MEDTRONIC ESITTELEE UUDEN, TULOKSIIN PERUSTUVAN OPETUSOHJELMAN

Medtronic ottaa terveydenhuollon koulutuksessa ja kehityksessä käyttöön uuden lähestymistavan, joka keskittyy potilaiden kannalta merkityksellisiin tuloksiin.

DUBLIN – 13.2.2017 – Medtronic ilmoitti tänään Medtronic Impact -opetusohjelman lanseeraamisesta yhtiön Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan toiminta-alueilla. Ohjelma on osa yhtiön suuntausta kohti arvoperusteista terveydenhuoltoa.

Medtronic Impact tuo terveydenhuollon koulutukseen ja kehitykseen täysin uuden lähestymistavan, joka ulottuu perinteistä tuotteisiin ja menetelmiin perehdyttävää koulutusta laajemmalle keskittymällä potilaiden kannalta merkityksellisiin tuloksiin. Koulutusohjelmassa käsitellään lukuisia eri aiheita koko terveydenhuollon ammattikirjon alalta, ja sen tarkoituksena on tavoittaa yli 500 000 alan ammattilaista seuraavien viiden vuoden aikana.

Ohjelma tarjoaa terveydenhuollon kaikilla tasoilla työskenteleville ammattilaisille mahdollisuuden kehittää tietojaan ja taitojaan tarkoitusta varten suunnitelluilla opintopoluilla, jotka on räätälöity heidän ammattitaitonsa ja erikoisosaamisensa mukaan. Näillä monivaiheisilla opintopoluilla käsitellään laaja-alaisesti eri aihealueita, ja niillä hyödynnetään lukuisia eri opetusmenetelmiä, jotka tukevat terveysammattilaisten kehitystä arvoperusteisen terveydenhuollon yleistyessä.

”Medtronic Impact on merkittävä sijoitus, joka luo lääketieteellisen teknologian alalle täysin uuden ammatillisen kehityksen standardin”, toteaa Rob ten Hoedt, Medtronic EMEA:n varatoimitusjohtaja ja johtaja. ”Uusi, laajamittainen opinto-ohjelma tarjoaa terveydenhuollon ammattilaisille tarpeellista koulutusta kliinisten taitojen kehittämiseen, ja lisäksi se laajentaa myös muun osaamisen kirjoa painopisteemme siirtyessä yhä enemmän arvoperusteiseen terveydenhuoltoon.”

Medtronic Impact panostaa myös yhteistyöverkoston luomiseen maailman johtavien terveydenhuoltolaitosten kanssa, jotta niissä voidaan kehittää ja tarjota erikoisasiantuntemuksen koulutusohjelmia. Nämä yhteistyösuhteet ovat erittäin tärkeitä, sillä niiden ansiosta terveydenhuollon ammattilaiset ja Medtronic pystyvät vastaamaan tuloksia painottavaan oppimistavoitteeseen.

Jatkuvasti laajenevaan verkostoon kuuluvat tällä hetkellä seuraavat tahot:

• Barcelonan kampus, Katalonia, Espanja
  • IRCAD, Strasbourg, Ranska
  • Maastrichtin yliopiston lääketieteellinen keskus, Alankomaat
  • Sunskill Laboratory, Stellenboschin yliopisto, Etelä-Afrikka
  • Dundee Institute for Healthcare Simulation, University of Dundee, Skotlanti

Medtronicin opetus- ja innovaatio-osaston vanhempi johtaja Mike Roby sanoo: ”Huipputason terveydenhoitolaitosten kanssa tehtävän yhteistyön ansiosta voimme mullistaa tavan, jolla suunnittelemme ja toteutamme koulutuksia. Uskomme vakaasti, että yhteiset ponnistuksemme verkoston kanssa antavat lisäarvoa ja vaikuttavat positiivisesti potilaiden kannalta merkityksellisiin tuloksiin.”

Medtronic Impact on sitoutunut sisällyttämään toimintaansa uudenlaisia immersiivisiä verkko-opetuskokemuksia, jotka täydentävät Medtronicin omien, alan johtavien lähiopetustilaisuuksien sarjaa. Ohjelman yhteydessä avataan räätälöity verkkoportaali, jonka kautta terveydenhuollon ammattilaiset voivat opiskella omilla urakohtaisilla opintopoluillaan.

Alustassa tullaan hyödyntämään myös innovatiivisia teknologioita, kuten virtuaaliluokkia, täydennettyä todellisuutta ja tapausten etähavainnointimahdollisuutta, jotta oppimiskokemus olisi mahdollisimman runsas ja monipuolinen.

Medtronic Impact on monivuotinen ohjelma, joka lanseerataan vuoden 2017 aikana. Lisätietoja on osoitteessa http://www.medtronic.eu/IMPACT.

Vuonna 1949 lääkealan korjausyhtiöksi perustettu yhtiömme kuuluu nyt maailman suurimpiin lääkealan tekniikan, palvelujen ja ratkaisujen yhtiöihin, jonka palveluksessa on kaikkialla maailmassa yli 85 000 ihmistä palvelemassa lääkäreitä, sairaaloita ja potilaita yli 160 maassa. Lisätietoja osoitteesta ­www.Medtronic.fi.