Broman Groupin logistiikkakeskus laajenee kolmatta kertaa

Broman Group -konsernin liiketoimintojen voimakkaan kasvun on mahdollistanut logistiikkakeskus, Broman Logistics Oy (aiemmin BG Varasto Oy). Se palvelee Motonetin ja AD VaraosaMaailman sekä muiden AD-ketjun osakkaiden myymälöitä eri puolella Suomea optimoimalla näiden ostot, maahantuonnin ja varastoinnin. Hyvinkäällä hyvien kulkuyhteyksien varrella sijaitsevassa logistiikkakeskuksessa on laajennustyöt meneillään jo kolmatta kertaa sen perustamisesta lähtien. Nykyisen laajennuksen suuruus on 10 300 m² ja kokonaisneliömääräksi valmistuu 43 100 m² joulukuussa 2017.

− Broman Groupin liiketoiminta on kasvanut edelleen. Tämä on luonnollisesti tuonut lisävolyymeja logistiikalle. Logistiikkakeskuksen laajennuksen myötä omaa tuontiamme on mahdollisuus lisätä. Sitä on jo vahvistettu perustamalla ostokonttori USA:han. Suunnitteilla on myös ostokonttorin avaaminen Aasiassa ensi vuoden aikana. Näillä toimenpiteillä haluamme varmistaa tehokkaan ostotoiminnan ja suorat toimitusketjut, toteaa Broman Logistics Oy:n toimitusjohtaja Antti Tiitola.

Uusia työntekijöitä palkataan

Uusi nimi, Broman Logistics, kuvastaa paremmin logistiikkakeskuksen toimintaa. Se työllistää tällä hetkellä vakituiset ja osa-aikaiset työntekijät mukaan lukien 90 logistiikan ammattilaista. Kevään sesongin aikana työntekijämäärä ylitti ensimmäistä kertaa sata henkilöä. Logistiikkakeskuksen toiminta käynnistyi 15 työntekijän voimin vuonna 2010.

− Laajennuksen myötä meille tulee tarvetta tehdä rekrytointeja. Tämä ajoittuu vuodenvaihteen jälkeiseen aikaan. Logistiikkakeskus tarvitsee jatkossa parisenkymmentä uutta työntekijää. Logistiikkakeskuksen uusin laajennus riittää ainakin muutamaksi vuodeksi eteenpäin. Seuraavaa laajennusta ollaan kuitenkin jo suunnittelemassa, sanoo Broman Group Oy:n logistiikkajohtaja Petri Nietula.

Broman Group elää vahvaa kasvun aikaa ja tarvetta laajennukselle tulee myös lähivuosina. Tällä hetkellä mietitään erilaisia vaihtoehtoja seuraavien vuosien investointien osalta. Tänä vuonna konsernitasolla on investoitu yli 50 miljoonaa euroa.

Toimitusjohtaja Antti Tiitola, p. 050 648 72, antti.tiitola@bromangroup.fi

Motonet Oy, Varaosamaailma Oy, Broman Logistics Oy

Logistiikkajohtaja Petri Nietula, p. 040 3190 301, petri.nietula@bromangroup.fi

Broman Group Oy