Lehdistötiedote: Laitilan Kanatarha yllättää taas – tänä syksynä kananmuna maistuu mansikalle

TIEDOTE 8.9.2016 julkaisuvapaa heti

Munax Oy on tuonut kuluttajille jo usean vuoden ajan kananmunasta valmistettuja uutuustuotteita Laitilan Kanatarha -brändin alle. Tämän syksyn uutuustuote on välipalajuoma, joka sisältää 12 pastöroitua kananmunanvalkuaista ja aitoa 100 % mansikkasosetta. – Kananmuna on oikeaa ruokaa ja pitää nälän pitkään poissa myös juotavassa muodossa. Kutsummekin uutta välipalajuomaa terveelliseksi pikaruoaksi, kuvailee Munax Oy:n toimitusjohtaja Janne Torikka.

Kananmunan uusi muoto monipuolistaa välipalavalikoimaa

Munax Oy:n tarina alkoi vuonna 2003, kun kolme tuottajaperhettä perustivat yrityksen ajatuksenaan pakata omien tilojensa kananmunia. Nyt Munax pakkaa 65 tuottajan kananmunat ja työllistää 80 henkeä.

Intohimo ja kananmunan tuntemus on innoittanut Munax Oy:n omistajia viemään tuotekehitystä eteenpäin. Tänä päivänä ruokaisan kananmunan pystyy nauttimaan heti valmiissa, juotavassa muodossa. – Halusimme tehdä terveellisen ruokavalion noudattamisesta entistä helpompaa. Laitilan Kanatarhan Proegg Smoothiesta saa kerralla välttämättömät proteiinit, marjat ja C-vitamiinin, kertoo Munax Oy:n markkinointi- ja viestintäjohtaja Lisa Savola. Desilitrassa välipalajuomaa on 20% päivän saantisuosituksesta C-vitamiinia.

Proegg Smoothie -sarjan ensimmäiset maut lanseerattiin helmikuussa 2015. Omena-vaniljan ja mustikka-mustaherukan makuiset välipalajuomat palkittiin vuoden 2015 tuotteina Varsinais-Suomessa. Mansikalle odotetaan samanlaista suosiota. – Kuluttajat toivoivat uutta makua välipalajuomasarjaan ja kuluttajakyselyissä mansikka nousi kysytyimmäksi mauksi, kertoo Savola.

Välipalojen käyttö murroksessa

Tutkimusten mukaan välipalojen käyttö on lisääntynyt. Suosion kasvu asettaa myös uusia vaatimuksia välipalatuotteille. – Laitilan Kanatarhan välipalajuomat eivät sisällä lisättyä sokeria ja ne sopivat kaikille ikäryhmille. Tuotteidemme pääraaka-aineena on aina terveellinen kananmuna, joka on myös luontaisesti maidoton ja gluteeniton, kiteyttää Torikka.

– Välipalan määritelmä, käyttötilanteet ja -tarpeet ovat muutoksessa. Kuluttajat haluavat hyvää, ravitsevaa ja helppoa ruokaa juuri omaan tarpeeseensa, vahvistaa Aistilan kehityspäällikkö Mari Norrdal.

– Kananmuna on upea perusruoka sellaisenaan nautittuna, mutta uudet kananmunatuotteet tuovat vaihtelua ruokavalioon, toteaa personal trainer Timo Kujanen Mentor Gymistä.

Lisätietoja:

Munax Oy | Laitilan Kanatarha | Laitilan Proegg

markkinointi- ja viestintäjohtaja Lisa Savola, puh. 050 342 8668, lisa.savola@munax.fi

toimitusjohtaja Janne Torikka puh. 0500 420 143, janne.torikka@munax.fi

Facebook: /laitilankanatarha | Twitter: LKanatarha | Youtube: user/LaitilanKanatarhan

• Gastronomia

Munax Oy on vuonna 2003 perustettu täyden palvelun kananmunatalo Laitilassa. Munax Oy on kasvava ja innovatiivinen elintarvikeyritys, liikevaihdon vuonna 2015 ollessa 34 miljoonaa euroa. Lisätietoja www.munax.fi ja www.laitilankanatarha.fi.