NCC Roads on voittanut merkittäviä päällystys- ja tienhoitourakoita

NCC Roads Oy on saanut kuusi ELY-keskusten tienpäällystysurakkaa, jotka sijoittuvat Uudenmaan, Kaakkois-Suomen, Varsinais-Suomen sekä Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskusten alueille. Edellisten lisäksi NCC Roads jatkaa päällystystöitä Vt 5:llä Mäntyharjulla välillä Koirakivi–Hurus.

Suurimmat yksittäiset työkohteet sijoittuvat Kehä II:lle Uudellamaalla, Vt 6:lle Lappeenrannan pohjois- ja eteläpuolella, Vt 7:lle Kotkan ympäristössä, Vt 4:lle Pulkkilan alueella sekä Kt 41:lle Huittisten eteläpuolella. Kaikki urakat ovat käynnissä viimeistään juhannuksen jälkeen ja jatkuvat syyskuulle. Urakoissa tarvitaan asfalttia noin 450.000 tonnia, ja ne työllistävät noin sata henkeä. Urakoiden arvo on noin 22 miljoonaa euroa.

Tienkäyttäjiä pyydetään huomioimaan päällystystöiden vaikutus liikenteelle. Liikenne joudutaan ohjaamaan yhdelle kaistalle, sillä kaistat päällystetään yksi kerrallaan. Odotusajat vaihtelevat 5–12 minuuttia. Vilkkaimmat kohteet päällystetään öisin liikennehäiriöiden minimoimiseksi.

Kuntaurakoita NCC Roads on saanut 41, ja niiden arvo on noin 17 miljoonaa euroa. Näissä urakoissa tarvitaan asfalttia noin 200.000 tonnia. Kuntaurakoiden vaikutus liikenteelle on vähäinen ja kestää pisimmillään muutaman päivän.

Lisäksi NCC Roads on voittanut kolme tienhoitourakkaa: Satakunnan ELY-keskuksen Harjavallan 5-vuotisen alueurakan, Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskuksen Kajaanin 7-vuotisen alue-urakan sekä Lapin ELY-keskuksen Sodankylän 4-vuotisen alueurakan. Tienhoitourakoiden arvo on noin 30 miljoonaa euroa.

NCC Rakennus Oy
Mannerheimintie 103a
Puh. 010 507 51
viestit@ncc.fi