Marraskuun huiput - kuukauden mielenkiintoisimmat viestintäprojektit

Marraskuun huiput - kuukauden mielenkiintoisimmat viestintäprojektit

Tasa-arvokampanjointia, avaruusmatkailua ja ihmiskauppatietoutta. Tässä ovat Mynewsdesk-tiimin valitsemat marraskuun TOP 3 -kampanjat Suomessa ja maailmalla.

Tahdon-kampanja tyhjensi potin

Tahdon-kampanja tasa-arvoisen avioliittolain puolesta oli varmasti marraskuun ja kenties koko syksyn vaikuttavin monikanavainen viestintäkampanja Suomessa. Kampanjan näkyvimpänä oivalluksena oli työkalu, jolla pystyi yhdistämään TAHDON-tekstin oman somekanavan profiilikuvaan. Tähän mahdollisuuteen tarttuikin yli 86 000 käyttäjää! Työkalu kehitettiin alunperin Vihreiden sisäiseen käyttöön. Hieno oivallus, josta tuli vahingossa suuri hitti!

I Do

Rosetta-operaatio tuo avaruuden lähelle

Milloin aurinkokuntamme on syntynyt? Näin kunnianhimoinen tavoite on Euroopan avaruusjärjestö ESA:n Rosetta-operaatiolla. Philae-laskeutuja teki marraskuussa onnistuneen laskun komeetta 67P:n pinnalle, missä se tulee viettämään seuraavat 17 kuukautta. Tämä on ensimmäinen kerta, kun ihmisen tekemä laite on fyysisesti komeetan pinnalla. ESA käyttää Twitteriä erinomaisesti hyväkseen tehden matkan seuraamisesta helppoa ja visuaalista myös aiheeseen perehtymättömälle. Philae-laskeutujasta on brändätty inhimillinen ja sympaattinen olento. Katso Twitter-tileiltä @Philae2014 ja @ESA_Rosetta. projektin mielenkiintoiset faktat, vaikuttavat kuvat ja viimeisimmät tapahtumat.

Rosetta

Myös Tinderissä voi lisätä ihmiskauppatietoutta

Moni Irlantilainen Tinderin käyttäjä on varmasti hieraissut silmiään törmättyään seuranhakusovelluksessa tiedotuskampanjaan koskien naisiin kohdistuvaa ihmiskauppaa ja väkivaltaa. Maahanmuuttovirasto on perustanut Tinderiin valeprofiileja, joissa nainen muuttuu kuva kuvalta entistä pahoinpidellymmän näköiseksi. Lopuksi tulee näkyviin teksti, joka paljastaa kampanjan: "Sex trafficking victims have no options. You have the option to help end it now.”

I Do

Suunnitteletko vuoden 2015 viestintäänne?

Viestinnässä eniten huomiota saavat omaperäiset ja luovat viestintätoimenpiteet. Sitä varten viestintäkanavien ja oikeiden kohderyhmien pitää olla kunnossa. Lataa uusin oppaamme ja katso, miten asiakkaamme ovat rakentaneet itse oman mediansa ja miten he sitä hallitsevat.

Lataa opas

Press Officer on Duty

Lehdistön yhteyshenkilö Lehdistökyselyt
Sofia Thorngren

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Marketing Communications

Uutishuone on organisaatiosi näyteikkuna

Mynewsdesk on Pohjoismaiden johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin alusta, jota käyttää noin 5000 yritystä ja 77 000 käyttäjää päivittäin. Pilvipalveluihin perustuvat ratkaisumme sisältävät mediaseurannan, uutishuoneet ja tiedotteiden digitaalisen jakelun sekä PR-tulosten analysoinnin. Vuonna 2003 Tukholmassa perustettu Mynewsdesk on osa norjalaista mediayhtiötä, NHST Media Group AS.