Erik Åhsgrenista LG Electronicsin uusi TV/AV-tuoteasiantuntija

Erik Åhsgrenista LG Electronicsin uusi TV/AV-tuoteasiantuntija

HELSINKI, 4. helmikuuta 2013 – LG Electronics on nimittänyt Erik Åhsgrenin Home Entertainment -liiketoiminta-alueen pohjoismaiseksi tuoteasiantuntijaksi. Erik on viimeksi työskennellyt Råd & Rön -kuluttajalehden palveluksessa, jossa hän vastasi muun muassa televisioiden ja kotiteatterituotteiden testeistä. Erik Åhsgren on tuoteasiantuntijan roolissaan LG:n televisio- ja audio/video-tuotteiden tekninen asiantuntija ja tiedottaja.

– Odotan LG:llä työskentelyä innolla, sillä kyseessä on jännittävä ja innovatiivinen kodinelektroniikan valmistaja, sanoo Erik Åhsgren, LG Electronicsin Pohjoismaiden tuoteasiantuntija. Vuoden 2013 tulee erityisen kiinnostava sekä LG:lle että koko alalle, varsinkin kun uudet televisiotekniikat OLED ja Ultra HD tulevat markkinoille laajemmin.

– Erik Åhsgren on LG:lle arvokas voimavara nyt, kun edessä on ehkä tärkeimpiä tuotelanseerauksia moneen vuoteen, sanoo Thomas Wering, LG Electronicsin Pohjoismaiden markkinointijohtaja. LG toi ensimmäisenä markkinoille Ultra HD -television vuoden 2012 lopussa ja tänä vuonna on luvassa lisää UHD-malleja. Olemme myös esittelemässä markkinoiden ensimmäisen OLED-TV:n, jota pidämme suurimpana televisioalan mullistuksena sitten väritelevision.

Erik Åhsgren korvaa tehtävässä Fredrik Lundqvistin, joka siirtyy Technical Engineerin tehtäviin LG Electronicsin B2B-tuotteille, joihin kuuluvat muun muassa hotellitelevisiot, näytöt ja digitaaliset kyltit.

Korkearesoluutioisia kuvia

Korkeatarkkuuksinen kuva on saatavana LG:n kuva-arkistosta – kirjoita vasemmalla olevaan hakukenttään ”Åhsgren”.

Kategoriat

LG ElectronicsLG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home EntertainmentLG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D Smart TV, OLED ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja blue-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson