Laitilan Kanatarhan munatuotteet myös huippu-urheilijan ravintona

TPS HC eli Turun Palloseuran jääkiekko aloitti poikkeuksellisen kokeilun tänä kautena pelaajien aamupalojen suhteen. Aamutreenien ja -jään jälkeen liigapelaajille ja A-junioreille tarjotaan monipuolinen ja ravitsemuksellinen aamupala hallilla.

– Aamupala on yksi tärkeimmistä aterioista nuorille pelaajille. Täyteläinen ja ravintorikas aamupala auttaa palautumisessa, toteaa TPS:n toimitusjohtaja Mika Eskola.

– Kun lähdimme miettimään hyvän aamupalan komponentteja, oli selvää, että kananmuna kuuluu osaksi sitä. Tiesimme, että meillä on tässä lähellä laadukasta kananmunaa ja loistavia munatuotteita tarjoava yritys, joten lähestyimme Munaxia asian tiimoilta. A-nuoret saavat aamupalan lisäksi myös aamutreenien jälkeen evästä kouluun ja päivän toisiin harjoituksiin käytetään myös Laitilan Kanatarhan tuotteita välipalaksi, selventää Eskola.

TPS-pelaajan aamupalaan kuuluu kaurapuuro, joka tuo tärkeät kuidut elimistöön. Kropan rakennusaine eli proteiinia otetaan kananmunasta. Pelaajat käyttävät puuron joukossa sekä Laitilan Kanatarhan Proegg Smoothieta tai sitten Proegg-jauheita. Kokonainen kananmuna löytyy myös noutopöydästä. Tämän lisäksi jokaisen on mahdollisuus tehdä itse smoothie ja siihen tulee käytettyä Laitilan Proegg nestemäistä valkuaista marjojen kanssa lisättynä.

Aamupala on saanut hyvää palautetta pelaajilta.

-Yhteistyöhön oli helppo lähteä. TPS:n fysiikkavalmentaja ja kuntokeskus Mentorin omistaja Timo Kujanen on jo pitkään käyttänyt tuotteitamme ja hän on aidosti sitä mieltä, että kananmunatuotteemme toimivat, kertoo Munaxin toimitusjohtaja Janne Torikka.

Tänään perjantaina TPS pysähtyi tutustumaan tarkemmin Munaxin tiloihin.

Turun Palloseuralla ovat tällä hetkellä sarja kakkosena. Seuraava kotipeli on lauantaina 28.1. TPS-Lukko Gatorate Center.

• Gastronomia

Munax Oy on vuonna 2003 perustettu täyden palvelun kananmunatalo Laitilassa. Munax Oy on kasvava ja innovatiivinen elintarvikeyritys, liikevaihdon vuonna 2015 ollessa 34 miljoonaa euroa. Lisätietoja www.munax.fi ja www.laitilankanatarha.fi.