IFA 2012: LG lanseeraa taikalaatikon, joka tekee vanhasta televisiosta älykkään

IFA 2012: LG lanseeraa taikalaatikon, joka tekee vanhasta televisiosta älykkään

LG:n uusi SP820N-mediasoitin tekee tavalliselle televisiolle todellisen kasvojenkohotuksen. Se muuttaa television viihdettä täynnä olevaksi täydelliseksi Smart-TV-televisioksi vain yhdellä painalluksella.

Helsinki, 31. elokuuta 2012 LG Electronics lanseeraa SP820N-laitteen, joka on markkinoiden ainoa vanhan television täydelliseksi Smart-TV-televisioksi muuntava mediasoitin. Siinä on mediakeskus, verkkoselain ja premium-palveluja, jotka tarjoavat rajattomasti viihdettä yllättävän käyttäjäystävällisessä käyttöliittymässä.

Sisäänrakennettu mediasoitin tekee SP820N-laitteesta kodin viihdekeskuksen

SP820N-laitteessa on sisäänrakennettu mediasoitin, joka tukee kaikkia suosittuja elokuva-, valokuva- ja äänimuotoja, mukaan lukien 3D-materiaalit. Lisäksi Smart Share -toiminto helpottaa mediatiedostojen, kuten elokuvien, musiikin ja valokuvien etsimistä ja toistamista suoraan televisioruudulla. SP820N-laitteessa on sekä WiFi- että DLNA-tuki, joten sisältöön pääsee käsiksi suoraan kotiverkkoon yhdistetyistä laitteista, kuten kannettavilta tietokoneilta, NAS-laitteilta tai matkapuhelimista. Myös ulkoisten laitteiden, kuten kiintolevyjen tai USB-muistien, yhdistäminen onnistuu suoraan SP820N-laitteeseen, joka voi toistaa tallennettuja tiedostoja ilman tietokonetta.

Kätevä käyttöliittymä helpottaa käyttöä

LG keskittyy käyttäjäystävällisyyteen, minkä huomaa heti, kun SP820N-laite käynnistetään. Tuotteen perustana on sama käyttöympäristö kuin LG:n Smart-TV-televisiossa. Käyttöympäristö on saanut hyviä arvosteluja alan lehdistössä erittäin käyttäjäystävällisen käyttöliittymänsä ansiosta, josta näkee helposti silmäilemällä koko premium-sisällön, sovellukset ja toiminnot. Myös aloitusnäytön räätälöinti on mahdollista, joka nopeuttaa omien suosikkitoimintojen ja sovellusten käyttämistä.

Täysi hallinta Magic-kaukosäätimellä ja älypuhelinsovelluksella

Smart-TV-valikoissa liikkuminen tavallisella kaukosäätimellä voi olla turhauttavaa, jos on tottunut käyttämään tietokoneen hiirtä tai älypuhelimen näyttöä. SP820N-laiteessa LG on ratkaissut tämän kahdella älykkäällä hallintatavalla. LG Magic Remote -kaukosäädin on laitteen mukana tuleva liiketunnisteinen kaukosäädin, jota käytetään kuin tietokoneen hiirtä osoittamiseen ja valitsemiseen. Vuoden 2012 Magic Remote -kaukosäädin on aiempia versioita parempi, sillä siinä on uusi pyörönäppäin, joka helpottaa kotisivujen selaamista. Lisäksi siinä on liiketoiminto, joka tunnistaa Magic Remote -kaukosäätimeen etukäteen määritetyt liikkeet ja suorittaa niiden mukaan tietyt käskyt.

SP820N-laitetta voidaan ohjata myös uudella LG Magic -älypuhelinsovelluksella, joka on saatavilla sekä Android- että iOS-laitteisiin (iPhone, iPad). LG Magic toimii kuin tavallinen kaukosäädin, mutta se hyödyntää kosketusnäytön ominaisuuksia, joten verkko-osoitteiden kirjoittaminen, Smart-TV-käyttöliittymän hallinta sekä mediasisällön etsiminen ja toistaminen televisioon liitetyistä laitteista helpottuu.

SP820N-laite tukee langatonta näppäimistöä, joten esimerkiksi verkko-osoitteiden, Facebook-päivitysten ja Twitter-viestien kirjoittaminen on helpompaa.

Rajaton määrä viihdettä premium-sovelluksilla ja verkkoselaimella

SP820N tuo käyttäjän ulottuville viihdettä urheilusta, elokuvista ja on-demand-sarjoista rajattomaan Internet-sisältöön. SP820N:n mukana saa televisioon saman sisällön ja sovellukset kuin LG:n Smart-TV-televisioissa: Viaplay, SF Anytime, Headweb, Youtube, Twitter, Facebook ja EuroNews. SP820N-laitteessa on myös sisäänrakennettu verkkoselain, jossa on sekä Flash 10- että HTML5-tuki, joilla käyttäjä voi surffata ja käyttää verkkopalveluja aivan kuin tietokoneella tai älypuhelimessa.

Hinta ja saatavuus

LG SP820N on nyt saatavilla ja sen arvonlisäverollinen suositushinta on 159 euroa.

Korkearesoluutioisia kuvia

Korkearesoluutioisia tuotekuvia saat siirtymällä LG:n mediapankkiin ja kirjoittamalla SP820N oikealla olevaan hakukenttään.

Lisätietoja ja täydelliset tekniset tiedot ovat osoitteessa http://www.lg.com/fi/tv-audio-video/video/LG-SP820N.jsp.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja. LG:n 117 myyntiyhtiön saavuttama maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2011 oli 49 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Com-munications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2011 noin 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat. www.lg.com

Lisätietoja:

Susanne Persson