LG Electronics kokoaa tekoälytuotteensa ja -palvelunsa ThinQ-brändin alle

LG Electronics kokoaa tekoälytuotteensa ja -palvelunsa ThinQ-brändin alle

LG:n visiona on olla ihmiskeskeinen tekoäly-yhtiö

Helsinki, 22.1.2018 — LG Electronics on julkistanut ThinQ-brändin, joka yhdistää kaikki sen vuoden 2018 tekoälyä hyödyntävät kodinkoneet, kuluttajaelektroniikan ja palvelut. LG:n ThinQ-tuotteet ja -palvelut pystyvät hyödyntämään oppimaansa sekä kommunikoimaan keskenään käyttäen useita eri tekoälyalustoja, kuten LG:n omaa DeepThinQ-alustaa.

DeepThinQ 1.0 -alusta mahdollistaa tekoälyn integroinnin yhä useampiin tuotteisiin. Sen avulla LG:n tuotekehittäjät pääsevät tulevaisuudessa hyödyntämään myös koneoppimista. DeepThinQ-alustan avulla kehitetyt LG:n tuotteet kannettavista älylaitteista aina kodinkoneisiin tarjoavat kokonaisvaltaisen käyttökokemuksen liittämällä tekoälyn eri teknologioihin. Alusta tukee myös monia käyttöjärjestelmiä, kuten Androidia, Linuxia ja webOS:ää.

LG loi perustan tekoälyyn liittyville pyrkimyksilleen vuosi sitten CES-kuluttajaelektroniikkamessuilla julkistaessaan DeepThinQ:n ja tavoitteensa sisällyttää kaikkiin vuoden 2017 premium-laitteisiinsa Wi-Fi-ominaisuus. Viime kesäkuussa LG avasi Soulissa Artificial Intelligence Labin yhtiön teknologiajohtajan johdolla. Yhtiön tavoitteena on yhdistää samaan paikkaan kaikki LG:n laaja tutkimus liittyen älykkäisiin teknologioihin, jotka tunnistavat puheääntä, kuvia ja sensoreita, sekä tekevät niistä johtopäätöksiä ja oppivat niistä. LG:n tekoälylaboratorio on osallistunut maailman ensimmäisen tilastaan oppivan ilmastointilaitteen kehitykseen, samoin kuin älyjääkaappien ja -pesukoneiden sekä robotti-imurien kehitykseen.

“ThinQ-brändin tarkoitus on korostaa, että LG:n älytuotteet ajattelevat aina sinua tehdäkseen elämästäsi mukavampaa,” sanoo Han Chang-hee, LG:n globaalin markkinointikeskuksen johtaja. ”Tekoäly on teknologian seuraava rintama. Kodinkoneiden ja kuluttajaelektroniikan johtavana yhtiönä on meidän vastuullamme tehdä tekoälystä kuluttajille helpommin lähestyttävää.”

Lisätietoja:

LG-One Finland/Hill+Knowlton Strategies
Puh: +358 9 3486 1244
Sähköposti: LG-OneFinland@lg-one.com

Sofie Hedman
Nordic Digital & PR Manager
Box 83, 164 94 Kista
Puhelin: +46 735 042 147
Sähköposti: sofie.hedman@hsaduk.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 75 000 työntekijää 118 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2016 oli 47,9 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Lisätietoja: www.lg.com.