Matkavekka lentää suoraan Vaasasta Euroopan lomakohteisiin

Vaasan lentokentältä lähtee suoria lomalentoja useisiin kohteisiin. Matkavekan siivellä pääsee Vaasasta peräti 15 Euroopan kohteeseen sekä lisäksi kahdelle kiertomatkalle. Valikoima on monen pohjalaisen iloksi monipuolistunut. Lomailijalle suora lento kotikentältä merkitsee myös ajan- ja rahansäästöä mennen tullen, sillä esimerkiksi Helsinki-Vantaalle ajomatkaa tulee Vaasasta viiden tunnin verran.

Uusia lomavaihtoehtoja Vaasan lentokentältä

Matkavekan uutuuksia suoraan Vaasasta ovat trendikäs Barcelona sekä ikuinen Ateena, joissa  eloisa kaupunkiloma yhdistyy rentoon rantalomaan. Saatavilla on myös hotellivaihtoehtoja Costa Doradan rannikolla Barcelonan kupeessa, Ateenan rannikolla sekä Kreikan mantereella LoutrakissaTolossa ja Nafpliossa. Matkavekan kaupallinen johtaja Tiina Saari kertoo, että lomavalikoimaa on haluttu monipuolistaa ja tuoda pohjalaisille uusia kiinnostavia lomavaihtoehtoja. - Rakkaat Kreeta, Algarve ja Teneriffa pysyvät ohjelmassamme, ja monen riemuksi aurinkovarma ja edullinen Turkki tekee paluun, Saari jatkaa.

Syys- ja marraskuussa Matkavekka tekee suoraan Vaasasta myös kaksi kiehtovaa kiertomatkaa. Antiikin Kreikka vie tutustumaan länsimaisen historian sarastukseen ja esittelee mm. Akropoliksen, Olympian sekä Spartan. Kierros Andalusiassa taas tarjoaa parhaat palat Espanjan eteläisimmästä alueesta Andalusiasta: Rondan, Sevillan, Alhambran ja Cordoban.

Kotikentän hyödyt lokaalisti ja globaalisti

Paikallinen lentokenttä, kuten Vaasan lentokenttä, on tärkeä monessa mielessä. Se pitää alueen elinvoimaisena ja houkuttelevana niin elinkeinoelämälle kuin asukkaille. Lentämällä suoraan kotikentiltä Matkavekka haluaa palvella omalta osaltaan maakuntien talouselämää. Tänä päivänä huomio kiinnittyy yhä enemmän myös lentämisen ympäristövaikutuksiin. - Lentäminen suoraan ilman “pomppuja”, eli yhden nousun ja laskun lento, on hiilijalanjäljeltään pienempi kuin lentäminen välilaskuin, kertoo Saari. Kotikentän suosiminen kannattaa siis jo ympäristösyistä.

• Seikkailu

• lentokentät
  • vaasa
  • kiertomatkat