LG ESITTELEE KEHUTUN WEBOS:N UUDEN VERSION

LG ESITTELEE KEHUTUN WEBOS:N UUDEN VERSION

Helsinki, 5. tammikuuta 2016 – LG esittelee Las Vegasin CES 2016 -messuilla uuteen webOS 3.0 -käyttöjärjestelmäänsä perustuvaa Smart TV -tarjontaa. webOS:n uusi versio tarjoaa erinomaisen katseluelämyksen ja entistä intuitiivisemman käyttökokemuksen. LG:n webOS-käyttöjärjestelmää on kehuttu laajalti yhdeksi markkinoiden monipuolisimmista Smart TV -alustoista. Uuteen versioon on tuotu useita älytoimintoja, jotka tekevät webOS-käyttöjärjestelmästä entistäkin käyttäjäystävällisemmän.

”Olemme hyvin ylpeitä Smart TV -alustamme käyttöjärjestelmän uudesta versiosta”, sanoo Erik Åhsgren, LG Electronicsin Home Entertainment -liiketoimintayksikön Pohjoismaiden tuoteasiantuntija. ”webOS:n pääajatuksena on tehdä käyttäjälle kaikesta helppoa, aina verkkoyhteyden muodostamisesta uuden sisällön löytämiseen. Tämä on todella vedonnut käyttäjiin ja on samalla osoitus LG:n tavoitteesta olla johtaja Smart TV -markkinoilla.”

Uusia ja päivitettyjä älyominaisuuksia
LG webOS 3.0 -käyttöjärjestelmän kolme uutta älyominaisuutta (Magic Zoom, Magic Mobile Connection ja sekä päivitetty Magic Remote) parantavat käyttäjäkokemusta merkittävästi. Magic Zoomilla käyttäjä voi suurentaa osia television kuvasta tinkimättä kuvanlaadusta. Magic Mobile Connectionin ja LG Plus -sovelluksen avulla älypuhelimen voi helposti yhdistää televisioon, jolloin mobiilisovelluksia voi käyttää suoraan television ruudulla. Magic Remote -kaukosäätimeen on tuotu uusia näppäimiä, jotka helpottavat esimerkiksi digiboksien hallintaa. Myös Screen Remote -toimintoja on uudistettu, jotta niiden käyttö olisi sujuvampaa.

Channel Plus -ominaisuus tekee webOS 3.0 -käyttöjärjestelmään perustuvien televisioiden käyttämisestä entistä helpompaa. Se tarjoaa saumattoman pääsyn laajaan valikoimaan sisältöä yhdistetyllä kanavalistalla, jolla on sekä perinteisiä televisiokanavia että muita sisältöpalveluja. Käyttäjä voi vaihdella kanavia niiden alkuperästä riippumatta. Channel Plus -ominaisuutta voi hallita sovelluksella, joka antaa suosituksia ruudulle ilmestyvillä viesteillä.

Muita webOS 3.0:n uutuuksia ja ominaisuuksia:

• Multi-view’n avulla käyttäjä voi katsella kahta ohjelmaa tai katsella televisio-ohjelmaa ja esimerkiksi Blu-ray-elokuvaa yhtäaikaisesti.
  • Music Player -sovelluksella voi kuunnella musiikkia webOS 3.0:n ja television kaiuttimien kautta vaikka television olisi pois päältä.
  • My Channels-ja Live Menu -toimintoihin on tuotu uusia käyttäjäystävällisiä ominaisuuksia.

Korkearesoluutioisia kuvia ja lisätietoja
LG:n uudet webOS 3.0 -käyttöjärjestelmään perustuvat Smart TV -mallit ovat esillä 6.–9.1. yhtiön esittelytilassa Las Vegasin CES-messuilla Convention Center -rakennuksen Central Hallissa tilassa numero 8204.

Korkearesoluutioisia kuvia on saatavilla LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita vasemmanpuoleiseen hakukenttään ”webOS3.0”. Lisätietoja LG:n uutuuksista CES-messuilla löytyy globaalista uutishuoneesta sekä suomenkielisestä lehdistöhuoneesta.

Oletko CES-messuilla vieraileva journalisti ja haluaisit tutustua LG:n uutuuksiin? Ota yhteyttä Lorraine Bayramiin +46 (0) 72 184 19 04.

# # #

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 83 000 työntekijää 119 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2014 oli 55,91 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2014 noin 2,2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED-TV ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, hotelli-TV-järjestelmät, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

LG-One Finland/Hill+Knowlton Strategies