ENSIMMÄINEN AIDOSTI KAKSOISAKULLINEN 18V KULMAHIOMAKONE

AEG:n uusi akkukäyttöinen suuri kulmahiomakone PRO18V BEWS18-230L toimii ainutlaatuisesti vain yhdellä akulla kerrallaan, mikä tekee siitä markkinoiden ensimmäisen, aidosti kaksoisakullisen 18V työkalun sarjassaan.

Toisin kuin kilpailijoiden akkukäyttöiset työkalut, joiden käyttöön tarvitaan kaksi 18V akkua, BEWS18-230L toimii yhdellä 18V 9.0 Ah:n akulla. Näin tehokkuus ja tuottavuus paranevat ammattikäytössä, kuten kattotöissä, terassien asennuksissa ja yleisissä rakennustöissä. Akun kestosta saadaan erinomainen yksinkertaisesti lisäämällä toinen akku, jolloin saadaan kaksinkertainen käyntiaika katkaisuun ja hiontaan. Toinen kahta akkua käyttämällä saavutettava etu on, että työkalun käyttämä virta tulee yhden akun sijaan kahdesta, jolloin akut altistuvat vähemmälle rasitukselle ja tuottavat enemmän tehoa vaativiin sovelluksiin ennen kuin ylikuormitussuoja-raja ylittyy.

Kahdella 9.0 Ah:n akulla käytettäessä työkalu voi tehdä uskomattomat jopa 128 katkaisua paksuun kattotiileen, yhdellä akulla 51. ”Tehokkaalla hiiliharjattomalla moottorilla toimiva BEWS18-230L hioo ja katkaisee nopeasti jopa 5 500 kierr./min. nopeudella. Sen jopa 61 mm katkaisusyvyys sopii erinomaisesti työmaan kaikkiin laatta- ja betonikäyttökohteisiin. Työkalua voi käyttää yhdellä akulla kerrallaan eli yhtä akkua voi ladata toista käytettäessä, jolloin työskentely onnistuu pidempään keskeytyksittä”, kertoo Marcus Fritz, AEG:n tuotepäällikkö.

18V kaksoisakkualustan kanssa toimiva hiiliharjaton moottori antaa ylivertaisen käyntiajan ja riittävästi tehoa teräksenkin hiomiseen ja katkaisuun. AEG Pro -litiumioniakut toimivat pidempään yhdellä latauksella ja äärilämpötiloissa -18 °C asteeseen asti. Ne ovat täysin yhteensopivia muiden AEG:n akkujen kanssa ja niihin sopivat markkinoiden kaikki Pro-litiumioniakut. Kätevä sisäänrakennettu virtamittari kertoo, koska akku lopulta täytyy ladata.

TURVAOMINAISUUDET

BEWS18-230L-mallissa on useita turvaominaisuuksia. Laikan pysäytysjärjestelmä pysäyttää 8 mm hiomalaikan 6 sekunnissa, ja takapotkusuoja turvaa käyttäjää laikan juuttuessa. Turvakytkin pysäyttää työkalun heti, kun käyttäjä irrottaa kytkimestä, ja LED-valolla varustettu linjalukitus on käytössä siltä varalta, että käyttäjä vahingossa lukitsee kytkimen. Tällöin työkalu käynnistyy uudelleen vasta kun kytkin on vapautettu.

Parempaa tuottavuutta ja pitkää käyntiaikaa täydentää erinomaisesti ylivertainen ergonomia. Pikalukittavan suojuksen ansiosta työkalu on helppo ja nopea suunnata uudestaan sekä oikea- että vasenkätiselle, ja kahva tuntuu mukavalta valetun mikropinnan ansiosta.

Erittäin kompakti työkalu painaa vain 4,8 kg, siinä on kolmiasentoinen, tärinää vaimentava sivukahva ja kääntyvä takakahva. Työkalun käsiteltävyys on hyvä ja tärinänesto erinomainen kaikkein kovimmissakin käyttökohteissa.

Ylikuormitussuoja on varustettu LED-valolla, joka ilmoittaa käyttäjälle lähestyvästä ylikuormituksesta, vähentäen näin turhauttavia käyttökatkoksia työmaalla.

AEG:n PRO18V-järjestelmä

Yhdellä tai kahdella akulla käytettävän BEWS18-230L ylivertainen käytännöllisyys, markkinoiden johtava käyntiaika sekä turva-ominaisuudet tekevät AEG:n innovatiivi-sesta kulmahiomakoneesta markkinoita mullistavan.

AEG:n PRO18V-järjestelmässä on markkinoiden johtava valikoima akkukäyttöisiä, yhdellä ja samalla akulla toimivia työkaluja.

Ammattilaisilla kautta maan on yksi huoli vähemmän, kun AEG on pidentänyt työkalujen takuun 6 vuoteen ja akkujen ja laturien takuun 3 vuoteen.

Lue lisää PRO18V-järjestelmästä osoitteesta:

VIRTA 18V
LAIKKAKOKO 230 mm
KUORMITTAMATON KIERROSNOPEUS 5500 kierr/min.
ENIMMÄISKATKAISUSYVYYS 61 mm
KARAN KOKO M14