Mikä ihmeen häsä? Mynewsdeskin miniopas twiittaamiseen

Mikä ihmeen häsä? Mynewsdeskin miniopas twiittaamiseen

PR-, markkinointi- ja viestintäasiantuntijat alleviivaavat usein verkostoitumisen tärkeyden myös sosiaalisissa medioissa. Tämä voi tuntua sosiaalisesta mediasta tietämättömälle aluksi hankalalta. Yksi näistä sosiaalisen median kanavista joka on saanut paljon näkyvyyttä sekä huomiota viime aikoina on Twitter.

Mynewsdeskin markkintointitiimissä työskentelevänä käytän Twitteriä päivittäin. Twitterin kautta olen yhteydessä asiakkaisiimme, alamme ammattilaisiin, kolleegoihin sekä Mynewsdeskin muihin toimistoihin. Viime vuoden loppupuolella tuntui yhtäkkiä siltä, että yhä useammat ilmestyivät Twitteriin. Uskallan jopa väittää, että 2012 on se vuosi jolloin twitterkäyttäjien määrä lähtee räjähdysmäiseen nousuun täällä Suomessa.

Me Mynewsdeskillä käyttämme Twitteriä laajasti eri työalueilla. Koska markkinointitiimimme on levittäytynyt kuuteen eri maahan on Twitterin käyttö myös juurtunut kollektiivisiin työprosesseihimme. Oli kyse sitten sosiaalisen median trendien tutkimisesta, asiakaspalvelusta, työkavereiden tai muiden toimistoiden kanssa juttelemisesta on Twitteristä ollut ehdoton apu. Mutta, koska me käytämme Twitteriä niin helposti ja arkipäiväisesti, kuvittelemme välillä liian helposti, että jokainen tapaamamme henkilö, oli kyse sitten uudesta työntekijästä tai uudesta asiakkaasta, on tottunut twitterkäyttäjä. Totuus on kuitenkin (vielä) toinen.

Kaikki ovat olleet keltanokkia Twitterin käytössä jossain vaiheessa! Joten, jos olet twitternoviisi ja haluat muutaman vinkin Twitterin käyttöstä, niin tässä olisi muutama hyödyllinen opas joihin olemme törmänneet:

Oletko törmännyt muihin hyviin vinkkeihin, neuvoihin tai oppaisiin netissä?

P.s. "häsää" (eng. hashtag) käytettään Twitterissä tiettyjen avainsanojen ja aihealueiden seuraamiseen, esim. #viestintä, #duunit

Kirjoittanut Eva Niskanen, joka työskentelee Mynewsdeskin markkinointitiimissä. Seuraa Mynewsdeskiä twitterissä @mynewsdesk_fi

Press Officer on Duty

Lehdistön yhteyshenkilö Lehdistökyselyt
Sofia Thorngren

Lehdistön yhteyshenkilö Head of Marketing Communications

Uutishuone on organisaatiosi näyteikkuna

Mynewsdesk on Pohjoismaiden johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin alusta, jota käyttää noin 5000 yritystä ja 77 000 käyttäjää päivittäin. Pilvipalveluihin perustuvat ratkaisumme sisältävät mediaseurannan, uutishuoneet ja tiedotteiden digitaalisen jakelun sekä PR-tulosten analysoinnin. Vuonna 2003 Tukholmassa perustettu Mynewsdesk on osa norjalaista mediayhtiötä, NHST Media Group AS.