LG esittelee älypuhelimien design-sarjan

LG esittelee älypuhelimien design-sarjan

LG Electronics juhlistaa huippumuotoilun tietään vuonna 2012 uudella matkapuhelimien Optimus L -sarjalla. Mallisto sisältää kolme virtaviivaista älypuhelinta, joista ensimmäisenä markkinoille saapuu Optimus L3, tyylikäs Android-puhelin kompaktissa koossa.

LG Electronics esittelee Mobile World Congress 2012 -messuilla matkapuhelimien L-sarjan, joka sisältää kolme uutta design-älypuhelinta. L-sarjan puhelimet tunnistaa ajattomasta muotokielestä, linjakkuudesta ja harkituista yksityiskohdista. Nämä tekijät erottavat puhelimet kilpailijoistaan. LG on panostanut muotoiluun ennenkin. Viime vuonna julkistettiin tyylikäs Optimus Black ja viimeisimpänä vuonna 2012 muotitaloyhteistyössä luotu PRADA phone by LG 3.0.

”Muotoilu on aina ollut yksi ratkaisevimmista tekijöistä puhelimen valinnassa”, sanoo Kristoffer Ejebro, LG Electronicsin tuoteasiantuntija. ”Älypuhelimien valmistuksessa meillä on tapana keskittyä puhelimen teknisiin ominaisuuksiin. L-sarjan kohdalla päätimme kuitenkin palata yrityksemme juurille ja asettaa muotoilun etusijalle.”

Muotoilun valioluokkaa
L-sarjan muotokieli perustuu viiteen ydinelementtiin. Moderni muoto luo miellyttävän käsituntuman ja  kapea ja hienostunut profiili siististi upotetuilla painikkeilla optimoi näppäilymukavuuden. Puhelimessa on myös harkittuja metalliyksityiskohtia ja tyylikkäästi toteutettu muotoilu,  jotka korostavat kokonaisvaikutelmaa.

Optimus 3L – tyylikästä toimivuutta mustana ja valkoisena
LG Electronics esittelee Mobile World Congress 2012 -messuilla kolme uutta L-sarjan älypuhelinta. Näistä ensimmäisenä Suomen markkinoille tulee Optimus L3 E400, joka lanseerataan maaliskuun aikana. Puhelin on saatavilla mustana ja valkoisena. Malli sisältää kaiken, mitä älypuhelimelta voi odottaa – kuitenkin pienessä koossa. Kameran, GPS:n, FM-radion, Bluetoothin ja Android 2.3. Gingerbread -käyttöliittymän avulla L3 yltää monelle käyttöosa-alueelle. Se sopii parhaiten käyttäjälle, joka haluaa pienen ja kauniin älypuhelimen, mutta joka ei ole valmis tinkimään käytettävyydestä. Puhelimen kompakti 3,2-tuumainen näyttö toistaa kuvaa erinomaisesti.

L-sarjan kaksi muuta mallia tuodaan markkinoille vuoden 2012 ensimmäisen puolikkaan aikana, Optimus L5 neljän tuuman näytöllä ja Optimus L7 4 kolmen tuuman näytöllä. Molemmat puhelimet on varustettu Androidin 4.0 Ice Cream Sandwich -käyttöjärjestelmällä.

Hinta ja saatavuus
Optimus L3 on saatavilla Suomessa maaliskuussa, verolliseen suositushintaan 149,00 euroa.

Korkearesoluutioisia kuvia ladattavissa:
http://www.lg.com/fi/tietoja-lg/lehdisto-ja-media/mediapankki.jsp (kirjoita ”E400” oikeaan hakuruutuun)

Tekniset tiedot
•    Käyttöjärjestelmä: Android 2.3 Gingerbread
•    Sisäinen muisti: 2 GB (384 MB RAM)
•    Värit: musta ja valkoinen
•    Näytön koko: 3,2 tuumaa
•    TFT LCD näyttö, capacity touch
•    Kamera: 3 MP
•    800 Mhz:n prosessori
•    Akku: 1540 mAh
•    Valmiusaika: noin 300 tuntia (3G)
•    Puheaika: noin 390 minuuttia (3G)

Lisätietoja:
Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

Kristoffer Ejebro
Tuoteasiantuntija
Box 83, 164 94 Kista
Matkapuhelin: +46 (0)70 239 30 09
Sähköposti: kristoffer.ejebro@lge.com

LG Electronics
LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on yksi maailman johtavista viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän ratkaisujen toimittajista ja innovaattoreista. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 93 000 työntekijää yli 120 yrityksessä. Vuonna 2010 yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto oli 48,2 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden, pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Yhtiön pohjoismaiset toiminnot on jaettu viiteen liiketoiminta-alueeseen: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2010 yli 2,7 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company on maailmanlaajuisesti johtava matkaviestinnän yritys. Yhtiö luo tuotteita, jotka johtavan teknologian ja innovatiivisen muotoilun avulla tarjoavat asiakkaille optimoituja matkaviestinnän elämyksiä. LG johtaa myös yhdistyvien teknologioiden ja langattomien tiedonsiirtotuotteiden kehittämistä. LG:n tavoitteena on olla jatkossakin johtavassa asemassa kehittämässä matkaviestintää houkuttelevan muotoilun ja älykkään teknologian avulla.

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.