Uudet LG-näytöt kattavat kaikkien tarpeet

LG julkaisee kolme uutta LED-taustavalaistua näyttöjen sarjaa. Yhteistä niille kaikille on korkea kuvanlaatu ja ainutlaatuinen muotoilu, jonka ansiosta mallisarjat sopivat vaativaankin hyöty- ja viihdekäyttöön. LG E10 on hintansa arvoinen mallisarja yrityskäyttöön, LG E60 -mallisarjaan kuuluvat markkinoiden ohuimmat näytöt, jotka ovat muotoilultaan futuristisia ja tyylikkäitä, ja LG E80 -mallisarjan ainutlaatuiset näytöt taas sisältävät kaikki ominaisuudet sekä pikkuisen ylimääräistä.

LG E10 on erityisesti yritysten käyttöön suunniteltu sarja. Sarjaan kuuluvien näyttöjen kuvasuhde on 4:3 tai 16:10 ja niiden valmistuksessa ei ole käytetty halogeenia tai elohopeaa. Näytöillä on EPEAT Gold -sertifiointi. LG:n E10-sarjan näytöt ovat kooltaan 19–22 tuumaa ja niiden katselukulma on 170/160. Näyttöjen suunnittelussa on otettu huomioon myös ympäristö ja ne kuluttavat 40 % vähemmän virtaa kuin tavalliset näytöt. LG E10 on siis sekä energiatehokas että hintansa arvoinen vaihtoehto yritysten käyttöön. E10-näytöissä on ergonominen muotoilu: niiden korkeus on säädettävissä, ne voi kääntää pystyasentoon ja niiden reunukset ovat kapeat, mikä vähentää silmiin kohdistuvaa rasitusta.

LG E60 -sarjan näytöt ovat markkinoiden ohuimpia näyttöjä. Niiden paksuin kohta on vain 12,9 millimetriä. Näytöt ovat muotoilultaan futuristisia ja tyylikkäitä. LG E60 -näytöissä on käytetty uusinta tekniikkaa, mikä tekee niistä houkuttelevan vaihtoehdon monille kuluttajille. 18,5  tuuman malli tukee 1366 x 768 -resoluutiota, ja muut mallit 1920 x 1080 full-hd-resoluutiota. Näytöissä kuvasuhde on 16:9, korkea kontrastiarvo 5 000 000:1 ja kirkkaus 250 nitiä. LG E60 -malleja on saatavana VGA- (D-Sub) ja DVI-D-liitännöillä. Lisäksi joitakin malleja on saatavana HDMI-liitännällä.

LG E80 -näytöissä korostuvat LG:n ainutlaatuinen muotoilu ja käytettävyys. LG E80 -sarjaan kuuluvat näytöt ovat kooltaan 21,5 ja 23 tuumaa ja niiden kuvanlaatu on loistava Super+ Resolution- ja Mega Contrast Ratio -tekniikoiden ansiosta. Super+ Resolution minimoi kuvan viiveen ja mahdollistaa sisällön muuntamisen jopa HD-kuvaksi täydellisin tuloksin. Mega Contrast Ratio puolestaan antaa kontrastisuhteen 5 000 000:1, joka on huomattavasti korkeampi kuin perinteisissä LCD-näytöissä. LG E80 -näytöissä on Dual Web -toiminto, jonka ansiosta kuvaruutu on mahdollista jakaa kahteen osaan, jolloin esimerkiksi kahta ohjelmaa voi käyttää samanaikaisesti. LG E80 -näyttöjen valmistuksessa ei ole käytetty halogeenia tai elohopeaa, ja niiden energiankulutus on 38 prosenttia alhaisempi kuin vastaavien LCD-näyttöjen.

Kaikki E80-sarjan näytöt toimitetaan tyylikkään jalustan kanssa. Niissä on ainutlaatuinen muotoilu, jonka ansiosta kuva näyttää leijuvan kehysten ulkopuolella. Se hämärtää todellisen ja virtuaalimaailman rajoja. Näyttöjen alareunassa on myös valaistus, joka korostaa muotoilun ainutlaatuisuutta.

Hinta ja saatavuus

LG E10 -näyttöjä on saatavana marraskuussa. Suositushinnat vahvistetaan myöhemmin.

LG E60 -näyttöjä on saatavana nyt suositushintaan 244 euroa (ei sisällä arvonlisäveroa).

LG E80 -näyttöjä on saatavana nyt suositushintaan 372 euroa (ei sisällä arvonlisäveroa).

Tekniset tiedot E10

Koko 19–22 tuumaa
Kuvasuhde 4:3 ja 16:10
Resoluutio 19 tuumaa: 1280 x 1024, 22 tuumaa: 1680 x 1050
Kirkkaus  250 nitiä
Liitännät VGA (D-Sub) ja DVI-D

Tekniset tiedot E60

Koko 18,5–23 tuumaa
Kuvasuhde 16:9
Resoluutio 18,5 tuumaa: 1366 x 768, 20 tuumaa: 1600 x 900, 21,5 tuumaa: 1920 x 1080, 23 tuumaa: 1920 x 1080
Kirkkaus 250 nitiä
Vasteaika 5 ms
Liitännät VGA (D-Sub), DVI-D ja HDMI (tietyissä malleissa)

Tekniset tiedot E80

Matkapuhelin: +46 (0)70 969 46 06
Sähköposti: susanne.persson@lge.com

Aiheet

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan ja langattoman viestinnän toimittaja ja kehittäjä. Sillä on maailmanlaajuisesti yli 80 000 työntekijää 115 yrityksessä. Yrityksen maailmanlaajuinen liikevaihto vuonna 2009 oli 43,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG Electronicsin liiketoiminta koostuu viidestä eri alueesta. Ne ovat Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions ja Mobile Communications. LG Electronics on yksi maailman suurimpia taulutelevisioiden, niiden paneelien, audio- ja videotuotteiden, matkapuhelimien, ilmastointilaitteiden ja pesukoneiden valmistajia.

LG Electronics on toiminut myös Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. www.lg.com.

LG Electronics Business Solutions Company on johtava yritysratkaisujen tarjoaja. Se kehittää ensiluokkaisia digitaalisia tuotteita ja ratkaisuja, kuten LCD-näyttöjä, julkisten tilojen näyttöjä, autojen viihdelaitteita ja turvalaitteita. LG tarjoaa ainutlaatuisia tuotteita ja ratkaisuja sekä ennakoi liikekumppanien ja asiakkaiden tulevaisuuden tarpeet älykkäästi ja luotettavasti.

BLOOM Agency

Lehdistön yhteyshenkilö PR & Communications +358 43 8200 986

Tervetuloa LG Electronics Nordic !

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 70 000 työntekijää 140 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2018 oli 54,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Component Solutions ja Business Solutions. Yhtiö on maailman suurimpia televisioiden, jääkaappien, ilmalämpöpumppujen, pesukoneiden ja matkapuhelimien valmistajia, mukaan lukien yhtiön premium-luokan tekoälyä hyödyntävät LG SIGNATURE and LG ThinQ -tuotesarjat. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1999 lähtien. Lisätietoja: http://www.lg.com.