NCC aloitti 141 opiskelija-asunnon rakentamisen Tampereelle

NCC on myynyt Tampereen seudun opiskelija-asuntosäätiö TOASille Tampereen Ninansampo -nimisen asuntoyhtiön koko osakekannan. Kohteen hankinta-arvo on lähes 18 miljoonaa euroa ja sen arvioitu valmistumisaika on syksyllä 2013.

TOASin asuntokohde sijaitsee Kalevan kaupunginosassa. Kolmeen kerrostaloon rakennetaan yhteensä 141 asuntoa sekä lisäksi neljä liiketilaa.

Asunnot ovat pääosin yksiöitä, ja niiden keskipinta-ala on 32,7 m2. Autopaikkoja tulee 33, joista 16 autohalliin.

Opiskelijat elävöittävät Tampereen kaupunkia, käyttävät keskustan palveluja ja vaikuttavat omalta osaltaan koko kaupungin hyvinvointiin.

– TOAS rakennuttaa ja vuokraa koteja opiskelijoille koko opiskelun ajaksi. He haluavat asua yksiössä keskustassa tai lähellä oppilaitoksia. Asuntokohteiden optimaalinen sijainti mahdollistaa ekologisen asumisen eli autoja ei tarvita liikkumiseen ja pidemmät matkat taittuvat joukkoliikenteen avulla, TOASin toimitusjohtaja Timo Lehto kertoo.

TOAS on Suomen toiseksi suurin opiskelija-asuntoyhteisö sekä toiseksi suurin vuokranantaja Tampereella. Vuonna 2011 säätiön liikevaihto oli 31,4 miljoonaa euroa ja taseen loppusumma oli 219,0 miljoonaa. Kaikkiaan TOASilla on noin 5.500 asuntoa ja lähes 9.000 asuntopaikkaa. Näistä n. 3.300 on Tampereen keskustassa.

NCC Asuminen, yksikön johtaja Kalervo Sipiläinen, puh. 050 593 6161

NCC on yksi pohjoismaiden johtavista rakennus- ja kiinteistökehitysyrityksistä. Sen vuosittainen liikevaihto on n. 5,8 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 17 500. NCC-yhtiöitä Suomessa ovat NCC Rakennus Oy, NCC Asuminen, NCC Property Development Oy ja NCC Roads Oy. NCC-yhtiöiden vuotuinen liikevaihto Suomessa on yli 900 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 2700. www.ncc.fi

• opiskelia-asunnot
  • tampere