YLE AREENA SAAPUU LG:N SMART TV -ALUSTALLE

YLE AREENA SAAPUU LG:N SMART TV -ALUSTALLE

– Suomalaiset katsojat pääsevät nauttimaan niin urheilun kuin draaman kattavasta Yle Areenan sisällöstä LG Smart TV -televisioillaan

Helsinki, 10. kesäkuuta 2015 – LG Electronics and Yle tuovat suositun Yle Areena -suoratoistopalvelun LG:n Smart TV -alustalle. Yle Areenassa ovat katsottavissa suoratoistona kaikki Ylen kanavat, mukaan lukien TV1, TV2, Yle Fem ja Yle Teema. Lisäksi palvelun kautta voi katsoa suoria lähetyksiä, jotka ovat saatavilla vain Yle Areenassa. Yle Areena tarjoaa kattavan valikoiman suoratoistosisältöä ja ohjelmia kuten koti- ja ulkomaisia TV-sarjoja, kotimaisia uutislähetyksiä, dokumentteja ja urheilutapahtumia. Ilmaista verkkopalvelua voi käyttää älypuhelimella, tabletilla ja tietokoneella. Nyt Yle Areenaa pääsee käyttämään myös LG Smart TV -alustalla.

– Olemme innoissamme, että sovelluksemme on saatavilla LG Smart TV -laitteille. Suoratoistopalvelujen katselu television kautta on kasvussa, ja useat käyttäjät ovat pyytäneet Areena-sovellusta saatavaksi LG;n alustalle. Olemmekin iloisia voidessamme tuoda Areenan uusien yleisöjen ulottuville, sanoo Kari Haakana, Yle Areenan palvelupäällikkö.

Yle Areena on Suomen suosituin verkkovideoiden katselun suoraan televisiosta mahdollistava niin kutsuttu OTT-palvelu. Areenassa käynnistetään päivittäin yli miljoona suoratoistoa. Lisäksi Areenaa käytetään viikoittain viisi miljoonaa kertaa 1,7 miljoonalla yksittäisellä selaimella ja laitteella.

– EISA on valinnut Smart TV -käyttöjärjestelmämme Euroopan parhaaksi, ja olemme hyvin ylpeitä yhteistyöstämme Ylen kanssa, sanoo Lorraine Bayram, LG Electronicsin Pohjoismaiden Smart TV -asiantuntija. – Uskomme, että mahdollisimman helpon saatavuuden ja joustavuuden tarjoaminen käyttäjille ovat näillä markkinoilla menestymisen kannalta ehdottoman tärkeitä asioita. Tutkimukset osoittavat, että suuri osa kuluttajista valitsee television, kun suoratoistopalveluja käytetään pidemmän aikaa kerrallaan.* LG Smart TV tarjoaa täydellisen alustan Yle Areenan kaltaisille suoratoistopalveluntarjoajille.

Käyttäjäystävällinen ja intuitiivinen webOS
LG:n Smart TV -mallit on varusteltu yhdellä markkinoiden näppärimmistä käyttöliittymistä. EISA:n palkitsema webOS-käyttöjärjestelmä tuo useat verkkopalvelut helposti saataville, ja se on helppo ja nopea asentaa. Järjestelmässä on useita hyödyllisiä ominaisuuksia, jotka tekevät jokapäiväisestä käytöstä yksinkertaisempaa ja nopeampaa. Esimerkiksi Quick Settings mahdollistaa TV:n asetuksien nopean säätämisen vaihtamatta näkymää tai keskeyttämättä sisällön katselua.

LG Electronicsin luvut osoittavat, että keskimäärin 80 prosenttia yhtiön Smart TV -laitteista on yhdistetty verkkoon. LG Smart TV on myös erittäin käyttäjäystävällinen alusta videoiden suoratoistoon. LG tekeekin tiiviisti yhteistyötä paikallisten ja kansainvälisten kehittäjien kanssa tarjotakseen pohjoismaisille kuluttajille heidän vaatimiaan palveluja.

Saatavuus
Yle Areena -sovellus on nyt saatavilla LG:n uusiin Smart TV -malleihin sekä vuoden 2013 ja vuoden 2014 aikana lanseerattuihin Smart TV -malleihin. Sovellus on helposti ladattavissa LG Smart TV -sovelluskaupasta. Yle Areena on ilmainen suoratoistopalvelu, eikä sen käyttäminen vaadi käyttäjätilin luomista.

Korkearesoluutioisia kuvia
Korkearesoluutisia kuvia on saatavilla LG:n kuva-arkistossa. Kirjoita vasemmanpuoleiseen hakukenttään ”yleapp”.

* Lähde: Mediavision-konsulttiyrityksen Nordic TV Insight Spring 2014 -tutkimus

LG Electronics Inc. (KSE: 066570.KS) on maailman johtava viihde-elektroniikan, kodintekniikan sekä langattoman viestinnän ratkaisujen toimittaja, jolla on 87 000 työntekijää 113 toimipisteessä ympäri maailman. LG:n liikevaihto vuonna 2013 oli 53,10 miljardia Yhdysvaltain dollaria. LG jaetaan viiteen liiketoiminta-alueeseen – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance sekä Air Conditioning & Energy Solution ja Vehicle Components. Yhtiö on maailman suurimpia taulutelevisioiden, matkapuhelimien, ilmalämpöpumppujen sekä pesukoneiden ja kylmälaitteiden valmistajia. LG Electronics on toiminut Pohjoismaissa lokakuusta 1999 lähtien. Pohjoismaiden liikevaihto oli vuonna 2013 lähes 2 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoja: www.lg.com.

LG Electronics Home Entertainment
LG Home Entertainment Company (HE) on johtava kansainvälinen televisioiden, näyttöjen, digitaalisten infonäyttöjen, audio- ja videotuotteiden sekä tietokoneiden ja turvajärjestelmien valmistaja. LG pyrkii teknologiaa hyödyntämällä kehittämään tuotteita, joiden älykkäät toiminnot ja tyylipuhdas muotoilu vastaavat kansainvälisten kuluttajien tarpeisiin. LG:n kuluttajatuotteita ovat CINEMA 3D, Smart-TV, OLED-TV ja IPS-näytöt, ulkoiset muistiyksiköt, kotiteatterijärjestelmät ja Blu-ray-soittimet. LG:n B2B-tuotteita ovat digitaaliset infonäytöt, hotelli-TV-järjestelmät, videoneuvotteluvälineet ja IP-turvakamerat.

Lisätietoja:

Susanne Persson