Servaalin viinisuositukset joulupöytään

Joulukauden parhaat muistot syntyvät usein ruokapöydän ääressä ja oikeanlainen viini on mukana siivittämässä näitä tärkeitä hetkiä. Tässä lista viineistä, jotka takuuvarmasti herättävät kiinnostusta pöytäseurueessa.

Viña Albali Gran Reserva ­ – Upea viini erityisesti tuhdimmille liharuuille.
Joulupöydän kruunaa tämä täyteläinen ja moniulotteinen espanjalainen Gran Reserva, jonka maussa on vaniljaisuutta ja suklaisuutta.
Tuotantoalue: Valdepeñas, Espanja
Alkon hinta: 10,48 €, Alkon tuotenumero: 005153

Matua Marlborough Pinot Noir – Persoonallinen valinta joulupöydän kevyemmille ruuille kuten kalalle ja kalkkunalle.
Matua on yksi Uuden-Seelannin pioneeriviinitaloista, joka on tunnettu erityisesti ennakkoluulottomista rypälelajikekokeiluistaan.Kirsikkainen ja karhunvatukkainen Marlborough Pinot Noir –viini on kypsynyt 6 kuukautta ranskalaisissa tammitynnyreissä, joka antaa makuprofiiliin rotevuutta ja miellyttävää mausteisuutta.Viinin valmistuksessa on käytetty pieni määrä rypäleitä Central Otagon alueelta, joka taas tuo sen makuprofiiliin mielenkiintoista syvyyttä.
Tuotantoalue: Marlborough, Uusi-Seelanti
Alkon hinta 14,95 €, Alkon tuotenumero: 466327

Penfolds Koonunga Hill Shiraz Cabernet – Täydellinen pari joulupöydän liharuuille.
Penfolds Koonunga Hill Shiraz Cabernet on täyteläinen, tumman luumuinen viini, joka on maultaan mausteinen ja hennon eukalyptuksinen. Saatavana myös lahjapakkauksessa.
Tuotantoalue: Etelä-Australia
Alkon hinta 13,98 €, Alkon tuotenumero: 006386

Atlântico – Monipuolisen joulupöydän valinta, 1 L PET-pullossa.
Atlântico on keskitäyteläinen ja kevyen mausteinen punaviini, joka sopii hyvin sekä kinkun, kalkkunan että makkaroiden kumppaniksi. Viini on pakattu kätevään 1L muovipulloon, jolloin viiniä riittää isommallekin pöytäseurueelle.
Tuotantoalue: Alentejo, Portugali
Alkon hinta 9,98 €, Alkon tuotenumero: 419218

TriCycle Sauvignon Blanc Semillon Viognier – Bulgarialainen-viini salaattien, vähärasvaisen kalan, sekä kalkkunan kanssa.
Valkoviinin ystäville tämä kuiva, elegantti, raikas valkoviini on mainio valinta jouluruokien kanssa.
Tuotantoalue: Thracian Valley, Bulgaria
Alkon hinta 8,90 €, Alkon tuotenumero: 561567

Lisätiedot ja näytepyynnöt:
Terhi Valkeapää, viinituotepäällikkö
Servaali Oy
terhi.valkeapaa@servaali.com

• Yritystoimi

• servaali
  • captol invest

Captol Invest -konserniin kuuluva Servaali Oy on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia ja vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Yrityksen tuotevalikoima koostuu laadukkaista oluista, siidereistä, viineistä ja vahvoista alkoholituotteista sekä virvoitusjuomista. Vuonna 2016 Servaali Oy:n myynnin arvioidaan ylittävän 20 miljoonaa litraa. Yhtiön palveluksessa on yhteensä 50 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista Suomessa, Baltian maissa sekä Ruotsissa. Kotisivut www.servaali.com

Captol Invest Oy on suomalaisomisteinen konserni, jonka toimialoihin kuuluvat laadukkaiden alkoholijuomien maahantuonti ja myynti, ravintolatoiminta, kiinteistöala ja pienpanimotoiminta. Konsernilla on liiketoimintaa Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. Captol Invest Oy:n palveluksessa on yli 150 henkilöä ja konsernin liikevaihdon odotetaan ylittävän 45 miljoonaa euroa (ilman veroja) vuonna 2016. Kotisivut www.captolinvest.fi