AEG lanseeraa kaksi uutta kompaktia 18V PRO Lithium- ion akkuista työkalua

AEG lanseeraa kaksi uutta, vallankumouksellista, kompaktia hiiliharjatonta työkalua, hiiliharjattoman porakone/ruuvinvääntimen sekä hiiliharjattoman iskuporakoneen, jotka molemmat tarjoavat parannettua ergonomiaa, tuottavuutta sekä maksimaalista kestävyyttä ammattilaisten päivittäiseen käyttöön

Suunniteltu monipuoliseen käyttöön esim. esiporaukseen, ruuvien kiinnittämiseen, kaapelien vetämiseen metalliin ja puuhun sekä moneen muuhun tehtävään. BSB18CBLiskuporakone ja BS18CBL porakone/ruuvinväännin ovat markkinoiden kompakteimmat, tehokkaimmat sekä monipuolisimmat työkalut. Ammattikäyttäjät tulevat antamaan kiitosta uudelle hiiliharjattomalle moottorille, jonka vääntömomentti on todella vaikuttava, sen tehokkaalle vaihteistolle sekä laadukkaalle istukalle.

BSB18CBL on 176 mm pitkä ja BS18CBL 193 mm (151 mm ilman istukkaa), jopa 25% pienemmät kuin vastaavat kilpailijat. Kompaktin koon lisäksi työkaluissa on huomioitu erityisesti ergonomia.

Iskuporakoneessa on erillinen tilan valitsin, joka helpottaa vaihtoa ruuvaustoiminnosta poraustoimintoon ilman, että vääntömomentin asetuksiin tarvitsee koskea. Käyttäjä voi valita joko kevyen ja kompaktin 2.0 Ah akun tai enemmän käyttöaikaa tarjoavan 4.0 Ah PRO Lithium Ion akun.

Näiden parannettujen ergonomisten ominaisuuksien lisäksi suorituskyky on parantunut huomattavasti. Uudet hiiliharjattomat moottorit tarjoavat jopa 550 ja 2100 r/min kierrosnopeuden sekä kompakti, tehokas vaihteisto jopa 75 Nm vääntömomentin, tämä on jopa 66% enemmän kun kilpailijoilla. Iskuporakoneessa on tehokas iskutoiminto, joka tarjoaa jopa 27.300 iskua/min.

Yhdessä nämä ominaisuudet tekevät BSB18CBL iskuporakoneesta ja BS18CBL porakone/ruuvinvääntimestä markkinoiden tehokkaimmat hiiliharjattomat työkalut.

BS18CBL porakoneessa on 13 mm Heavy Duty istukka ja BSB18CBL irrotettava istukka. Istukan alla voi koneessa olla 25 mm ruuvikärki ¼ hex karassa, tämä nopeuttaa huomattavasti työntekoa, jos esimerkiksi tarvitsee vaihtaa nopeasti poraustoiminnosta ruuvaustoimintoon työtehtävää suorittaessa. Erikseen myytävät offset ja kulmaporakone vaihtopäät voi säätää 12 eri asentoon.

Täysmetallinen planeettavaihteisto sekä vaihdelaatikko takaavat maksimaalista kestävyyttä. Kuparinen Heavy-Duty kytkin suoriutuu vaativimmistakin toiminnoista ja hiiliharjaton moottori ei tarjoa pelkästään parempaa tuuletusta, vaan se on samalla kestävämpi kuin vanhat mallit. Moottorit on myös suojattu paremmin tärinältä, iskuilta sekä ylikuumenemiselta ja ylikuormitukselta.

Käyttöajan suhteen ei vastaavaa kilpailijaa löydy. Hiiliharjaton moottori takaa, että energiaa ei mene hukkaan ja uusi kompakti vaihdelaatikko optimoi tehokkuutta parantaen käyttöaikaa jopa 95%.

“AEGlla haluamme tehdä ammattilaisen työteosta mahdollisimman helppoa,” kertoo tuotepäällikkö Christophe Von Vopelius.

“Siksi olemme erityisen ylpeitä sekä BSB18CBL ja BS18CBL työkaluistamme. Rakentajat, remonttimiehet, urakoitsijat, sähkömiehet ja muut työmiehet tulevat varmasti hyötymään lisääntyneestä voimasta, käyttöajasta sekä parantuneesta ergonomiasta. Näillä työkaluilla suoriudut tehtävästä nopeammin, mukavammin sekä turvallisemmin.”

Lue lisää ja katso käyttövideoita hiiliharjattomasta BSB18CBL iskuporakoneesta ja BS18CBL porakoneesta osoitteessa www.aeg-powertools.fi

TAUSTAA AEGsta

AEG POWERTOOLS työkaluja on valmistettu vuodesta 1898 lähtien ja tänään, jatkamme laadukkaiden, korkeasuorituskykyisten ja innovatiivisten työkalujen valmistusta ammattilaisten vaativaan käyttöön.

Perustamisesta lähtien, AEG POWERTOOLS on ollut innovaatio johtaja uusien työkalujen kehityksessä. Se lanseerasi ensimmäisen kannettavan porakoneen vuonna 1898. Tämä keksintö avasi markkinat kannettaville työkaluille. Sata vuotta myöhemmin tarjoamme edelleen ammattikäyttöön innovatiivisia ja tehokkaita ratkaisuja… YLPEÄ MENNEISYYS… JÄNNITTÄVÄ TULEVAISUUUS…

• pro18v
  • aeg powertools