Servaali ja Espanjan johtava viinitalo Felix Solis Avantis yhteistyöhön

Alkoholituotteiden maahantuoja Servaali Oy ja Espanjan johtava viinitalo Felix Solis Avantis (FSA) aloittivat yhteistyön 1.2.2016. Sopimuksen myötä Servaalista tulee viinitalon tuotteiden ainoa jakelija Suomen markkinoilla. Servaali vastaa FSA:n tuotteiden Alkon ja päivittäistavarakaupan sekä ravintolasektorin myynnistä.

Felix Solis on Espanjan johtava perheomisteinen viinitalo, jonka tunnetuimpiin tuotteisiin kuuluvat mm. Viña Albali -viinit. Vuonna 1952 perustetun viinitalon juuret ovat Madridin eteläpuolella sijaitsevassa Valdepeñasin kaupungissa. Felix Solis on Espanjan palkituin viinitalo, joka on saanut useita kansainvälisiä palkintoja viineistään. Viinitalo on kasvanut voimakkaasti viimeisen kymmenen vuoden aikana investoimalla uusiin viinitaloihin ja alueisiin – tänä päivänä se omistaa viinitarhoja kaikilla merkittävillä laatuviinialueilla Espanjassa.

"Yhteistyön aloitus luo erinomaisen mahdollisuuden liiketoiminnan kasvulle molemmille yrityksille. Viña Albali -tuotemerkin luoma pohja sekä Pagos del Rey -viinitilojen tuomat mahdollisuudet muodostavat yhdessä erittäin herkullisen kokonaisuuden Suomen markkinassa. Kumppanuus vahvistaa molempien osapuolien asemaa ja kaikki servaalilaiset ovat ottaneet vastaan uuden päämiehen innolla", kommentoi Servaalin kehitysjohtaja Henry Johansson alkavasta yhteistyöstä.

"Jakelusopimus Servaalin kanssa on osa toimintojen uudelleen järjestelyä kaikissa Skandinavian maissa. Yhteistyön aloittaminen Servaalin kanssa tuntui luonnolliselta ratkaisulta. Perheomistajuus, samankaltainen näkemys tavoista kasvattaa liiketoimintaa sekä Servaalin asema eri myyntikanavissa vaikuttivat sopimuksen syntyyn", kertoo FSA:n aluemyyntijohtaja Próspero García-Gallardo.

Lisätietoja:

Servaali Oy, kehitysjohtaja Henry Johansson, henry.johansson@servaali.com, +358 40 5229613

• viini

Captol Invest -konserniin kuuluva Servaali Oy on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia ja vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Yrityksen tuotevalikoima koostuu laadukkaista oluista, siidereistä, viineistä ja vahvoista alkoholituotteista sekä virvoitusjuomista. Vuonna 2016 Servaali Oy:n myynnin arvioidaan ylittävän 20 miljoonaa litraa. Yhtiön palveluksessa on yhteensä 50 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista Suomessa, Baltian maissa sekä Ruotsissa. Kotisivut www.servaali.com