Motolataus-pisteet sähköautoille Motonetien yhteyteen

Vastuullisuutta ja hyvää asiakaspalvelua

Motolataus-pisteet sähköautoille Motonetien yhteyteen

Broman Groupiin kuuluva Motonet lisää asiakkaidensa käyttöön sähköautojen latauspalvelun, Motolatauksen. Tavoitteena on seuraavien vuosien aikana asentaa sähköautojen latauspisteet lähes jokaisen Motonetin yhteyteen. Motolataus-pisteet ovat nyt toiminnassa kuuden tavaratalon yhteydessä. Motonet on suomalainen perheyritys, jolla on yhteensä 32 tavarataloa, joista 31 sijaitsee Suomessa ja yksi Virossa Tallinnassa.

‒ Vietämme tänään 53-vuotissyntymäpäiväämme ja haluamme katsoa myös tulevaisuuteen. Vastuullisuus on yrityksellemme tärkeä arvo. Haluamme tarjota hyvää asiakaspalvelua ja auttaa asiakkaitamme tekemään valintoja ympäristön hyväksi. Ilmastonmuutoksen hillintä ja päästöjen vähentäminen ovat meille tärkeitä asioita, kertoo Broman Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Eero Broman.

Latauspisteverkosto laajenee tasaisesti

Motonetin kuuden tavaratalon yhteyteen on asennettu Motolataus-laitteet sähköautojen lataamiseen. Laitteita on kahdenlaisia: pikalatureita (DC) ja asiointilatureita (AC). Molemmista laitteista lataaminen on Motonetin kanta-asiakkaille veloituksetonta tunnin ajan 31.5.2018 saakka. Pikalataus muuttuu maksulliseksi kaikille 1.6.2018 (Kanta-asiakkaat: 10cent/kWh, ei Kanta-asiakkaat: 20cent/kWh), mutta asiointilatauksessa kanta-asiakkaille tunnin ilmainen etu säilyy toistaiseksi. Muiden kuin kanta-asiakkaiden tulee ostaa latauslipuke käyttääkseen latauslaitteita. Toistaiseksi latauslipukkeet ovat kertakäyttöisiä ja niillä voi ladata maksimissaan yhden tunnin, joko asiointilaturissa tai pikalaturissa.

Alkuvaiheen Motolataus-pisteet ovat käytössä seuraavissa paikoissa: Helsinki, Roihupelto (AC), Kerava (AC), Espoo, Lommila (AC ja DC), Joensuu (AC ja DC), Mikkeli (AC ja DC) sekä Kokkola (AC ja DC).

Asiointilataus mahdollistaa kaikkien ladattavien autojen lataamisen käyttäjän omalla latauskaapelilla. Pikalatausta voidaan tehdä pääsääntöisesti täyssähköautoille.

Motonetin kanta-asiakkaaksi voi liittyä Motonetin tavarataloissa tai kotisivuilla osoitteessa: www.motonet.fi/fi/kanta-asiakas.

Latauspiste on investointi tulevaisuuteen

Sähköautojen latauspisteitä asennetaan jatkuvasti kiihtyvällä tahdilla yritysten yhteyteen. Mikäpä yritys ei haluaisi olla suunnannäyttäjänä muille yrityksille, kiinnittää huomiota ekologisiin arvoihin ja parantaa asiakaspalvelua. Motonetin yhteistyökumppani latausjärjestelmän toteuttamisessa on Plugit Finland Oy.

‒ Sähköautojen latauslaitteiden asentamiselle löytyy harvoin todellisia esteitä. Kyse on enemminkin ammattimaisesta järjestelmäsuunnittelusta. Motonetin osalta ratkaisu on kehitetty niin, että se täydentää asiakaskokemusta, kertoo Plugit Finland Oy:n myynti- ja markkinointijohtaja Topi Aaltonen.

Plugit Finland Oy, myynti- ja markkinointijohtaja Topi Aaltonen, p. 046 810 1684, topi.aaltonen@plugit.fi

Motonet Oy on suomalainen perheyritys, jolla on yhteensä 32 tavarataloa, joista 31 sijaitsee Suomessa ja yksi Virossa Tallinnassa. Ne myyvät autojen ja moottoripyörien varaosia ja -tarvikkeita, työkaluja, veneily- ja kalastustarvikkeita sekä kodin- ja vapaa-ajantuotteita. Motonetin liikevaihto tilikaudella 2017 oli n. 300 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa on n. 1200 henkilöä. Motonet kuuluu Broman Group -konserniin. www.motonet.fi ja www.motolataus.fi

Plugit Finland Oy tuottaa asiakkailleen innovatiivisilla palveluilla, tuotteilla ja tietojärjestelmillä sähköisen liikkumisen parhaat ratkaisut. Vuonna 2012 perustettu PlugIt on sähköiseen liikenteeseen erikoistunut ratkaisutoimittaja, joka tarjoaa sähköautojen latausjärjestelmät kokonaisvaltaisina avaimet käteen -ratkaisuina. www.plugit.fi ja www.plugitcloud.com