Raakaa akkukäyttöistä voimaa - AEG:n uusi Pro Lithium-Ion akkuteknologia

AEG POWERTOOLS on jo vuodesta 1898 tarjonnut ammattilaisille huippulaadukkaita sähkötyökaluja. Nyt yhtiö tuo markkinoille uusimpaan akkuteknologiaan perustuvan Li-Ion akkusarjan tuotemerkillä PRO LITHIUM-ION. Uudet akut tarjoavat aikaisempaa pidemmän käyttöajan, kehittyneemmät käyttöominaisuudet sekä pidemmän käyttöiän älykkäiden suojaominaisuuksiensa ansiosta. Uusi AEG PRO LITHIUM-ION-akkusarja on lisäksi 100% yhteensopiva AEG:n aikaisempien sukupolvien sähkötyökalujen ja latureiden kanssa, mikä tekee siitä erittäin järkevän ja helpon päivityksen aikaisemmin hankituille työkaluille.

Yhdessä uuden akkusarjan lanseerauksen kanssa AEG Powertools päivittää myös 12V, 14V ja 18V akkutyökalusarjaansa.

AEG PRO LITHIUM-ION-akuissa on sisäänrakennettu Triple Protection-suojaelektroniikka, joka tarjoaa ammattilaiskäytössä keskeisiä suojaominaisuuksia.

1. Ylikuumenemissuoja seuraa jatkuvasti akun lämpötilaa ja suojaa automaattisesti ylikuumenemiselta, mikä pidentää akun käyttöikää. Uudet akut toimivat 20% viileämpinä kuin aikaisemmin ja suoriutuvat ongelmitta matalissa, jopa -18 asteen lämpötiloissa.

2. Ylikuormitussuoja – Virtapiikit voivat vaurioittaa pysyvästi akkukennoja ja näin lyhentää merkittävästi akkujen käyttöikää. PRO Lithium-Ion ylikuormittussuoja sulkee virransyötön välittömästi ylikuormituksen sattuessa. Suoja nollaa lisäksi itsensä automaattisesti, jolloin työtä voidaan jatkaa saumattomasti.

3. Yksittäisten kennojen hallinta varmistaa, että jokainen akkukenno purkaa jatkuvasti parhaan mahdollisen tehonsa. Ominaisuus varmistaa myös kennojen tasaisen latautumisen, mikä estää latauksen aikaista kennojen vaurioitumista.

Uuden akkusarjan ulkoisena tavaramerkkinä on lisäksi kompakti, kestävä ulkorakenne jämäkällä kumipäälysteellä, joka suojaa elektroniikkaa ja akkukennoja iskuilta, pudotuksilta ja muilta vaativan työmaaympäristön rasituksilta. Kestävä teräskehikko pitää akkukennot paikallaan, ja kaksoispistehitsatut kytkennät pidentävät käyttöikää ja tarjoavat kestävyyttä vaativiin ammattilaistarpeisiin.

Uudet akut sisältävät nyt myös sisäänrakennetun virtamittarin, joka ilmaisee akun jäljellä olevan varauksen. Uudet akut ovat “liukuvaa” mallia, ja niiden upotetut navat ehkäisevät kuljetuksen ja säilytyksen aikaisia oikosulkuja.

Uuteen akkusarjaan kuuluu myös uudenlainen laturi, joka analysoi akun tilaa ja lämpötilaa, ja aloittaa latauksen vasta näiden ollessa hyväksyttävässä tilassa. Tämä ehkäisee mahdollisia ympäristötekijöistä johtuvia latausvaurioita. Laturi on myös aikaisempaa helppokäyttöisempi – sisäänrakennetut LED-valot ilmaisevat lataustilan ja viestivät mahdollisista ongelmista.

18V akkusarjassa käyttäjät voivat valita 3,0 Ah ja 1,5 Ah akkujen välillä – 3,0 Ah akut tarjoavat mahdollisimman pitkän käyttöiän ja maksimitehon, 1,5 Ah versioiden tarjotessa keveyttä ja kompaktimman koon.

AEG:n 18V tuotesarja sisältää nyt 8 työkalua:

• Uuden, kompaktin SDS-plus yhdistelmävasaran, joka soveltuu esimerkiksi betonin poraukseen 24mm asti.
  • Markkinoiden nopeimman akkukäyttöisen pyörösahan, jopa 5000rpm
  • Ultrakompaktin, vain 186mm pitkän pora/ruuvinvääntimen
  • Kaksi iskuporakonetta  - yhden kompaktimman, yhden tehokkaamman.
  • Markkinoiden ainoan akkukäyttöisen puukkosahan heiluritoiminnolla
  • Ultrakompaktin, vain 146mm pitkän iskevän ruuvinvääntimen
  • Kompaktin pistosahan

Suurin osa 18V sarjasta on varustettu sisäänrakennetulla LED-valolla ja kätevällä erillisellä kytkimellä, joka mahdollistaa työalueen valaisun myös koneen ollessa levossa. Lisäksi kaikki uudet 18V työkalut toimitetaan uudella Pro Lithium-Ion-teknologiaa hyödyntävillä akuilla, jotka tarjoavat monipuolisen ylikuormitussuojan ja pitkän käyttöiän.

AEG:n 14V tuotesarja sisältää nyt:

• Kompaktin pora/ruuvinvääntimen
  • Kompaktin iskuporakoneen

14V sarjan työkalut ovat loistava yhdistelmä ergonomiaa, käytettävyyttä ja tehoa. Sekä 14V että 18V sarjoissa voidaan sovelluskohteen mukaan valita 3,0Ah tai 1,5Ah akut riippuen siitä, tarvitaanko pitkää käyttöaikaa ja tehoa vai keveyttä ja kompaktia kokoa.

AEG:n 12V tuotesarja sisältää nyt:

• Uuden version suositusta, 2-vaihteisesta ja erittäin kompaktista porakone/ruuvinvääntimestä
  • Kompaktin iskevän ruuvinvääntimen
  • Monitoimityökalun vaihdettavilla toimintopäillä

Uutuudet / päivitetyt koneet toimitetaan uusilla, huippukestävillä Pro Lithium-Ion-akuilla. Myös koneiden muotoilua on parannettu käytettävyyttä ajatellen. Uutuudet on helppo tunnistaa uusista, kätevistä mikrokuvioiduista otepinnoista, jotka mahdollistavat erittäin tukevan otteen.

Kaikilla AEG Powertools-sähkötyökaluilla on kolmen vuoden takuu.

Lue lisää uudesta Pro Lithium-Ion-akkusarjasta:

Lisätietoja

Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä markkinointikoordinaattori Mika Jaloseen (suomeksi / englanniksi +45 43 56 55 83 tai sähköpostitse mika.jalonen@tti-emea.com) tuotepäällikkö Magnus Karlssoniin (englanniksi puh. +46 705 43 95 71 tai sähköposti magnus.karlsson@tti-emea.com). Tiedot lähimmästä jälleenmyyjästä antaa AEG:n asiakaspalvelu (puh. 0800 1 09000, sähköposti asiakaspalvelu@tti-emea.com). Lisätietoja AEG:n tuotteista: www.aeg-powertools.fi.

AEG Sähkötyökalut

AEG:n sähkötyökalut on luotu ammattikäyttäjille, jotka arvostavat työkalujen korkeaa laatua ja niiden ylittämätöntä käyttömukavuutta ja kestävyyttä. Toisin sanottuna työkaluja, jotka tekevät ammattimaisesta työstäsi yksinkertaisempaa.

• aeg
  • pro lithium