Tiedote -

Yhteiskuntavastuuta ja joulun henkeä yhteistuumin – Med Group tukee Iceheartsin toimintaa joululahjoituksella

Yksityinen sosiaali- ja terveysalan kasvuyhtiö Med Group päätti henkilöstön joulumuistamisen sijaan tukea erityisen tuen tarpeessa olevien lasten ja nuorten harrastustoimintaa pyörittävää Iceheartsia. Sekä Med Groupia että Icehartsia yhdistää huoli yhteiskunnan heikompien selviämisestä ja halu tukea näitä erityisryhmiä vastuullisesti ja ammattimaisesti.

Suomen suurimpiin henkilökohtaisen avun tuottajiin lukeutuvan Med Groupin henkilökohtaiset avustajat huolehtivat yli tuhannen huolenpitoa tarvitsevan vammaisen, lapsen ja ikäihmisen auttamisesta heidän kotonaan. Icehearts taas liikuttaa vuosittain yli 500 erityisen avun tarpeessa olevaa nuorta, jotka muuten uhkaisivat syrjäytyä ja jäädä paitsi ohjatusta urheiluharrastuksesta. Molemmat haluavat edistää näiden erityistuen tarvitsijoiden hyvinvointia ennaltaehkäisevästi, osallistavasti ja inhimillisesti sekä toimia luotettavana kumppanina kunnan eri viranomaisten kanssa. Vaikka kumpikin toimija tekee työtään eri tavoin, on avun saajissa ja toimintafilosofiassa paljon samaa.

Med Groupin henkilöstö äänesti tämän vuoden joulusponsoroinnin kohteeksi Iceheartsin. Toimitusjohtaja Kari Virta on valinnasta iloinen:

- Pidän tärkeänä sitä, että yritykset kantavat kortensa kekoon yhteiskuntavastuun puolesta. Joulun alla tämän antamisen ilo ja auttamisen halu korostuvat entisestään. Mitä enemmän tutustuin Iceheartsin toimintaan, sitä iloisempi olen siitä, juuri heidät valittiin tuen saajaksi. Näen paljon yhtymäkohtia meidän vammaisten ja vanhusten kotona asumisen ammattimaisessa avustamistyössä sekä Iceheartsin toiminnassa, joissa kummassakin pyritään pitkäjänteisellä ja ennaltaehkäisevällä otteella tuomaan hyvinvointia näille erityisryhmille.

Iceheartsin toiminnanjohtaja Teemu Vartiamäki lisää:

- Olemme vilpittömän kiitollisia Med Groupin lahjoituksesta. Se auttaa meitä tarjoamaan liikunnan riemua ohjatuissa ryhmissä useammalle tuen tarpeessa olevalle nuorelle mahdollistaen heille pitkäkestoista ja ammatillista kasvun tukea, siis toivoa ja tulevaisuuden näkyä elämään.

Kutsumme mediaa tutustumaan Iceheartsin toimintaan ja yhteistyöhön Med Groupin kanssa reippailuhalli Huimalaan, jossa 150 Icehearts-lasta ja nuorta viettää pikkujouluja. Paikalla on haastatteluja varten sekä Iceheartsin että Med Groupin edustajia.

Aika: maanantai 19.12. 2016 klo: 16-17

Paikka: Reippailuhalli Huimala, Kauppakeskus Ristikko, Ajomiehentie 1, 00390 Helsinki.

Lisätiedot ja haastattelujärjestelyt:

Med Group Oy:n markkinointi- ja viestintäjohtaja Pauliina Lajunen, pauliina.lajunen@medgroup.fi, 044 773 5840.

Iceheartsin henkilöstöjohtaja, viestintä Miika Niemelä, miika.niemela@icehearts.fi, 0400-419166.

• Terveys, sairaanhoito, lääketiede

• yhteiskuntavastuu
  • joululahja
  • sponsorointi
  • lapset ja nuoret
  • yksityinen terveydenhoito

Med Group on kotimainen, nopeasti kasvava sosiaali- ja terveydenhuoltoalan palveluyritys. Kehitämme terveyspalveluiden laatua, vaikuttavuutta ja kustannustehokkuutta. Yritys työllistää nykyisin yli 1300 sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaista. Vuonna 2016 konsernin liikevaihto tulee olemaan n. 70 miljoonaa euroa. Päätoimialamme ovat hammaslääkäripalvelut, lääkäripalvelut, hoivapalvelut ja ensihoitopalvelut. Med Group palvelee asiakkaita koko Suomen alueella julkisen sektorin yhteistyökumppanina.

Icehearts on toimintamalli, jossa ennaltaehkäisevää lastensuojelutyötä tehdään joukkueurheilun avulla koulussa ja vapaa-ajalla. Toimintamalli kunkin joukkueen osalta kestää 12 vuotta. Pitkäjänteisen työn tarkoituksena on työskennellä lasten paremman arjen puolesta ja luoda heille toivoa tulevaisuuteen. Tavoitteena on, että huolista huolimatta toiminnan avulla lapsista kasvaa vastuuntuntoisia, hyvinvointia ympärilleen tuottavia nuoria ja tulevia vanhempia. Liikunnan rooli toiminnassa on koolle kutsuva ja väline sosiaaliseen ja kasvatukselliseen työhön. Icehearts on kasvava kolmannen sektorin toimija, jolla on toimintaa kymmenellä paikkakunnalla. Yhteensä 27 joukkuetta, joissa kasvaa yli 500 lasta.

Anna Korpivaara

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Marketing 040 546 9376