Agility Group kehittää turvallisuutta kaukana lähimmästä rannikosta

Ruuviliitoksen pettäminen avomerellisen öljy- ja kaasuteollisuudessa saattaisi johtaa, ei vain ihmisten ja ympäristön kannalta katastrofaalisiin seurauksiin, vaan myös vaikuttaa tuloslaskelman viimeiseen riviin.

Kriittisissä ruuviliitoksissa Agility Group, norjalainen suunnittelu-, hankinta- ja rakennusyritys, käyttää Nord-Lock lukituslaattoja – poraustoimintaa harjoittavien yritysasiakkaiden suureksi mielihyväksi. Meksikon lahdelta aina Norjan pohjoisiin osiin asti luotetaan Agility Groupin PetroFlame® -poltin­puomeihin joilla porausyhtiöt voivat turvallisesti polttaa pois öljyä ja kaasua, kun lähteen paine nousee vaaralliselle tasolle. Porauslauttojen ja -aluksien laidoilta jopa 30 metriä ulkonevat puomit ovat myrskyjen raatelemat, meriveden huuhtomat, ja alttiit voimakkaalle tärinälle, hellittämättömälle auringonpaisteelle ja raskaalle jään kertymälle.

Siitä kun Nord-Lock Group ja sen kiilalukitustuotteet esiteltiin Agility Groupille viisi vuotta sitten heistä on tullut meille tosi uskollinen asiakas. Ja Nord-Lockin kiilalukitustekniikan suorituskykyyn ja luotettavuuteen  eivät ole kiintyneet vain Agility Groupin omat insinöörit ja suunnittelijat. ”Asiakkaamme kysyvät meiltä usein miten me varmistamme ruuviliitoksemme. Kun kerromme, että käytämme Nord-Lock kiilalukitus­laattoja, he varmistuvat siitä, että kaikki on hallinnassa. He tietävät mitä Nord-Lockin kiilalukitus­järjestelmä on ja mihin se pystyy,” kertoo Tom Mathisen, Agility Groupin Marine Solutionsin projektijohtaja.

Kaikissa poltinpuomissa – Swan Neck-, Cantilever- ja King Post-tyyppisissä PetroFlame®-puomeissa – on useita satoja ruuviliitoksia, ja monissa kaikkein kriittisimmissä kohteissa, kuten putkituksen tukirakenteissa, työskentelytasanteissa ja kulkusilloissa, käytetään Nord-Lockin kiilalukitusjärjestelmää.

”Käyttämällä Nord-Lock aluslaattoja supistuu tarve yhteen mutteriin, mikä helpottaa asennusta ja me olemme sitä mieltä, että se on turvallisempi ratkaisu” kertoo rakenne- ja mekaniikan suunnitteluinsinööri Stian Jenssen.

Petter Viken, Nord-Lockin Norjan myyntijohtaja kertoo että öljy- ja kaasuteollisuuden merkitys Nord-Lockille on kasvussa. ”Turvallisuus on öljy- ja kaasuteollisuudelle ykköskysymys ja vaikka ala on varsin konservatiivinen, on Nord-Lock Group rakentanut vahvan maineen itselleen maailmanlaajuisesti.”

• Teollisuus, valmistus

• nord-lock
  • lukituslaatta
  • kiilalukitus

Nord-Lock Group

”Tehtävämme on turvata ihmishenkiä ja asiakkaiden investointeja varmistamalla maailman vaativimpia sovelluksia. Nord-Lock Group haluaa olla yhteistyökumppaninne ruuviliitosten optimoinnissa.”

Luotettava kumppaninne:

Nord-Lock Group on maailman johtava ruuvilukitusjärjestelmien toimittaja. Yhdistämällä innovatiiviset tuotteet ja asiantuntemuksen pystymme ratkaisemaan vaativimmatkin ruuvilukitushaasteet. Kokeneet insinöörimme ja ruuvilukitusasiantuntijamme auttavat sinua toteuttamaan turvallisen ja tehokkaan ruuvilukituksen – kiilalukitustekniikasta Superbolt-kiristimiin.

Nord-Lockilla on vuosikymmenten dokumentoitu menestys kaikilla tärkeillä teollisuudenaloilla, joihin lukeutuvat esimerkiksi öljy ja kaasu, energia, kuljetus ja kaivostoiminta. Olemme ylpeitä voidessamme tarjota luotettavia ja korkealaatuisia ratkaisuja, jotka auttavat työntekijöitä heidän jokapäiväisessä työssään ja samalla yrityksiä parantamaan tulostaan.

Tuotanto-osaaminen:

Nord-Lock Groupilla on huippumodernit tuotantolaitokset Ruotsissa, Sveitsissä ja Pohjois-Amerikassa. Pystymme vastaamaan asiakkaan tarpeisiin nopeasti ja parhaalla laadulla. Tiedämme, että tämä on tärkeää asiakkaillemme.

Nord-Lock Production System sisältää tiukan sisäisen testauksen ja täydellisen jäljitettävyyden. Riippumattomat laitokset, kuten AbP, ABS, DIBt, DNV ja TÜV, ovat myöntäneet sertifikaatteja tuotteillemme.

Globaali palveluketjumme:

Nord-Lock Performance Services -palvelun kautta saatavat työkalut tuovat lisäarvoa koko projektille ja varmistavat, että ruuvisovellus maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Autamme sinua suunnitteluvaiheessa liitossimuloinnilla ja testauksella. Lisäksi autamme varmistamaan tuloksellisen toiminnan pitkällä aikavälillä paikan päällä annettavan tuen ja tuotteiden etäkoulutuksen avulla.

Anders Manfred

Lehdistön yhteyshenkilö Sales Manager North Europe +46 (31) 7192344