LG ja SES esittelevät 4K-laatuista nopeaa kuvataajuutta OLED-televisiolla

Luvassa suora Ultra HD -lähetys satelliitin kautta

Helsinki, 16.5.2017 — LG Electronics ja satelliittitietoliikennekonserni SES esittelevät OLED-television nopean kuvataajuuden (HFR, high Frame Rate) lähetystä 4K-resoluutiolla SES Industry Days -konferenssissa Luxembourgissa 16.–17.5. 4K HFR -sisältö välitetään suorana Astra-satelliitin kautta ja esitetään LG:n vuoden 2017 mallistoon kuuluvalla OLED-televisiolla hyödyntäen HFR-prototyyppiohjelmistoa.

HFR on uusi lähetysteknologia, joka parantaa 4K Ultra HD -kuvanlaatua nostamalla kuvataajuuden (frames per second, fps) jopa 120:een, joka on lähetysten kuvataajuuden maksimi. Suurin osa lähetyssisällöstä tukee kuvataajuutta 50 tai vähemmän. Korkeammasta kuvataajuudesta on hyötyä erityisesti nopeaa liikettä, kuten urheilua, toistaessa.

Televisiovalmistajien lisäksi kansainväliset lähetysyhtiöt ja sisällöntuottajat valmistautuvat Ultra HD:n toisen vaiheen lanseeraukseen käyttäen DVB UHD-1 Phase 2 -määrittelyä, joka hyödyntää 4K HFR-teknologiaa. UHD-1 Phase 2 -standardi sisältää lisäksi muita moderneja tekniikoita, kuten High Dynamic Range (HDR) ja Next-Generation Audio (NGA).

”Olemme innoissamme päästessämme demonstroimaan, miten tehokas alusta LG:n OLED-televisio on 4K HFR -kuvaa sekä muita vaativia sisältöjä varten”, sanoo Sam Kim, LG Home Entertainment Companyn TV-tuotesuunnittelun johtaja. ”LG on sitoutunut tarjoamaan kuluttajille ympäri maailmaa viimeisintä televisioteknologiaa. HFR-sisältö OLED-televisiolla täytyy nähdä, jotta sen voi uskoa todeksi. Astran satelliitin kautta suorana lähetettävän 4K HFR -sisällön katselu OLED-televisiolla on hieno esimerkki tämänhetkisten televisioteknologioiden rajojen rikkomisesta.”

”SES on työstänyt Ultra HD:n kehitystä, ja Industry Days -tapahtuma on aina ollut erinomainen näyttämö uuden televisioteknologian esittelylle”, kertoo Thomas Wrede, SES:n New Technology & Standards -toimintojen johtaja. ”Korkeampi kuvataajuus on tärkeä askel Ultra HD -satelliittilähetysten laadun parantamisessa, erityisesti urheilu- ja tosi-tv-tapahtumien kohdalla. Jatkuva yhteistyömme LG Electronicsin kanssa on ehdottoman tärkeää huomisen lähetysstandardien kehittämisessä sekä tulevaisuuden televisioteknologioihin liittyvässä uraauurtavassa työssä. Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme osallistua tämän merkittävän virstanpylvään esittelyyn LG Electronicsin kanssa.”

Lisätietoja:

LG-One Finland/Hill+Knowlton Strategies
Puh: +358 9 3486 1244
Sähköposti: LG-OneFinland@lg-one.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 75 000 työntekijää 118 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2016 oli 47,9 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. Lisätietoja: www.lg.com.