LG esittelee energiatehokkaan kiinteistöille suunnatun VRF-järjestelmän

LG esittelee energiatehokkaan kiinteistöille suunnatun VRF-järjestelmän

LG Electronicsin (LG) Multi V III vastaa nopeasti kasvavaan energiatehokkaiden VRF-ratkaisujen kysyntään. Kolmannen sukupolven Multi V -järjestelmästä odotetaan hittituotetta Pohjoismaissa.

LG Multi V III soveltuu hyvin suuriin rakennuskokonaisuuksiin kuten kauppakeskuksiin ja toimistorakennuksiin. Uudesta järjestelmästä tulee LG:n energiatehokkaiden VRF-järjestelmien (Variable Refrigerant Flow) lippulaiva. Kustannustehokkaan Multi V III:n odotetaan haukkaavan suuren osuuden kaupallisten VRF-järjestelmien markkinoista Pohjoismaissa.

Multi V III:n jatkuva lämmitysjärjestelmä takaa luotettavan ja vakaan lämpötilan myös hyvin kylmillä alueilla. Lisäksi ympäristöystävällinen ja energiatehokas järjestelmä alentaa kiinteistöjen käyttökustannuksia.

Multi V III on LG:n edistyksellisin VRF-järjestelmä. Julkistus on tärkeä osa LG:n Air Conditioning & Energy Solutions (AE) -yksikön tavoitetta kasvattaa sen maailmanlaajuinen myynti yli seitsemään miljardiin euroon vuoteen 2014 mennessä.

”LG panostaa merkittävästi energiatehokkaiden tuotteiden tuotekehitykseen. Älykkäille ja energiatehokkaille VRF-ratkaisuille on runsaasti kysyntää Pohjoismaissa”, kertoo Azita Hedayati, LG Electronicsin Pohjoismaiden AE-yksikön myyntijohtaja. ”LG Multi V III on kaupallisten VRF-järjestelmien kärkituote. Sen myötä LG kasvaa Euroopan johtavaksi VRF-järjestelmien toimittajaksi.”

Multi V III -järjestelmä tarjoaa kiinteistöille lisää energiatehokkuutta ja kapasiteettia, sekä pidemmät putkitusmatkat. Multi V III -järjestelmän energiatehokkuutta mitataan COP-arvolla (coefficient of performance). LG:n ainutlaatuisen V-Scroll-invertterikompressorin ja HiPORTM-teknologian (High Pressure Oil Return) ansiosta Multi V III -järjestelmän COP-arvo on alan huippua, 4,6.

Entistä suorituskykyisempi Multi V III -järjestelmä on helppo asentaa, ja sen ylläpito on vaivatonta. Putkiston pituus on kasvatettu 1 000 metriin. Järjestelmän yksikkökohtainen teho on 20 hv, ja neljän toisiinsa kytketyn yksikön kokonaisteho on 80 hv. Multi V III vie aiempaa vähemmän tilaa. Järjestelmän jatkuva lämmönsyöttö takaa miellyttävän sisälämpötilan hukkaamatta lainkaan lämpöä sulatuksen aikana.

Multi V III on saatavilla Pohjoismaissa helmikuun 2011 aikana.

Lisätietoja:

Tuotetietoa:

Stefan Lögdberg
Nordic Technical Manager AE
Box 83, SE-164 94 Kista
E-mail: stefan.logdberg@lge.com

Muuta tietoa:

Susanne Persson
Box 83, SE-164 94 Kista, Ruotsi
Puh: +46 (0)8 566 415 23
Matkapuhelin: +46 (0)709 694 606
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on yksi maailman johtavista viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän toimittajista ja kehittäjistä. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 80 000 työntekijää yli 115 yrityksessä. Yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2010 oli 48,2 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronicsin liiketoiminta koostuu neljästä eri alueesta. Ne ovat Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance ja Air Conditioning & Energy Solutions. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, niiden paneelien, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden ja pesukoneiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut myös Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. www.lg.com.

LG Electronics Air Conditioning Company on ilmastointilaitemarkkinoiden kansainvälinen markkinajohtaja. Yritys valistaa tuotteita sekä toimisto että kotikäyttöön ja tarjoaa myös liiketilojen ratkaisuja, kuten HomNet-kotiverkon. Lisäksi se tarjoaa kiinteistöjen ratkaisuja (Building Management Solutions - BMS). LG tarjoaa laajasti tuotteita lämmittämiseen, tuuletukseen ja ilmastointiin aina kuluttajatuotteista teollisuuden tarpeisiin ja erikoistuneisiin ilmastointijärjestelmiin asti. Jatkuvien tuotannon, tutkimus- ja kehitystyön sekä markkinoinnin parannusten myötä LG on tehnyt oman myyntiennätyksensä joka vuosi vuodesta 2000 lähtien. Yritys onkin turvannut asemansa kotien ilmastoinnin maailmanlaajuisena markkinajohtajana.