Kananmunatalo Munax Oy:lle myönnettiin suomalaisen työn avainlippumerkki

Julkaisuvapaa heti

Suomalaisen työn liitto on myöntänyt Munaxille, laitilalaiselle kananmunatalolle avainlippumerkin. Munax Oy:n pakkauksissa nähdään jatkossa avainlippusymboli, joka kuvastaa tuotteiden suomalaista alkuperää ja huippulaatua.

Munax Oy on vuonna 2003 perustettu, Laitilassa sijaitseva täyden palvelun kananmunatalo. Kolmen ammattitaitoisen yrittäjän ideoilla ja koko henkilökunnan osaamisella kananmunasta on pystytty kehittämään uusia innovatiivisia kananmunatuotteita viime vuosien aikana. Uudet kananmunatuotteet tarjoavat kuluttajille uusia vaihtoehtoja heti valmiina ja terveellisenä tuotteena. Kananmuna on aina maidoton, gluteeniton ja lähellä tuotettu. Perinteisen kananmunan kulutus on noussut 15 vuotta peräkkäin.

– Suomalaisuus on meille ja meidän asiakkaillemme tärkeä asia. Esimerkiksi teollisuus edellyttää Suomalaista laadukasta raaka-ainetta ja työn jäämistä Suomeen, toteaa Munax Oy:n toimitusjohtaja Janne Torikka.

– Avainlippu tunnetaan Suomessa hyvin. Toivomme kuluttajan arvostavan pakkauksissa näkyvää tunnusta. Kuluttaja näkee jo helposti kaupan hyllyltä, että Laitilan Kanatarhan kananmunat ja Munaxin munatuotteet ovat täysin kotimaisia, jolloin kotimaisuutta arvostavan kuluttajan on helppo tehdä ostopäätös. Uskomme Suomen lipun herättävän arvostusta myös ulkomailla, jatkaa Munax Oy:n markkinointi- ja viestintäjohtaja Lisa Savola.

Yhtiö pakkaa suomalaiset, lähitiloilta toimitettavat kananmunat rasioihin ja valmistaa munista uusia erilaisia kananmunatuotteita. Uusimpana näistä on proteiinismoothiet sekä erilaisia valkuaistuotteita. Munax toimittaa tuotteita niin kuluttajille kuin ammattikeittiön tarpeisiin.

Kananmunatalo Munax Oy työllistää kahdeksankymmentä henkeä ja on palkannut keskimäärin yhden uuden työntekijän kuukaudessa. Kananmunat tulevat reilulta 50 suomalaiselta tilalta.

Munax Oy on Laitilassa toimiva täyden palvelun kananmunatalo. Vuonna 2003 perustettu Munax on noussut kasvavaksi ja kehittyneeksi elintarvikeyritykseksi. Vuonna 2017 Munaxin liikevaihto oli 38 miljoonaa euroa. Lisätietoja www.munax.fi