Blogikirjoitus -

Tee yhteistyötä ja menesty

Olen aikaisemminkin kirjoittanut tärkeästä asiasta: yhteistyöstä. Jos haluaa saada tuloksia aikaan, on molempien osapuolten – viestintätoimiston ja asiakkaan – hyvä asettua samaan päähän köyttä. Tietenkään samaan suuntaan vetäminen ei tarkoita sitä, että pitää katsoa läpi sormien lipsuvia aikataulua, löyhästi määriteltyjä tavoitteita tai huonoa asiantuntemusta. Erityisesti aikatauluissa asiakas-toimisto-suhteeseen pätee sama asia kuin hyvään esimiehuuteen: ”Voinko tehdä jotakin, että alaiseni selviytyvät työstään hyvin”. Hyvä asiakas auttaa viestintätoimistoa tekemään työtä menestyksen eteen ja tukee antamalla oman asiantuntemuksensa viestinnän ammattilaisten käyttöön.

Olen saanut viimeisen vuoden aikana kokenut huimia menestystarinoita, joissa olemme asiakkaan kanssa iloinneet tuloksista ja tulleet palkituiksi. Vaikka iloa työnteossa on piisannut, olen huomannut, että hyvätkin projektit vaativat joskus tiukkaa asennetta ja vastaansanomista. Parhaat asiakkaani ovat kuunnelleet, ymmärtäneet ja vaatineet, ja olemme aina löytäneet parhaan lopputuloksen. Näissä projekteissa lähes poikkeuksetta tulokset puhuvat puolestaan.

Jos tuloksissa toimisto on tyytyväinen ja asiakas ei, kumman odotukset eivät olleet kohdallaan? Myös tulosten analysointi ja läpikäyminen yhdessä on tärkeä osa prosessia. Joskus myös viestintätoimiston on hyvä myöntää, että tehdystä työstä huolimatta emme päässeet tavoitteeseen. Silloin on hyvä tarkastella prosessia ja toimenpiteiden oikeellisuutta. Hyvä asiakas ymmärtää, että pitkäjänteisellä yhteistyöllä ja yhteisellä innolla päästään korjaamaan mahdolliset matkan varrella syntyneet väärinkäsitykset ja virheet, ja seuraavaan projektiin voivat molemmat lähteä viisaampina.

Blogin on kirjoittanut Viestintätoimisto Deski Oy:n viestintäkonsultti, Lasse Pipinen.

Tunnisteet

Mynewsdesk – tehokasta viestintääMynewsdesk on maailman johtava viestinnän ja sisältömarkkinoinnin julkaisualusta. Uutishuoneratkaisuumme luottaa tällä hetkellä yli 5000 yritystä ja 60 000 viestinnän ammattilaista. Mynewsdesk on säilyttänyt vuodesta 2003 asti asemansa todellisena pioneerina digitaalisen viestinnän alalla. Tarjoamme viestinnän ammattilaisille mahdollisuuden viestiä tehokkaasti uutishuoneratkaisullamme. Mynewsdeskin omistaa norjalainen NHST. Mynewsdeskin pääkonttori on Tukholmassa, ja muut toimistot Norjassa, Tanskassa, Suomessa, Isossa-Britanniassa, Saksassa ja Singaporessa.Saadaksesi lisää tietoa Mynewsdeskistä, seuraa meitä:TwitterLinkedInFacebookYouTubeFlickrSlideshareNewsroom