PRADA ja LG uudistavat kumppanuussopimuksensa: luvassa PRADA phone by LG 3.0

PRADA ja LG uudistavat kumppanuussopimuksensa: luvassa PRADA phone by LG 3.0

PRADA ja LG Electronics (LG) uudistivat tänään yksinoikeudella solmitun matkapuhelinsopimuksensa allekirjoitusseremoniassa Soulissa, Koreassa. Yritykset jatkavat menestyksekästä yhteistyötään kehittäen PRADA phone by LG 3.0 -älypuhelimen. Malli tuodaan markkinoille alkuvuodesta 2012.

Pradan:n ja LG:n solmiman kumppanuussopimuksen myötä LG:stä tulee Pradan yksinoikeutettu matkapuhelinkumppani. Yhteistyö alkoi vuonna 2006 ja johti kahden lippulaivapuhelimen julkistamiseen vuosina 2007 ja 2008. Yritykset keskittyvät kehittämään puhelimen avainelementtejä ohjelmistosta käyttöliittymään. Kehitystyöhön kuuluu oleellisena osana myös muotoilu ja pakkauksen ulkonäkö.

”Pradan ja LG:n kumppanuutta on aina kuvannut innovatiivisuus sekä tinkimätön laatu tyylin, muotoilun ja uraauurtavan teknologian suhteen”, kertoo PRADA-konsernin toimitusjohtaja Patrizio Bertelli. ”Nämä arvot ovat yhteisiä molemmille brändeille, jotka ovat aina ennakoineet ja usein myös luoneet trendejä monilla aloilla. Olimme jälleen hyvin tyytyväisiä yhteistyöhömme LG:n kanssa kehittäessämme matkaviestintäalan uusinta luomusta.”

”Yhteistyömme PRADAN kanssa on pitkäikäisyydessään ja menestyksessään ainutlaatuinen, eivätkä muut matkapuhelinyhtiöt ja muotialan yritykset ole onnistuneet kopioimaan sitä”, sanoo LG Electronics Mobile Communications Companyn toimitusjohtaja Jong-seok Park. ”Olemme jo tuoneet markkinoille kaksi menestyksekästä puhelinta. Uskomme, että yhteistyö tuottaa yhä uusia korkealuokkaisia puhelimia, jotka ovat lisäksi erittäin tyylikkäitä.”

PRADA phone by LG 1.0 oli muotialan ja matkapuhelinmaailman yhteistyön edelläkävijä ja täydellinen menestys yli miljoonan kappaleen myynnillä. Tässä lippulaivapuhelimessa yhdistyi korkeatasoinen teknologia ja ensiluokkainen tyyli. Osoituksena PRADA phone by LG 1.0:n asemasta muotoilun historiassa puhelin on asetettu pysyvästi näytteille New Yorkin modernin taiteen museoon ja Shanghain nykytaiteen museoon.

Yhteistyön tuottamat älypuhelimet tarjoavat kuluttajille käänteentekeviä käyttöominaisuuksia. PRADA phone by LG 1.0 oli maailman ensimmäinen kosketusnäytöllä varustettu puhelin, ja 2.0-mallin ainutlaatuisen Link-teknologian ansiosta kuluttaja pääsi helposti käsiksi muun muassa tekstiviesteihin, puheluhistoriaan, soitonestoon ja kaksisuuntaiseen hälytysilmoitustoimintoon.

Lisätietoja:

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista, Ruotsi
Puh: +46 (0)8 566 415 23
Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

PRADA
PRADA S.p.A – HKSE pörssikoodi 1913 – on yksi maailman johtavista yhtiöistä ylellisyystuotteiden sektorilla. Yritys operoi Pradan, Miu Miun, Church’s ja Car Shoe -tuotemerkkien alla ja tuottaa sekä markkinoi korkealaatuisia käsilaukkuja, nahkatuotteita, jalkineita, vaatteita ja asusteita. Lisäksi yhtiöllä on lisenssisopimuksia silmälaseja ja hajuvesiä valmistavan teollisuuden kanssa. Sen tuotteita myydään yli 70 maassa maailmanlaajuisesti 345 Pradan omassa liikkeessä sekä valikoiduissa luksustavarataloissa, multi-brand- ja franchising-myymälöissä.

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on yksi maailman johtavista viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän ratkaisujen toimittajista ja innovaattoreista. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 93 000 työntekijää yli 120 yrityksessä. Vuonna 2010 yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto oli 48,2 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden, pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Yhtiön pohjoismaiset toiminnot on jaettu viiteen liiketoiminta-alueeseen: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions sekä Air Conditioning & Energy Solutions. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2010 yli 2,7 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company on maailmanlaajuisesti johtava matkaviestinnän yritys. Yhtiö luo tuotteita, jotka johtavan teknologian ja innovatiivisen muotoilun avulla tarjoavat asiakkaille optimoituja matkaviestinnän elämyksiä. LG johtaa myös yhdistyvien teknologioiden ja langattomien tiedonsiirtotuotteiden kehittämistä. LG:n tavoitteena on olla jatkossakin johtavassa asemassa kehittämässä matkaviestintää houkuttelevan muotoilun ja älykkään teknologian avulla.