IFA 2012: LG tuo markkinoille taustavalaistun 72-tuumaisen Full LED -television

IFA 2012: LG tuo markkinoille taustavalaistun 72-tuumaisen Full LED -television

LG esittelee uuden 72-tuumaisen Full LED -television 72LM950V:n. Lisäksi palkittu Cinema Screen Design-mallisto laajenee syksyllä kahdella uudella mallilla

Helsinki, 31. elokuuta, 2012 – LG Electronics tuo markkinoille 72-tuumaisen Full LED -television, 72LM950V:n. Tuplaydinprosessorilla varustetun laitteen suorituskyky on huippuluokkaa. Taustavalaistu Full LED -televisio sisältää Cinema 3D:n Smart-TV-toiminnot ja Magic Remote -kaukosäätimen. LG esittelee lisäksi kaksi uutta televisiomallia Cinema Screen Design -sarjassa.

– On hienoa päästä esittelemään peräti 72-tuumainen Full LED -televisio. LM950V on vaikuttava niin kokonsa kuin kuvalaatunsakin puolesta. Smart-TV-elämys on tuplaydinprosessorin ansiosta taattu, sanoo Fredrik Lundqvist, LG Electronicsin Home Entertainment -yksikön tuoteasiantuntija.

Taustavalaistu LED

72LM950V:n kuvalaatu on taustavalaisun ansiosta huippuluokkaa. Näytön eri alueita voidaan kontroloida erikseen, esimerkiksi säätää kuvan kirkkautta. Taustavalaisu mahdollistaa syvemmän mustan sävyn, tarkemman kontrastin, tasaisen kuvanlaadun ja väritoiston. Lisäksi tämän mallin ominaisuuksiin kuuluu TruMotion 400Hz, joka on yhdistelmä 200Hz:n paneelista sekä edistyksellisestä taustavaloskannauksesta. Se tarjoaa lyömätöntä tarkkuutta liikkuvaan kuvaan ja parantaa kuvanlaatua katselukulmasta riippumatta.

Tuplaydinprosessori vauhdittaa

72LM950V:ssa on käyttäjäkokemusta merkittävästi parantava tuplaydinprosessori ja uudistettu Smart-TV-alusta. Tuplaydinprosessorin ansiosta sovellukset latautuvat nopeammin ja käyttöliittymä on sujuvampi. Uuden Dashboard 2.0 -käyttöliittymän avulla sovelluksia ja toimintoja on helpompi silmäillä kootusti.

Kaappaa televisiokuva puhelimeesi

72LM950V:n päivitetyn Magic Remote -kaukosäätimen avulla on helppo käyttää Smart-TV-toimintoja. Käyttäjän ulottuvilla on napin painalluksella 1000 sovellusta. Kaukosäätimen puheesta tekstiksi -toiminnolla on helppo syöttää tekstiä samanaikaisesti, kun esimerkiksi surffaa Internetissä. Smart Share 2.0 -toiminnon avulla voi etsiä kuvia ja videoita katseltavaksi koko laajan kotiverkon tiedostoista.

LG Magic -älypuhelinsovelluksella voi ohjata kaikkia television perustoimintoja. Sovellus toimii Android- ja iOS- puhelimissa. Sovelluksen kautta voi myös 2nd TV-toiminnolla kaapata televisiokuvan älypuhelimeensa. Mobile High definition Linkin (MHL) avulla voidaan mobiililaitetta ohjailla television kaukosäätimellä laitteiden ollessa kytkettyinä HDMI-liitännän kautta.

Cinema Screen Design -menestysmallisto kasvaa

Minimalistisen muotokielen, korkealaatuisten materiaalien ja kuvanlaadun ansiosta Cinema Screen Design -mallistosta on monissa kodeissa tullut arvostettu sisustuselementti ja elämyskeskus. Syksyllä LG esittelee malliston kaksi uusinta tulokasta.

Uutuusmalleista tunnistaa tutut elementit, tyylipuhtaan muotoilun, veitsenterävän kuvan ja seitinohuet kehykset. Uudessa LM640T:ssa on musta kehys ja LM649T:ssa valkoinen. Molempia malleja on saatavilla kolmessa koossa, 42-, 47- ja 55-tuumaisina. Uutuusmalleissa on aiempien mallien tapaan Cinema 3D ja Smart-TV.

Korkealaatuisia kuvia ja tekniset tiedot

Korkearesoluutioisia kuvia ladattavissa LG:n kuva-arkistosta. Kirjoita mallinumero oikeanpuoleiseen hakukenttään. Tekniset tiedot osoitteessa: http://www.lg.com/fi/tv-audio-video/televisiot/LG-72LM950V.jsp.

Hinta ja saatavuus

LG 72LM950V, LM640T ja LM649T ovat ovat nyt saatavilla. Laitteiden suositellut kuluttajahinnat ovat:

• 72LM950V:
    • 72-tuumainen 7 499 euroa
  • LM640T:
    • 55-tuumainen 1 999 euroa
    • 47-tuumainen 1 399 euroa
    • 42-tuumainen 1 099 euroa
  • LM649T:
    • 55-tuumainen 2 049 euroa
    • 47-tuumainen 1 449 euroa
    • 42-tuumainen 1 149 euroa

LG Electronics
LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D Smart-TV, OLED ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson
PR-päällikkö
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

Fredrik Lundqvist
Tuoteasiantuntija, HE
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)709 600 862
Sähköposti: fredrik.lundqvist@lge.com

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.