UUTUUS: Myllyn Paras Voitaikinatasku 420 g

• Myllyn Paras tuo markkinoille pakastetaikinaryhmään uuden kätevän käyttöidean, joka pohjaa suosittuun Lippa-formaattiin.
• Uutuus on ensiluokkaisesta voitaikinasta valmiiksi muotoiltu Voitaikinatasku, joka on paistamisen jälkeen helppo avata ilman veistä ja täyttää erilaisilla suolaisilla ja makeilla täytteillä.
• Herkullinen uutuus sopii erilaisten juhlien tarjottavaksi, illanistujaisiin tai arkikäyttöön.

KÄYTTÖOHJE:
• Levitä jäiset taskut pellille leivinpaperin päälle erikseen sulamaan uunin lämpenemisen ajaksi. Voitele taskut munalla ja halutessasi ripottele pinnalle koristeeksi suolaisia tai makeita rouheita. Paista 225-asteisen uunin toiseksi alimmalla tasolla 15–20 min kauniin värisiksi. Voit myös paistaa taskut jäisinä ilman voitelua. Anna jäähtyä 10 min ennen täyttämistä. Mikäli teet lämpimän täytteen, voit toki täyttää hetikin kuumana. Voit paistaa kerralla yhden tai useamman taskun.

VOITAIKINATASKU-tiedot:
• 420 g pakkauksessa on 10 taikinataskua, yksittäisen taskun mitat taitettuna n. 10 x 7,5 cm.
• Vähälaktoosinen
• Kotimainen Avainlippu-tuote

Katkaraputaskut

10 kpl

10 kpl Myllyn Paras Voitaikinataskuja
munaa
roseepippureita
Täyte:
200 g katkaraputuorejuustoa
50 g purjosipulia
1 rku tuoretta tilliä
2 tl sitruunapippuria
250 g isoja katkarapuja
150 g isoja kapriksia

Levitä jäiset taskut pellille leivinpaperin päälle erikseen sulamaan uunin lämpenemisen ajaksi. Voitele taskut munalla ja ripottele pinnalle koristeeksi roseepippureita. Paista 225-asteisen uunin toiseksi alimmalla tasolla 15–20 min kauniin värisiksi. Voit myös paistaa taskut jäisinä ilman voitelua. Anna jäähtyä 10 min ennen täyttämistä.

Silppua purjo ja yli puolet tillistä hienoksi, sekoita ne ja tuorejuusto keskenään, mausta sitruunapippurilla. Avaa taskut varovasti niin, että taitereuna jää kiinni. Levitä seosta taskujen pohjille. Levitä päälle valutetut katkaravut ja kaprikset. Taita kansi takaisin päälle. Koristele tillillä.

VINKKI: Voit korvata katkaravut simpukoilla ja saat simpukkataskuja.
Resepti: Arja Elina Laine, Myllyn Paras Oy

Kinuski-suolapähkinätaskut

10 kpl

10 kpl Myllyn Paras Voitaikinataskuja
Väliin:
2 dl kinuskikastiketta
150 g suolapähkinöitä
400 g vaniljarahkaa
2 dl karpaloita, puolukoita tai kirsikoita
Pinnalle:
tomusokeria

Levitä jäiset taskut pellille leivinpaperin päälle erikseen sulamaan uunin lämpenemisen ajaksi. Paista 225-asteisen uunin toiseksi alimmalla tasolla 15–20 min kauniin värisiksi. Anna jäähtyä 10–15 min ennen täyttämistä.

Avaa taskut varovasti niin, että taitereuna jää kiinni. Valuta ensin pohjille kinuskikastiketta, ripottele sekaan suolapähkinöitä sekä laita pari ruokalusikallista vaniljarahkaa jokaiseen väliin. Lisää vielä marjoja. Taita kansi takaisin päälle. Ripottele pinnalle tomusokeria.

Resepti: Arja Elina Laine, Myllyn Paras Oy

Lisätietoja ja herkullisia reseptejä: www.myllynparas.fi

Kotitalousopettaja
Arja Elina Laine, Ruokaviestintä