ihoon kiinnitettäviä mikrofluidistisia sensoreita, joilla voidaan reaaliaikaisesti ja miellyttävästi mitata hien biomarkkereita, ihon terveyttä ja fysiologiaa. Northwestern-yliopiston Bio-Integrated Electronics -keskuksen ja Simpson Querrey -insittuutin vuonna 2017 perustama Epicore Biosystems on tehnyt yhteistyötä Fortune 500 -listalle sijoittuvien yritysten, Yhdysvaltain puolustusministeriön ja johtavien tutkimusorganisaatioiden kanssa tavoitteena edistää henkilökohtaista kosteutusta ja ihonhoitoa iholle kiinnitettävien mikrofluidististen tuotteiden avulla.

Lisätietoja: www.epicorebiosystems.com

• Terveys, sairaanhoito, lääketiede