NCC:n Hämeenlinnakeskuksesta Kauppakeskus Goodman

NCC:n Hämeenlinnaan kehittämä ja rakentama kauppakeskus saa nimensä Irwin Goodmanin mukaan. Kauppakeskus Goodmanin avajaisia vietetään lokakuussa 2014.

Hämeenlinnaan, osittain moottoritien päälle nousevan Hämeenlinnakeskuksen rakentamisessa on edetty harjannostajaisiin. Kauppakeskuksessa on vuokrattavaa liiketilaa yli 26.000 neliömetriä ja sen vuokrausaste on noin 85 prosenttia.

- Uusi kauppakeskus tarjoaa kaupunkilaisille uudenlaisen tavan käydä ostoksilla ja viihtyä. Yhdessä viereen nousevien viiden asuinrakennuksen kanssa keskustaan muodostuu elämää ja tapahtumia sykkivä kortteli, jonne on helppo tulla. Liiketilojen vuokraus on edennyt suunnitellusti ja lähes kaikista vapaina olevista tiloista on neuvottelut käynnissä, yksikön johtaja Jukka Manninen NCC Property Developmentista kertoo.

Kauppakeskuksen omistaa kunta-alan eläkkeiden rahoituksesta ja eläkevarojen sijoittamisesta vastaava Keva. Kauppakeskuksen nimeksi tulee Kauppakeskus Goodman. Nimi ja siihen liittyvä tarina syntyivät omistajan ideasta.

- Antti Hammarberg, taiteilijanimeltään Irwin Goodman, lienee tunnetuin 1900-luvulla syntynyt hämeenlinnalainen. Goodmanin kansanomaista musiikkituotantoa arvostaen halusimme nimetä kauppakeskuksen hänen mukaansa. Kauppakeskuskin rakennetaan vain elämää varten, kertoo rakennuspäällikkö Matti Heino Kevasta.

- Kauppakeskus on hyvä sijoituskohde, sillä Kevan tavoitteena on lisätä liikekiinteistöjen osuutta sijoitussalkussa. Kauppakeskukset kiinnostavat erityisesti siksi, että niiden käyttöaste on ollut hyvin korkea. Lisäksi kauppakeskuksen sijainti on erinomainen, toteaa Kevan kiinteistöjohtaja Erkki Markkola.

Kauppakeskus Goodmanin avajaisia vietetään lokakuussa 2014. Liikkeiden tarjonnassa on panostettu monipuolisuuteen, jossa isot tavaratalot, palveleva päivittäistavarakauppa sekä runsas muotikaupan valikoima sekä erilaiset viihtyisyyttä lisäävät kahvilat ja ravintolat nousevat vahvasti esille.

Kauppakeskus Goodmaniin tulee noin 70 kaupan toimijaa ja palveluntarjoajaa, josta noin neljäsosa on uusia Hämeenlinnassa. Seuraavat toimijat ovat vahvistaneet tulonsa: Anttila, Apteekki, Arnold’s, Bik Bok, BR-Lelut, Cafe Il Mondo, Carlings, Change, Click Shoes, Clips, Coffee House, Cubus, Dressman, Elisa Shopit, Expressions, Glitter, Hemtex, Hesburger, Hyvät Kaupat Lkv, H&M, Jack&Jones, KappAhl, Kimene Kebab, Kookenkä, Kultajousi, Kultakeskus, Lindex, Mario, Name It, Only, Pohjantähti, Picnic, Punnitse ja Säästä, Rax Buffet, RAY, Seppälä, Sokos, SOL pesula, Sonera, S-Market, Tiimari, Timanttiset, Topkapi, Vero Moda ja Vila.

Kauppakeskus toteutetaan kansainvälisen BREEAM-ympäristöarviointijärjestelmän Very Good –tasoon.

Lisätietoa:
NCC Property Development Oy, yksikön johtaja Jukka Manninen, puh. 010 507 5294
NCC Property Development Oy, toimitusjohtaja Tero Estovirta, puh. 010 507 4209

• ncc
  • hämeenlinnakeskus
  • kauppakeskus goodman
  • hämeenlinna
  • harjannostajaiset
  • breeam

NCC on yksi pohjoismaiden johtavista rakennus- ja kiinteistökehitysyrityksistä. Sen vuosittainen liikevaihto on n. 6,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 18 000. NCC-yhtiöitä Suomessa ovat NCC Rakennus Oy, NCC Asuminen, NCC Property Development Oy ja NCC Roads Oy. NCC-yhtiöiden vuotuinen liikevaihto Suomessa on lähes miljardi euroa ja henkilöstömäärä noin 2 900. www.ncc.fi