Velkopopovický Kozelilta myyntiin suodattamattoman Kozel Dark -olut

Velkopopovický Kozel Dark -oluesta on nyt saatavana ensimmäistä kertaa erikoiserä suodattamatonta olutta. Erikoiserä tulee myyntiin maaliskuun alussa ja se on saatavilla ravintoloista rajoitetun ajan.

Tumman tšekkiläisen Kozel Dark -lagerin selkeän ja puhtaan maun perustana on ainutlaatuinen sekoitus aromaattista humalaa ja neljää eri mallasta. Suodattamaton Kozel Dark on suodatettua versiota katkerampi ja paahteisempi, sillä se ei sisällä lisättyä sokeria. Suodattamattoman oluen alkoholipitoisuus on 4,7%, kun taas suodatetussa Kozel Darkissa se on 3,8%.

Velkopopovický Kozel on maailman suosituin tšekkiläinen vientiolut ja tunnettu korkealaatuisista raaka- aineista, ammattitaitoisista valmistusmenetelmistä ja vuosisatoja vanhasta oluen valmistuksen perinteestä. Ensimmäinen Velkopopovický Kozel -olut valmistettiin jo vuonna 1874 ja yhä edelleen se ilmentää tšekkiläisen olutperinteen olemusta. Olutmerkki on ollut saatavilla Suomesta jo 20 vuoden ajan ja lunastanut paikkansa oluen ystävien keskuudessa.

Suodattamaton Kozel Dark -olut on myynnissä seuraavissa ravintoloissa:
Helsinki: Weeruska, Sivukirjasto, Vltava, Vastarannan Kiiski, Praha, Pullman
Hämeenlinna: Birger
Joensuu: 60's Palaver
Jyväskylä: Vihreä Haltiatar Lohja: Opus K
Mikkeli: Wilhelm Public House Oulu: Graali, Leskinen
Riihimäki: Bulldog Vantaa: Bar&Cafe Luna
Tampere: Gastropub Praha, Telakka
Turku: City Hospoda, Semafori, Apteekki, Old Bank, Cosmic Comic Cafe, Cup & Pint

Velkopopovický Kozel -oluen nimen ensimmäinen sana viittaa Velké Popovicen kylään, joka sijaitsee 25 km kaakkoon Prahasta ja jossa toimii edelleen olutpanimo vielä nykyäänkin. Nimen jälkimmäinen sana Kozel tarkoittaa vuohipukkia, joka toimii myös oluen perinteikkäänä tunnuksena. Nykyinen, 140-vuotias Velké Popovice on Tšekinmaan kolmanneksi suurin panimo, joka kuuluu kansainväliseen SABMiller-ryhmittymään. Velkopopovický Kozel -oluen maahantuoja Suomessa on Servaali Oy.

Lisätietoja:
Servaali Oy, Sanna Kotomäki, Product Manager, sanna.kotomaki@servaali.fi, p. 040 830 8530
Marsaana Communications Oy, Mia Mark, mia@marsaana.com

• Ruoka, juoma