LG luo perustaa tulevaisuuden televisioille ThinQ®:n ja α (Alpha) -prosessorin avulla

Luokkansa johtavista OLED- ja SUPER UHD -televisioista tunnettu LG keskittyy nyt älykkääseen teknologiaan kuvaruudun takana.

Helsinki, 3.1.2018 – CES 2018:ssa LG Electronics (LG) vie televisiokokemuksen uudelle tasolle julkistaessaan ThinQ-tekoälyllä ja edistyneellä kuvaprosessorilla varustetut OLED- ja SUPER UHD -televisiot. ThinQ:n avulla televisiota voi ohjata äänikomennoilla kaukosäätimen kautta. ThinQ-televisio voi toimia myös ohjauskeskuksena älykodin muille laitteille, jotka voidaan yhdistää WiFi- ja Bluetooth-yhteyksillä.

LG:n uusimmalla α (Alpha) 9 -prosessorilla toimivissa OLED- ja SUPER UHD -televisioissa kuvanlaatu on jopa entistä parempi.

Älykkäät teknologiat tulevat osaksi modernia elämäntyyliä

LG:n ThinQ hyödyntää Natural Language Processing (NLP) -järjestelmää, joka pohjautuu LG:n omaan DeepThinQ-tekoälyteknologiaan. Katsojat saavat nyt äänikomennoilla helposti ja nopeasti yhteyden esimerkiksi pelikonsoleihin ja ulkoisiin soundbar-kaiuttimiin.

LG:n ThinQ-tekoälyllä varustetut televisiot tukevat palveluita, jotka perustuvat Electronic Program Guide (EPG) -järjestelmään. Television voi ohjata esimerkiksi löytämään juuri sen elokuvan soundtrackin, jota parhaillaan katsellaan.

Täydellisyyttä hipovaa kuvanlaatua

LG:n edistyksellinen α (Alpha) 9 -prosessori tekee kuvasta erittäin realistisen. Alphassa on innovatiivinen kohinanpoistojärjestelmä, joka parantaa huippuluokan kuvanlaatua entisestään. Värit ovat nyt entistä rikkaampia ja eläväisempiä. Parannellulla algoritmilla värien kirjo on huomattavasti laajempi entiseen verrattuna. Prosessori on lisäksi suunniteltu tukemaan high frame rate (HFR) -tekniikkaa, jonka ansiosta nopeasti liikkuva kuva on entistä tarkempaa. Mikä tahansa kuva näkyy nyt huippulaatuisena.

LG Nano CellTM SUPER UHD -televisiot käyttävät α (Alpha) 9 -prosessorin ja nano cell -teknologian lisäksi Full-Array Local Dimming (FALD) -taustavalaistusta tuottaakseen vielä paremman kuvanlaadun. Musta on entistä syvempää ja värit tarkkoja laajoista katselukulmista.

4K Cinema HDR tarjoaa parhaan mahdollisen katseluelämyksen

OLED- ja SUPER UHD -televisioissa on 4K Cinema HDR, joka tekee television katselusta elokuvateatteria muistuttavan kokemuksen. Nämä televisiot tukevat Advanced HDR by Technicolor -teknologiaa ja yleisimpiä HDR-formaatteja, kuten Dolby VisionTM - ja HDR10-formaatteja sekä Hybrid Log Gamma (HLG) -televisiolähetysstandardia. Molemmissa televisioissa on Dolby Atmos objektipohjainen surround sound -järjestelmä huippulaatuisen audiovisuaalisen kokemuksen saavuttamiseksi. LG:n OLED- ja SUPER UHD -televisiot prosessoivat HDR-kuvaa LG:n omalla Enhanced Dynamic Tone mapping -algoritmilla.

“LG pyrkii jatkuvasti tuomaan uusia innovaatiota kodin viihde-elektroniikkaan. ThinQ ja α (Alpha) 9 -prosessori tekevät television katselusta kokemuksen vailla vertaa,” sanoo Brian Kwon LG Electronicsin Home Entertainment -yksikön toimitusjohtaja. ”Me LG:llä haluamme tarjota asiakkaillemme mukavuutta ja käytön helppoutta, mitä vuoden 2018 televisiot tukevat vahvasti.”

CES 2018 -tapahtumassa vierailevat voivat kokea LG:n tulevaisuuden televisiot itse esittelyalueella #11100 Las Vegas Convention Centerin keskushallissa.

Lisätietoja:

LG-One Finland/Hill+Knowlton Strategies
Puh: +358 9 3486 1244
Sähköposti: LG-OneFinland@lg-one.com

Erik Svalberg
Pohjoismaiden HE-tuotteiden asiantuntija
Box 83, 164 94 Kista
Puhelin: +46 73 773 00 01
Sähköposti: erik.svalberg@lge.com

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 75 000 työntekijää 118 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2016 oli 47,9 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan neljään liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Lisätietoja: www.lg.com.