Nordcloudista ja SC5:stä Euroopan johtava pilvinatiivien IT-palvelujen tarjoaja

Eurooppalainen pilvipalvelu-integraattori Nordcloud ja suomalainen pilvinatiivien sovellusten kehittäjä ja palvelumuotoilija SC5 yhdistyvät. SC5 muuttuu Nordcloud Solutioniksi tammikuun 2018 alusta lähtien. Yhdistymisen jälkeen uusi Nordcloud pystyy tarjoamaan entistä kattavampia palveluja asiakkailleen.

“Näemme, että Nordcloudin ja SC5:n voimien yhdistäminen auttaa meitä palvelemaan asiakkaitamme aiempaa paremmin. Yhä useammat yritykset ovat valmiita seuraavaan suureen muutokseen: viemään järjestelmänsä julkiseen pilveen ja kehittämään sekä ylläpitämään niitä siellä. Onnistuakseen he tarvitsevat osaavan pilvinatiivien IT-palvelujen tarjoajan kumppanikseen. Nordcloudin ja SC5:n yhdistäessä osaamisensa, heillä on vierellään tällainen kumppani”, sanoo SC5 Online Oy:n toimitusjohtaja Matti Vesterinen.

Tulevaisuudessa yritykset eivät ainoastaan siirrä prosessejaan ja -sovelluksiaan pilveen, vaan ne suunnittelevat koko liiketoimintansa pilvipohjaiseksi. Yhdessä Nordcloud ja SC5 on luotettava kumppani eurooppalaisille yrityksille, jotka haluavat hyödyntää pilviteknologian tuomat kustannushyödyt ja nopean kehityssyklin.

“Kun yritys on valinnut niin kutsutun pilvi ensin (cloud first) -strategian, kaikki sen uudet sovellukset toimivat pilvessä. Nordcloudin ja SC5:n yhdistymisen myötä voimme tukea yhä useampia asiakkaitamme IT-järjestelmien ja sovelluskehityksen muuttamisessa pilvipohjaisiksi nopeasti ja tehokkaasti. Palvelumme kattavat pilvi-infrastruktuurin ja palvelut sekä sovelluskehityksen ja voimme siten palvella asiakkaitamme kokonaisvaltaisessa muutoksessa: suunnittelusta käyttöönottoon, kehitykseen sekä ylläpitoon”, sanoo Nordcloud Oy:n toimitusjohtaja Esa Kinnunen.

SC5 tunnetaan korkealaatuisten pilvinatiivien sovellusten suunnittelusta, toteutuksesta sekä palvelumuotoilusta. Nordcloud puolestaan on erikoistunut suuren kokoluokan hankkeisiin, joissa kokonaiset IT-järjestelmät siirretään pilveen. Yhdessä Nordcloud ja SC5 tarjoavat kaikki pilvipalvelut IT-järjestelmien siirtämisestä ja operoinnista aina pilvinatiiviin sovelluskehittämiseen ja pilvisovellusten ylläpitoon saakka.

Yhdessä yrityksillä on 250 pilviasiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Puolassa, Saksassa, Alankomaissa ja Englannissa, ja se tarjoaa täydet pilvi-integraatiopalvelut kansainvälisille yrityksille. Nordcloud on AWS Premier Consulting ja Managed Services -kumppani, Microsoft Azure Gold Cloud -kumppani sekä Googlen strateginen Cloud Platform -kumppani. Aiemmin tänä vuonna Nordcloud pääsi Gartnerin arvostettuun maailmanlaajuiseen Magic Quadrant for Public Cloud Infrastructure Managed Service Providers -nelikenttään**.

Nordcloud on kasvanut yli 70% vuodessa viimeisen viiden vuoden ajan, ja se on yksi Euroopan nopeimmin kasvavia yrityksiä*. Myös pilvipalvelumarkkinan ennustetaan kasvavan lähes 250 miljardiin dollariin vuonna 2017** ja jopa 48 Fortune Global 50 -listan yrityksistä on julkaissut suunnitelmansa pilven käyttöönottamiseksi ***.

Lähteet:

* Deloitte EMEA 500 in 2016

** Gartner, February 2017

*** Bain and Company, January 2017

Lisätietoja

Nordcloud Oy, toimitusjohtaja Esa Kinnunen, +358 40 586 0928, esa.kinnunen@nordcloud.com

SC5 Online Oy, toimitusjohtaja Matti Vesterinen, +358 40 772 5703, matti.vesterinen@sc5.io

• Talous, rahoitus

• liiketoiminta

Nordcloud on Euroopan johtavia pilvipalveluiden asiantuntijoita. Tarjoamme yritysasiakkaillemme pilvipalveluiden suunnittelu-, migraatio-, automaatio- ja managed services -palveluita sekä pilvikapasiteettia ja -koulutusta. Vuodesta 2012 alkaen olemme toteuttaneet satoja projekteja auttaaksemme asiakkaitamme ottamaan täyden hyödyn pilvipalveluista kustannustehokkaasti ja tietoturvallisesti.

Nordcloud on AWS Premier Consulting ja Managed Services -kumppani, Microsoft Azure Gold Cloud -kumppani ja strateginen Google Cloud Platform -kumppani. Helsingissä sijaitsevan pääkonttorin lisäksi toimimme Salossa, Tukholmassa, Malmössä, Oslossa, Lontoossa, Münchenissa, Poznanissa ja Amsterdamissa. www.nordcloud.com

SC5 Online Oy on Helsingissä ja Jyväskylässä toimiva sadan hengen pilvipalveluiden ja digitaalisten palveluiden toimittaja. Yrityksemme rakentamia palveluita yhdistää uusimman teknologian tuomat kustannushyödyt, nopea palvelukehityssykli sekä näiden mahdollistamien uusien digitaalisten liiketoimintamallien tuominen suomalaisille yrityksille. SC5 on AWS Lambda-, DynamoDB- ja API Gateway ja Serverless Framework -kumppani. www.sc5.io

Jan Kritz

Lehdistön yhteyshenkilö CEO Nordcloud +358 50 469 5528