LG esittelee maailman ensimmäisen yhden millisekunnin* IPS-pelinäytön

LG esittelee maailman ensimmäisen yhden millisekunnin* IPS-pelinäytön

Nano IPS -teknologialla, huipputarkalla kuvanlaadulla ja äärimmäisen nopealla vasteajalla varustettu UltraGear™-näyttö on jokaisen pelaajan unelma.

Helsinki, 11. kesäkuuta 2019 — LG Electronics (LG) julkaisee UltraGear Nano IPS -pelinäytön, jossa on maailman ensimmäinen yhden millisekunnin (1 ms) vasteajan IPS-paneeli. Nano IPS -teknologian ansiosta UltraGear™-näytössä on myös erinomainen värintoisto ja 144Hz:n virkistystaajuus, jotka takaavat todella sujuvan pelikokemuksen.

Uusi Nano IPS -näyttö on saatavilla 38- ja 27-tuumaisena (mallit 38GL950G ja 27GL850).Se on ensimmäinen IPS-paneeli, joka pystyy saavuttamaan 1 millisekunnin Gray-to-Gray (GTG) -vasteajan. Näyttöjen yleiset ongelmat, kuten alhainen kirkkaus, välkkyminen tai pois päältä kytketty Adaptive Sync -tuki on ratkaistu suorituskyvystä tai nopeudesta tinkimättä.

Molemmissa näytöissä on 144Hz:n virkistystaajuus, korkea kuvaresoluutio 3840 x 1600 (38 tuumaa), 2560 x 1440 (27 tuumaa) sekä laaja väriskaala (DCI-P3 98 prosenttia). Mukaansatempaavaa pelikokemusta tukevat 38-tuumaisen näytön 21:9 kuvasuhde, kaartuva ja käytännössä reunaton näyttö sekä parannettu Sphere Lightning 2.0 -ominaisuus – sarja näytön takaosaan asennettuja LED-valoja, jotka luovat tunnelmaa muuttamalla väriä ruudun tapahtumien mukaan.

27-tuumaisessa UltraGear™ -näytössä on G-Sync- ja HDR10-tuki. 38-tuumaisen näytön voi ylikellottaa 175Hz:n virkistystaajuudelle ja siinä on valmiina tuki NVIDIA® G-Sync® -grafiikkateknologialle sekä VESA DisplayHDR™ 400 -standardille, mikä takaa korkealaatuisen HDR-tason pelikokemuksen ilman nykimistä. Molemmista malleista löytyy myös pelaajakohtaisia ominaisuuksia, kuten Dynamic Action Sync, Black Stabilizer ja Crosshair, mikä parantaa tarkkuutta etenkin FPS (First Person Shooter) -peleissä.

LG esittelee molemmat mallit maailman suurimmilla pelimessuilla E3-tapahtumassa, joka järjestetään 11.–13. kesäkuuta Los Angelesissa. LG UltraGear™ Nano IPS -pelinäyttöjen odotetaan tulevan myyntiin valituille jälleenmyyjille heinäkuusta alkaen. Lisätietoa löydät osoitteesta www.lg.com/fi.

27GL850 38GL950G

Kuvanlaatu

Paneeli Nano IPS Nano IPS
Koko 27 tuumaa 37,5 tuumaa
Resoluutio QHD (2560 x 1440) UltraWide QHD + (3840 x 1600)
Kirkkaus 350 nitiä (tyypillinen) 450 nitiä (tyypillinen)
Väriskaala DCI-P3 98 prosenttia (sRGB 135 prosenttia) DCI-P3 98 prosenttia (sRGB 135 prosenttia)
Värisyvyys 1,07 B 1,07 B
Virkistystaajuus 144 Hz 175 Hz (O/C)**
Vasteaika 1 ms GTG 1 ms GTG***
HDR HDR10 VESA DisplayHDR™ 400
Adaptive Sync NVIDIA® G-Sync® -tuki NVIDIA® G-Sync®
Liitännät HDMI x 2 x 1
DP x 1 x 1
Kuulokelähtö O O
USB3.0 Hub 1 ylhäällä / 2 alhaalla 1 ylhäällä / 2 alhaalla
Taustavalaistus - Sphere Lighting 2.0

*Underwriter Laboratoriesin testaama, toukokuu 2019

** Normaali: yli 144 Hz

*** Yhden millisekunnin vasteaika mahdollinen vain yli 144 Hz:n asetuksilla

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 77 000 työntekijää 125 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2017 oli 55,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components ja B2B. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: www.lg.com.

Lisätietoja:

LG-One Finland/Hill+Knowlton Strategies