Arvostetun IWSC-kilpailun vuoden uusiseelantilaiseksi viinituottajaksi palkitseman Matuan Luomu Sauvignon Blanc nyt Alkossa

Marraskuussa 2016 International Wine and Spirit –kilpailussa New Zealand Wine Producer of the Year –palkinnon ja 12 muuta palkintoa pokanneen Matua-viinitalon Luomu Sauvignon Blanc on nyt saatavilla Alkon tilausvalikoimasta. Viini sopii hyvin viilennettynä erityisesti aurinkoisten kevättalven ja kesän hetkien virkistäjäksi.

Matua tunnetaan paitsi laadukkaista viineistään, myös Uuden-Seelannin ensimmäisenä Sauvignon Blanc –viinitalona. Parhaaksi uusiseelantilaiseksi viinituottajaksi Matua on nyt valittu yhteensä neljänä vuonna peräkkäin. Laadun lisäksi viinitalo tulee tulevaisuudessa panostamaan myös luomutuotantoon.

Vuonna 1969 viinitalon perustajat istuttivat Uuden-Seelannin ensimmäiset Sauvignon Blanc –köynnökset ja 1974 valmistui ensimmäinen kaupallinen viini. Kaikki pitivät tuolloin Matuan viinintekijöitä pähkähulluina. 40 vuotta myöhemmin Sauvignon Blanc on Uuden-Seelannin viljellyin rypäle ja Uutta-Seelantia kutsutaan Sauvignon Blancin uudeksi kodiksi. Kuvaten viinitalon edelläkävijyyttä, Matua-nimi tarkoittaa ”heimon vanhinta”.

Matua Sauvignon Blanc Organic 13,5 %, Alkon tuotenumero: 937057, hinta: 13,98 €
Tuottaja/Maa: Marlborough, Uusi-Seelanti
Sokeri: 3 g/l, hapot: 7,3 g/l,

Tuotekuvaus: Tyylipuhdas Marlborough:n Sauvignon Blanc. Raikkaan hedelmäinen, yrttinen ja aromaattinen. 2016 vuosikerran aromeissa voi erottaa salviaa ja minttua. Hedelmistä mieleen tulevat sitrushedelmät ja tuore passionhedelmä.

Ruokasuositus: Erinomainen runsaan aromaattisten, jopa hieman tulisten kala- ja äyriäisruokien kanssa. Toimii täydellisesti myös aperitiivina.

Luomu Sauvignon Blanc –viinin lisäksi Alkon valikoimasta löytyy Matualta myös Sauvignon Blanc 1,5 litran hanapakkauksessa sekä Marlborough Pinot Noir pullossa.

Lisätiedot ja näytepyynnöt:

Servaali Oy
Ville Hyppönen, tuotepäällikkö
ville.hypponen@servaali.com
puh. +3550 356 0126

Captol Invest -konserniin kuuluva Servaali International on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia Suomessa ja Baltian maissa. Yrityksen tuotevalikoima koostuu laadukkaista oluista, siidereistä, viineistä ja vahvoista alkoholituotteista sekä virvoitusjuomista. Vuonna 2017 Servaali Internationalin myynnin arvioidaan ylittävän 20 miljoonaa litraa. Yritys toimii Suomen, Viron, Latvian, Liettuan ja Ruotsin markkinoilla. www.servaali.com

Captol Invest Oy on suomalaisomisteinen konserni, jonka toimialoihin kuuluvat laadukkaiden alkoholijuomien maahantuonti ja myynti, ravintolatoiminta, kiinteistösijoitus, pienpanimotoiminta, sekä vientitoiminta ja tuotekehitys. Konsernilla on liiketoimintaa Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. Captol Invest Oy:n palveluksessa on yli 150 henkilöä ja konsernin liikevaihdon odotetaan ylittävän 45 miljoonaa euroa (ilman veroja) vuonna 2017. www.captolinvest.fi