Kilpailuvirasto hyväksyi NCC:n ja Destian asfalttiliiketoimintojen kaupan

Kilpailuvirasto hyväksyi tänään NCC:n ja Destian välisen asfaltti- ja päällystysliiketoimintojen kaupan ilman ehtoja.

24.11.2011

NCC allekirjoitti maaliskuussa 2011 sopimuksen Destian asfaltti- ja päällystystoimintojen ostamisesta. Liiketoimintakauppa vaati Suomen Kilpailuviraston hyväksynnän. Virasto päätti elokuussa esittää kaupan kieltämistä, minkä jälkeen asia siirtyi markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Markkinaoikeus hyväksyi kaupan antamillaan ehdoilla, joiden johdosta NCC päätti perua maaliskuussa solmitun liiketoimintakaupan.

NCC ja Destia solmivat uuden sopimuksen, joka on nyt saanut Kilpailuviraston hyväksynnän. Sopimus sisältää Destian asfaltti- ja päällystysliiketoiminnan, lukuun ottamatta pääkaupunkiseudulla sijaitsevaa asfalttiasemaa. Ostettujen toimintojen vuoden 2010 liikevaihto oli noin 42 miljoonaa euroa. Kaupan yhteydessä noin 80 henkeä siirtyy NCC Roadsin palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

Liiketoiminta yhdistetään NCC:n toimintaan ennen vuoden vaihdetta. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta.

NCC on tiedottanut Destian ja NCC:n välisestä asfaltti- ja päällystystoimintojen kaupasta 24.3.2011, 5.8.2011, 2.11.2011 ja 10.11.2011.

NCC on yksi pohjoismaiden johtavista rakennus- ja kiinteistökehitysyrityksistä. Sen vuosittainen liikevaihto on n. 5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 17 000. NCC-yhtiöitä Suomessa ovat NCC Rakennus Oy, NCC Asuminen, NCC Property Development Oy ja NCC Roads Oy. NCC-yhtiöiden vuotuinen liikevaihto Suomessa on yli 800 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 2700. www.ncc.fi