LG OLED -TELEVISIOT TARJOAVAT UUDENLAISIA KATSELUELÄMYKSIÄ

Vuoden 2020 LG OLED- ja NanoCell-televisiot tarjoavat innovatiivista muotoilua, erinomaista kuvanlaatua, paranneltuja ominaisuuksia ja laajan valikoiman kiinnostavaa sisältöä

LAS VEGAS, 7. tammikuuta 2020 – LG Electronics julkaisee tämän viikon CES-messuilla 14 uutta huippuluokan OLED-televisiota . Malliston kärkenä on kolme taiteen inspiroimaa GX Gallery -sarjan 4K Ultra HD -televisiota, 88- ja 77-tuumaiset Real 8K -mallit sekä OLED-televisio uudessa 48 tuuman koossa.

LG:n uusimpien OLED- ja NanoCell-televisioiden merkittävin uusi teknologia on α (Alpha) 9 Gen 3 -tekoälyprosessori, jonka syväoppimisalgoritmit parantavat kuvanlaatua ja tuovat uusia käyttäjäkokemusta rikastuttavia ominaisuuksia. Muotokieleltään minimalistisen Gallery-malliston tyylikkäät televisiot ovat ainoastaan 20 millin paksuisia, ja ne saa kiinnitettyä helposti seinälle mukana tulevalla erityisellä seinäkiinnikkeellä. Lisäksi LG tuo 4K UHD -sarjaan (mallit CX ja BX) uuden 48-tuumaisen näyttökoon, joka tuottaa aiempaa tarkempaa kuvaa yli kahdeksan miljoonan pikselin avulla.

LG:n uudet OLED-televisiot sopivat erinomaisesti elokuvien katsomiseen niiden täydellisen mustan sekä muun muassa Dolby Vision IQ -tuen ja UHD Alliancen uuden Filmmaker Mode™ -toiminnon ansiosta. Hollywoodin huippuohjaajien suosittelema uusi Filmmaker Mode korjaa kuvasuhdetta, värejä ja kuvataajuutta vastaamaan ohjaajan alkuperäistä visiota. LG:n OLED-televisiot ovat myös saaneet Hollywood Professional Association -yhdistykseltä Excellence in Engineering Award -palkinnon ensimmäisenä ja ainoana televisiona, jossa on laitteistoon integroitu kalibrointiohjelmisto.

LG:n uusien älytelevisioiden webOS-alusta tukee useita kansainvälisiä sisältöpalveluita ja -sovelluksia, kuten Disney+, Netflix ja CBS All Access. Uutena toimintona Apple TV -sovellukseen tulee mahdollisuus tilata ja katsoa Apple TV+ -kanavia ja päästä käsiksi iTunes-videokirjastoon, josta voi ostaa tai vuokrata yli 100 000 eri elokuvaa tai televisiosarjaa. Apple TV -palvelut tulevat saataville myös LG:n vuoden 2018 ja 2019 televisiomalleihin.

Vuoden 2020 uudet televisiot ovat ihanteellisia myös pelaajille. Ensimmäisenä NVIDIA G-SYNC -yhteensopivuuden tarjonnut LG laajentaa ominaisuuden tänä vuonna myös kahteentoista muuhun OLED-televisioon, jotka tarjoavat sujuvia pelikokemuksia ilman näytön nykimistä tai muita häiriöitä. Huippunopea virkistystaajuus ja vasteaika nostavat LG:n OLED-televisiot pelitelevisioiden kärkeen. Kansainvälisen testilaboratorio TÜV Rheinlandin myöntämä Eye Comfort Display -sertifikaatti takaa, että televisioissa on silmien väsymistä estäviä ominaisuuksia, kuten sinivaloa vähentävät asetukset ja erinomainen kuvanlaatu kaikista katselukulmista.

LG OLED -televisiot sopivat erinomaisesti myös urheilun katsomiseen. Sports Alert -toiminnon avulla käyttäjät voivat valita lempijoukkueensa eri urheilulajeista ja saada automaattisia päivityksiä ottelun alkamisesta, maalinteosta ja pelin loppumisesta. Tehokas α9 Gen 3 -tekoälyprosessori mahdollistaa nopean 120 hertsin vasteajan, minkä ansiosta nopeatempoisen urheilun katsominen on entistä sujuvampaa.

”LG:n visio tarjota erinomaista arvoa asiakkailleen käy tänä vuonna toteen uusien taiteen inspiroimien televisioiden ansiosta”, sanoo Park Hyoung-sei, LG Home Entertainment Companyn johtaja. ”Sen lisäksi, että LG:n premium-televisiot takaavat vertaansa vailla olevan kuvanlaadun, uudet mallit tarjoavat yhtiön edistyksellistä teknologiaa, tekoälyintegraation sekä OLED-teknologian mahdollistamaa modernia futuristista muotoilua.”

Lue lisää LG:n uusista televisiomalleista täällä.

Lisätiedot:LG-One Finland/Hill+Knowlton Strategies
Puh: +358 9 3486 1244
Sähköposti: LG-OneFinland@lg-one.com

Erik Svalberg
Pohjoismaiden HE-tuotteiden asiantuntija
Box 83, 164 94 Kista
Puhelin: +46 73 773 00 01
Sähköposti: erik.svalberg@lge.com

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.