IFA 2012: LG tuo markkinoille maailman suurimman 84-tuumaisen Ultra Definition -television

LG esittelee maailman suurimman ja ohuimman television, joka vastaa neljää 42-tuumaista laitetta. LG:n 84-tuumaisessa Ultra Definition -televisiossa on neljä kertaa tavallista teräväpiirtokuvaa parempi resoluutio

Helsinki, 30. elokuuta, 2012 – LG Electronics esittelee IFA-messuilla Berliinissä 84-tuumaisen Ultra Definition 3D-television, 84LM960V:n. Ultra Definition (UD) tai 4K-tarkkuus tarkoittaa neljä kertaa korkeampaa resoluutiota nykyisiin täysteräväpiirtotelevisioihin verrattuna. Television pikselitiheys on kahdeksan miljoonaa. Ihmissilmän on mahdotonta erottaa pikseleitä toisistaan normaalilta katseluetäisyydeltä.

Ylivertainen kuvaelämys

LG:n 84-tuumaisen lippulaivamallin Ultra Definition -kuva on hengästyttävä 3840 x 2160 -kokoisella ruudulla. Myös ulkoisten lähteiden, kuten kovalevyn, mobiililaitteen tai internet-sivujen materiaali pystytään LG:n edistyksellisten Triple XD Engine- ja Resolution Upscaler Plus -tekniikoiden ansiosta esittämään virheettömästi. Tämä on aiemmin ollut haasteellista näin suurissa televisioissa.

84LM960V-televisio on vain kolme senttimetriä paksu, eivätkä sen ohuet kehykset varasta huomiota kuvalta. Laite on täysin 3D-yhteensopiva ja näyttää 3D-elokuvat 1080-resoluutioisina.

– Olemme valtavan ylpeitä saadessamme esitellä markkinoiden suurimman ja ohuimman Ultra Definition 3D-television. Laitteen koko vastaa neljää 42-tuumaista laitetta. 4K-resoluutio ja LG:n palkitut Cinema 3D -tekniikka ja Smart-TV, tekevät televisiosta täysipainoisen viihde-elämyksen, sanoo Fredrik Lundqvist, LG Electronicsin Home Entertainment -yksikön tuoteasiantuntija.

Älykkäämpi kuin koskaan

LG:n Ultra Definition 3D-televisiossa on Smart-TV ja Magic Remote -kaukosäädin. Käyttäjän saatavilla on yhdellä napinpainalluksella 1000 sovellusta. Kaukosäätimen puheesta tekstiksi -toiminnolla on helppo syöttää tekstiä samanaikaisesti, kun esimerkiksi surffaa Internetissä. Smart Share 2.0 -toiminnon avulla voi etsiä tiedostoja, kuvia ja videoita katseltavaksi koko laajan kotiverkon tiedostoista.

2nd TV -toiminnolla käyttäjä voi ladata televisiokuvan älypuhelimeensa tai tablettiinsa silloin, kun poistuu hetkeksi television ääreltä. Tämä toimii myös toisinpäin. Käyttäjä voi näyttää kuvaa mobiililaitteestaan television ruudulla täysin langattomasti. Mobile High definition Linkin (MHL) avulla voidaan mobiililaitetta ohjailla television kaukosäätimellä, laitteiden ollessa kytkettyinä.

Hinnat ja saatavuus

LG 84LM960V on saatavilla myymälöissä syksyllä 2012. Laitteen suositeltu kuluttajahinta on 14 999 euroa. Korkearesoluutioisia kuvia sekä tekniset tiedot ladattavissa LG:n kuva-arkistosta. Kirjoita mallinumero oikeanpuoleiseen hakukenttään.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Com-munications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat. www.lg.com

Lisätietoja:

Susanne Persson