Kotimainen yleisurheilun huippusarja tunnetaan jatkossa nimellä Motonet GP

Motonet jatkaa Suomen Urheiluliiton pääyhteistyökumppanina

Motonet jatkaa Suomen Urheiluliiton (SUL) pääyhteistyökumppanina ja laajentaa näkyvyyttään yleisurheilussa. Kotimainen yleisurheilun huippusarja tunnetaan ensi kesänä nimellä Motonet GP. Motonetin ja SUL:n sopimus on jatkoa pitkälle yhteistyölle. Sopimus tuo suomalaisille yleisurheilijoille huomattavan määrän tukea sekä urheilijatukena että Motonet GP:n palkintorahoina.

− Olemme olleet tyytyväisiä SUL:n yhteistyösopimuksen tuomaan näkyvyyteen ja halusimme lisätä panostusta luontevalla tavalla. Motonet GP -nimikkosarja tuo uuden elementin mukaan sopimukseemme, sanoo Broman Group -konsernin hallituksen puheenjohtaja Eero Broman.

− Kotimaisen yleisurheilun tv-katsojaluvut ovat huippuluokkaa, mutta haluamme kasvattaa lajin suosiota nuorempien katsojien keskuudessa. Laajentuva yhteistyö Motonetin kanssa antaa siihen mahdollisuuden, kiittelee Suomen Urheiluliiton toimitusjohtaja Jarmo Mäkelä.

Nuoret mukaan viiden kilpailun sarjaan

Motonet GP kilpaillaan ensi kesänä Espoossa (13.6.), Kuortaneella (23.6.), Joensuussa (4.7.), Lapinlahdella (28.7.) ja Lappeenrannassa (22.8.).

− Sarja uudistuu monella tapaa. Jokaisessa kilpailussa on 2−3 huippulajia, joihin tulee erityisen tasokas urheilijakaarti. Muissa lajeissa lähtökohtana on, että lajin kotimaan kärki on paikalla, Mäkelä sanoo.

− Jokaiseen kilpailuun tulee myös useampia nuorten lajeja. Meillä on vahvoja ikäluokkia nousemassa. Nuoret, nousevat tähdet kiinnostavat yleisöä ja Motonet GP tarjoaa nuorille huipputason kilpailuolosuhteet, Mäkelä jatkaa.

Uusia tuulia on kesällä luvassa myös tapaan, jolla Motonet GP:n televisioiva Yle välittää ja seuraa kotimaista yleisurheilua.

Suomen Urheiluliitto, toimitusjohtaja Jarmo Mäkelä, p. 0400 506104, jarmo.makela@sul.fi

Broman Group -konserni on autojen ja moottoripyörien varaosa- ja tarvikemyyntiin sekä työkalujen, veneily- ja kalastustarvikkeiden, kodin ja vapaa-ajan tuotteiden myyntiin erikoistunut konserni. Yli 1500 ammattilaista työllistävä yhtiö kuuluu alansa johtaviin toimijoihin Suomessa, palvellen asiakkaitaan kahden valtakunnallisen kauppaketjun Motonetin ja AD VaraosaMaailman sekä Broman Logisticsin kautta. Konsernin vuoden 2016 liikevaihto oli 304 miljoonaa euroa. www.bromangroup.fi

Suomen Urheiluliitto ry (SUL) on yleisurheilun kansallinen lajiliitto ja Kansainvälisen yleisurheiluliiton (IAAF) jäsen. SUL palvelee 21 piirijärjestöä, yli 600 seuraa ja noin 70 000 yleisurheilutoiminnassa mukana olevaa ihmistä. SUL on toiminut itsenäisenä lajiliittona vuodesta 1931. Järjestön toiminnan tarkoituksena on innostaa ja palvella jäseniään tuottamaan kansainvälisesti menestyviä yleisurheilijoita sekä laadukasta, arvostettua ja koko yhteiskunnan kattavaa yleisurheilu- toimintaa lapsi-, nuoriso-, kilpa- ja huippu-urheilijoiden sekä harrastajaliikkujien ja urheilun seuraajien tarpeisiin. www.yleisurheilu.fi